OPONYOPONY POKAŻ WSZYSTKIE OPONYPOKAŻ WSZYSTKIE OPONY DILERZYDILERZY

AKTUALNOŚCI I KOMUNIKATY PRASOWE

II edycja kampanii Złote Zasady Michelin

II edycja kampanii Złote Zasady Michelin

Jak pokazują badania TNS Polska przeprowadzone na zlecenie Michelin Polska, postrzeganie określonych zachowań podczas prowadzenia samochodu jako ryzykownych i niebezpiecznych zmniejsza się wśród młodych ludzi po zdobyciu przez nich prawa jazdy. Na przykład w przypadku zapinania pasów zmiana ta wynosi aż 15 proc.

Badania to element kampanii edukacyjnej Złote Zasady Michelin, która propaguje reguły bezpiecznego zachowania na drodze. Działania skierowane są w szczególności do przyszłych oraz młodych kierowców. Badanie TNS Polska przeprowadzono wśród uczestników kursów na prawo jazdy oraz młodych kierowców w wieku 18-24 lata1.

Badania opinii zrealizowane przez TNS Polska w ramach akcji Złote Zasady Michelin przynoszą wiele ciekawych wniosków. Jednym z nich jest zmiana postrzegania niebezpiecznych zachowań na drodze w zależności od doświadczenia kierowcy. Porównanie takie było możliwe, ponieważ badanie zrealizowano w dwóch grupach respondentów - uczestników kursu prawa jazdy oraz młodych kierowców posiadających prawo jazdy nie dłużej niż 3 lata. O ile uczestnicy kursu prawa jazdy, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z samochodem, uważają pewne czynności za stanowiące zagrożenie, to młodzi kierowcy z niewielkim stażem wykazują się większą akceptacją dla ryzykowanych zachowań. Chodzi tu o zachowania, które powinny być oczywiste dla każdego, jak chociażby zapinanie pasów.

Wyniki badania przeprowadzonego w ramach kampanii Złote Zasady Michelin pokazują, że 85 proc. osób starających się o prawo jazdy uważa podróżowanie samochodem bez zapiętych pasów za niebezpieczne, natomiast w przypadku młodych kierowców odsetek ten spada do 70 proc. Podobna różnica jest w przypadku rozmowy przez telefon bez zestawu głośnomówiącego - aż 80 proc. kursantów ocenia tę czynność jako niebezpieczną w czasie jazdy autem, natomiast tak samo uważa już tylko 65 proc. młodych kierowców.

Innym wnioskiem płynącym z badania jest wysoka ocena własnych umiejętności młodych kierowców. Aż 84 proc. osób posiadających prawo jazdy nie dłużej niż 3 lata uważa, że prowadzi auto zdecydowanie dobrze lub raczej dobrze. W przypadku mężczyzn ten odsetek jest nawet większy - 89 proc. z nich uważa się za bardzo dobrych lub dobrych kierowców, natomiast taką opinię na swój temat ma 77 proc. kobiet.

Podobnie jak w poprzedniej edycji kampanii edukacyjnej Złote Zasady Michelin udział w niej biorą szkoły nauki jazdy z Warmii i Mazur oraz Pomorza. Każdy ośrodek szkolenia kierowców, który zgłosił chęć przystąpienia do kampanii, otrzymał profesjonalne pomoce naukowe i materiały edukacyjne Złote Zasady Michelin. Wśród nich są m.in. konspekt zajęć prezentujący najważniejsze dane związane z bezpieczeństwem drogowym oraz filmy animowane z komentarzem Krzysztofa Hołowczyca na temat prowadzenia auta pod wpływem alkoholu, przekraczania prędkości czy rozmawiania przez telefon podczas jazdy.

„Akcja edukacyjna Złote Zasady Michelin to polska edycja międzynarodowej kampanii Michelin Golden Rules realizowanej we współpracy z Międzynarodową Federacją Samochodową FIA pod nazwą Action For Road Safety, czyli Działanie na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego" - wyjaśnia Iwona Jabłonowska z Michelin Polska. Na stronie http://zlotezasady.michelin.pl można znaleźć zarówno szczegóły dotyczące programu, listę szkół uczestniczących w akcji, jak również ciekawostki na temat każdej ze Złotych Zasad. Ponadto został uruchomiony specjalny kanał YouTube, gdzie można obejrzeć wszystkie filmy z komentarzem Krzysztofa Hołowczyca.

Partnerami kampanii Złote Zasady Michelin w Polsce zostali: Polski Związek Motorowy, WORD Elbląg, WORD Olsztyn oraz Stowarzyszenie Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego.

Złote Zasady Michelin:

1. Jako kierowca lub pasażer zawsze pamiętaj, żeby zapiąć pasy

2. Kodeks Drogowy powstał, aby nas chronić - przepisy są po to, by ich przestrzegać

3. Dla bezpieczeństwa własnego i innych zawsze prowadź auto zgodnie z dopuszczalną prędkością

4. Regularnie kontroluj zużycie opon i ich ciśnienie; nie zapomnij o sprawdzeniu opony zapasowej

5. Kiedy jesteś pod wpływem alkoholu lub środków odurzających, nie siadaj za kierownicą

6. Pamiętaj, że dzieci powinny podróżować wyłącznie w fotelikach

7. Nie używaj telefonu komórkowego w czasie jazdy - nie rozpraszaj się za kierownicą

8. Jeśli czujesz się śpiący lub zmęczony, zjedź z trasy i odpocznij

9. Zawsze zakładaj kask, poruszając się jednośladami

10. Na drodze bądź uprzejmy i szanuj innych użytkowników ruchu

 


Michelin jest liderem technologicznym światowej branży opon. Grupa Michelin produkuje, sprzedaje i promuje produkty i usługi w dziedzinie mobilności - są to opony do samochodów osobowych, ciężarowych, samolotów, rowerów, sprzętu rolniczego i budowlanego, motocykli, a także przewodniki, mapy, atlasy i usługi internetowe (ViaMichelin.com). Siedzibą Grupy jest Clermont-Ferrand we Francji. Firma zatrudnia na świecie ponad 100 tys. osób i jest obecna w 170 krajach. Michelin ma 67 zakładów produkcyjnych w 17 krajach. W Polsce Grupa Michelin ma fabrykę opon w Olsztynie oraz Dyrekcję Handlową w Warszawie.

www.michelin.pl

 

Dodatkowych informacji udzielają:

Ewa Konopka, rzecznik prasowy Michelin Polska, tel. 691 117 472, ewa.konopka@pl.michelin.com

Iwona Jabłonowska, Event Manager Michelin Polska, tel. 601 645 993, iwona.jablonowska@pl.michelin.com

Aleksandra Majchrzak, NBS Communications, tel. 516 049 818, amajchrzak@nbs.com.pl

 

Kontakt dla Mediów

Related Title

Konopka Ewa

Rzecznik Prasowy

ewa.konopka@pl.michelin.com

Opublikowane Artykuły

  • Popularne
  • Najnowsze