Polska

JAK DBAĆ O OPONY

Trzy główne powody problemów z ogumieniem

Michelin 18 maj 2010

Tyre problems

Dowiedz się więcej, aby uniknąć problemów z oponami

Z reguły nie sposób uniknąć takich pułapek drogowych jak ostre kamienie, okruchy szkła czy dziury w asfalcie. Niemniej, istnieją inne przyczyny problemów z oponami, którym możemy zapobiec. Należą do nich nieprawidłowe ciśnienie, jazda z niedozwoloną prędkością i nadmiernym obciążeniem. Zapobieganie im pozwoli cieszyć się bezpieczną mobilnością i większą trwałością opon.

Nieprawidłowe ciśnienie

Zbyt niskie lub zbyt wysokie ciśnienie w oponach może skrócić żywotność ogumienia, obniżyć komfort jazdy oraz zmniejszyć trakcję i skrócić drogę hamowania. Podczas jazdy ze zbyt niskim ciśnieniem, karkas opony staje się zbyt elastyczny, co skutkuje jego przegrzewaniem, a dalej wzrostem oporów toczenia i przedwczesnym zużyciem. W ekstremalnych przypadkach jazda z zaniżonym ciśnieniem może spowodować uszkodzenie opony. Zawyżone ciśnienie może z kolei skrócić trwałość opony, zmniejszyć przyczepność i spowodować wystąpienie nieregularnych form zużycia bieżnika. 

Nadmierna prędkość

Nadmierna prędkość zwiększa niebezpieczeństwo uszkodzenia opony bardziej niż jazda z mniejszą prędkością. Przy dużej prędkości, uderzenie opony w przeszkodę może ją bardziej uszkodzić niż w przypadku udzerzenia w oponę przy mniejszej prędkości.

Speed

Nadmierna prędkość powoduje także większy wzrost temperatury opony, co może prowadzić do jej uszkodzenia, a nawet wystrzału i gwałtownego ujścia powietrza. Niebezpieczeństwem z tym związanym jest utrata panowania nad pojazdem, a w konsekwencji wypadek. Jeżeli opona nosi jakiekolwiek ślady uszkodzenia, niezwłocznie wymień koło na zapasowe, a uszkodzoną oponę oddaj do oględzin w serwisie MICHELIN.

Nadmierne obciążenie

Aby nie obciążać nadmiernie pojazdu, sprawdź maksymalne dopuszczalne obciążenie ogumienia, znajdujące się na boku opony. Nigdy nie przekraczaj podanej wartości. Przeciążone opony mogą się przegrzewać i w rezultacie wybuchnąć. Zawsze postępuj zgodnie z zaleceniami producenta opon. Nigdy nie przekraczaj dopuszczalnego przez producenta pojazdu nacisku na oś.

ZNAJDŹ ODPOWIEDNIE OPONY OSOBOWE MICHELIN

Zobacz rekomendację, wpisując dane pojazdu lub rozmiar opon i określając swoje potrzeby.

OSTATNIO CZYTANE ARTYKUŁY

Brak ostatnio czytanych artykułów

  • Alpin 5

    BEZPIECZEŃSTWO I MOBILNOŚĆ W surowych WARUNKACH ZIMOWYCH DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

    Zimowe

    Alpin 5
  • Alpin A4

    Przeznaczona do samochodów miejskich, rodzinnych i minivanów. DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

    Zimowe

    Alpin A4
  • Pilot Alpin PA4

    Przeznaczona do sportowych modeli i limuzyn o najwyższych osiągach DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

    Zimowe

    Pilot Alpin PA4
  • CrossClimate

    Przygotuj się na każde warunki drogowe. DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

    Crossclimate

    CrossClimate
  • Primacy 3

    IDEALNE POŁĄCZENIE BEZPIECZEŃSTWA, TRWAŁOŚCI i KOMFORTU JAZDY DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

    Letnie. Zalecana do stosowania w warunkach mokrej i suchej nawierzchni w temperaturach dodatnich

    Primacy 3
  • Energy Saver +

    OSZCZĘDZAJ JESZCZE WIĘCEJ PALIWA I JEDŹ BEZPIECZNIE DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

    Letnie. Zalecana do stosowania w warunkach mokrej i suchej nawierzchni w temperaturach dodatnich

    Energy Saver +
  • Pilot Sport 4

    MICHELIN Pilot Sport 4. Od myśli do natychmiastowej reakcji na drodze. DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

    Letnie. Zalecana do stosowania w warunkach mokrej i suchej nawierzchni w temperaturach dodatnich

    Pilot Sport 4 !Nowa
  • Pilot Super Sport

    Opona opracowana specjalnie dla seryjnie produkowanych samochodów sportowych oraz pojazdów tuningowanych, o ultrawysokich osiągach DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

    Letnie. Zalecana do stosowania w warunkach mokrej i suchej nawierzchni w temperaturach dodatnich

    Pilot Super Sport
  • Pilot Sport 4 S

    Prawdziwa pasja. Wyjątkowe emocje. DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

    Letnie. Zalecana do stosowania w warunkach mokrej i suchej nawierzchni w temperaturach dodatnich

    Pilot Sport 4 S DOSTĘPNA WKRÓTCE
  • Pilot Sport Cup 2

    Opona opracowana na tor wyścigowy i dopuszczona do użytkowania na szosie DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

    Letnie. Zalecana do stosowania w warunkach mokrej i suchej nawierzchni w temperaturach dodatnich Tor wyścigowy

    Pilot Sport Cup 2
  • Energy E-V

    Pierwsza gama opon MICHELIN przeznaczona wyłącznie do pojazdów elektrycznych. DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

    Letnie. Zalecana do stosowania w warunkach mokrej i suchej nawierzchni w temperaturach dodatnich

    Energy E-V

USŁUGI