Polska

PRZEWODNIK KIEROWCY

Jakie powinno być ciśnienie w oponach zimowych?

Michelin 03 paź 2016

/content/learnShareArticles/cisnienie.jpg

Ciśnienie w oponach jest niezwykle istotne z punktu widzenia bezpieczeństwa. Przeczytaj ten artykuł, aby dowiedzieć się, jakie powinno być właściwe ciśnienie w oponach zimowych.

Dostosowanie ciśnienia przy pompowaniu opon w niskiej temperaturze

Temperatura ma bezpośredni wpływ na opony, ponieważ wraz z jej spadkiem, spada również ciśnienie w oponach! Pompując oponę na zewnątrz, w temperaturze otoczenia, przestrzegaj zaleceń producenta pojazdu.

Dostosowanie ciśnienia przy pompowaniu opon w wyższej temperaturze

Pompując opony zimowe, zawsze bierz pod uwagę temperaturę otoczenia. Gdy pompujesz je w ciepłym garażu, przy temperaturze na zewnątrz poniżej zera, do ciśnienia zalecanego przez producenta pojazdu dodaj 0,2 bara (3 psi). Dzięki temu będziesz mieć pewność, że jeździsz z właściwym ciśnieniem.

Przełóż opony z jednej osi na drugą

O ile sprawdzanie ciśnienia co miesiąc jest priorytetem, to warto również pamiętać o zaminie opon miejscami, z przedniej i tylnej osi. Zmianę pozycji opon zaleca się co 5-10 tys. kilometrów, a korzyścią z tego zabiegu jest równomierne zużycie opon.

Ostatnia wskazówka przed podróżą

Sprawdzanie ciśnienia w oponach i ich konserwacja nie są jedynymi elementami, o których trzeba pamiętać. Niewielkie pęknięcie przedniej szyby może się znacznie powiększyć w bardzo niskiej temperaturze. Dlatego należy zadbać o naprawę szyby zanim zima rozpocznie się na dobre.


OSTATNIO CZYTANE ARTYKUŁY

Brak ostatnio czytanych artykułów

  • Alpin 5

    BEZPIECZEŃSTWO I MOBILNOŚĆ W surowych WARUNKACH ZIMOWYCH DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

    Zimowe

    Alpin 5
  • Alpin A4

    Przeznaczona do samochodów miejskich, rodzinnych i minivanów. DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

    Zimowe

    Alpin A4
  • Pilot Alpin PA4

    Przeznaczona do sportowych modeli i limuzyn o najwyższych osiągach DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

    Zimowe

    Pilot Alpin PA4
  • CrossClimate

    Przygotuj się na każde warunki drogowe. DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

    Crossclimate

    CrossClimate
  • Primacy 3

    IDEALNE POŁĄCZENIE BEZPIECZEŃSTWA, TRWAŁOŚCI i KOMFORTU JAZDY DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

    Letnie. Zalecana do stosowania w warunkach mokrej i suchej nawierzchni w temperaturach dodatnich

    Primacy 3
  • Energy Saver +

    OSZCZĘDZAJ JESZCZE WIĘCEJ PALIWA I JEDŹ BEZPIECZNIE DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

    Letnie. Zalecana do stosowania w warunkach mokrej i suchej nawierzchni w temperaturach dodatnich

    Energy Saver +
  • Pilot Sport 4

    MICHELIN Pilot Sport 4. Od myśli do natychmiastowej reakcji na drodze. DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

    Letnie. Zalecana do stosowania w warunkach mokrej i suchej nawierzchni w temperaturach dodatnich

    Pilot Sport 4 !Nowa
  • Pilot Super Sport

    Opona opracowana specjalnie dla seryjnie produkowanych samochodów sportowych oraz pojazdów tuningowanych, o ultrawysokich osiągach DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

    Letnie. Zalecana do stosowania w warunkach mokrej i suchej nawierzchni w temperaturach dodatnich

    Pilot Super Sport
  • Pilot Sport 4 S

    Prawdziwa pasja. Wyjątkowe emocje. DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

    Letnie. Zalecana do stosowania w warunkach mokrej i suchej nawierzchni w temperaturach dodatnich

    Pilot Sport 4 S DOSTĘPNA WKRÓTCE
  • Pilot Sport Cup 2

    Opona opracowana na tor wyścigowy i dopuszczona do użytkowania na szosie DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

    Letnie. Zalecana do stosowania w warunkach mokrej i suchej nawierzchni w temperaturach dodatnich Tor wyścigowy

    Pilot Sport Cup 2
  • Energy E-V

    Pierwsza gama opon MICHELIN przeznaczona wyłącznie do pojazdów elektrycznych. DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

    Letnie. Zalecana do stosowania w warunkach mokrej i suchej nawierzchni w temperaturach dodatnich

    Energy E-V

USŁUGI