OPONYOPONY POKAŻ WSZYSTKIE OPONYPOKAŻ WSZYSTKIE OPONY DILERZYDILERZY

Pilot Sport Cup 2MICHELIN Pilot Sport Cup 2

MICHELIN Pilot Sport Cup 2

MICHELIN PILOT SPORT CUP 2: HOMOLOGACJA NA TOR I NA DROGĘ.

  • Lato
  • Tor wyścigowy
OGÓLNA OCENA NA PODSTAWIE 337 opinii
Przeczytaj 337 opinii
Pilot Sport Cup 2
Pilot Sport Cup 2
  • DO GÓRY

WYBIERZ OPONY I NAJBLIŻSZY SALON

SPRAWDŹ

ZNAJDŹ DILERA

promo


REKOMENDOWANA PRZEZ 90% UŻYTKOWNIKÓW(5)

 

KORZYŚCI


Najlepszy czas okrążenia na suchej nawierzchni (1)


Średnio o 1’’20 szybsza od opon konkurentów (1)


Najwyższa wytrzymałość na torze(2)

Średnio o 40% więcej krążeni od opon konkurentów (2)


Najlepsza w swojej klasie pod względem powtarzalności czasu okrążeń (3)


Odkryj najnowszą wersję MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R: Nowy wymiar czasu okrążenia!

Ta najnowsza wersja opony MICHELIN Pilot Sport Cup 2 została zaprojektowana specjalnie dla bardzo doświadczonych kierowców samochodów  posiadających samochody o ultra wysokich osiagach. MICHELIN Pilot Sport Cup 2 oznaczona literą "R" osiąga niezrównaną przyczepność dzięki wyjątkowym komponentom pochodzącym prosto z działu sportów motorowych Michelin. Skoncentruj się na mierzeniu czasu, a MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R zapewni przyczepność i precyzję prowadzenia!
Opona dostępna w rozmiarach:
325/30 ZR21 (108Y) XLTL PILOT SPORT CUP 2 R N0 MI
265/35 ZR20 (99Y) XLTL PILOT SPORT CUP 2 R N0 MI

Galeria

Opona zaprojektowana na tor wyścigowy i homologowana na drogi publiczne
Technologia Track Longevity 2.0®
Porsche 918 Spyder na oponach MICHELIN Pilot Sport Cup 2: 6:57, record okrążenia toru Nürburgring

TECHNOLOGIA


Technologia Track Longevity 2.0®

- Wolniejsze tempo zużycia zewnętrznego barku
- Zewnętrzne barki wzmocnione specjalną mieszanką gumy o wysokiej odporności na ścieranie
Dla większej wytrzymałości i trwałości na torze


Technologia dwóch mieszanek Bi-Compound

- Rozmieszczenie dwóch różnych mieszanek na zewnętrznej i wewnętrznej stronie bieżnika
• Strona zewnętrzna: elastomer z mocnych łańcuchów molekularnych zapewniający dużą przyczepność, szczególnie w ciasnych zakrętach
• Strona wewnętrzna: sztywniejszy elastomer zapewniający precyzyjne kierowanie pojazdem i kontrolę toru jazdy


Odkryj najnowszą wersję MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R: Nowy wymiar czasu okrążenia!

Nawet 0,5 s na kilometr szybciej na torze wyścigowym Nürburgring Nordschleife (4), czym przyprawiała osoby mierzące czas o prawdziwy zawrót głowy

Rozmiary i klasy z etykiet

Rozmiary i klasy z etykiet

Szerokość opony Profil opony Średnica osadzenia opony Nośnosć Prędkosć Specyfikacja Powered by
215 45 R 17 91 Y XL E C 70dB Sprawdź ceny
225 45 R 17 94 Y XL E C 70dB Sprawdź ceny
225 40 R 18 92 ZR(Y) XL E C 70dB Sprawdź ceny
235 40 R 18 95 ZR(Y) XL E C 71dB Sprawdź ceny
235 40 R 18 95 ZR(Y) XL | Connect E C 71dB
235 40 R 19 96 ZR(Y) XL E C 70dB Sprawdź ceny
235 35 R 19 91 ZR(Y) XL | N0 E C 71dB Sprawdź ceny
235 35 R 19 91 ZR(Y) XL E C 71dB Sprawdź ceny
235 35 R 19 91 ZR(Y) XL | Connect E C 71dB
245 40 R 18 97 ZR(Y) XL E C 71dB Sprawdź ceny
245 35 R 18 92 ZR(Y) XL | Connect - - -
245 35 R 19 93 ZR(Y) XL | N0 E C 70dB Sprawdź ceny
245 35 R 19 93 ZR(Y) XL | MO1 E C 70dB Sprawdź ceny
245 35 R 19 93 ZR(Y) XL | * E C 70dB Sprawdź ceny
245 35 R 19 93 ZR(Y) XL | Connect E C 70dB
245 35 R 20 95 ZR(Y) XL | K1 E C 70dB Sprawdź ceny
245 35 R 20 95 ZR(Y) XL | N1 E E 70dB Sprawdź ceny
245 35 R 20 95 ZR(Y) XL E E 71dB Sprawdź ceny
245 35 R 20 95 ZR(Y) XL | K2 E E 71dB Sprawdź ceny
245 35 R 20 95 ZR(Y) XL | Connect E C 70dB
245 30 R 20 90 ZR(Y) XL E C 70dB Sprawdź ceny
245 30 R 20 90 ZR(Y) XL | AO E E 70dB Sprawdź ceny
255 40 R 17 98 Y XL E C 71dB Sprawdź ceny
255 35 R 19 96 ZR(Y) XL E C 71dB Sprawdź ceny
255 35 R 19 96 ZR(Y) XL | MO1 E C 71dB Sprawdź ceny
255 40 R 20 101 ZR(Y) XL E C 71dB Sprawdź ceny
265 35 R 18 97 ZR(Y) XL E C 71dB Sprawdź ceny
265 40 R 19 102 ZR(Y) XL E C 71dB Sprawdź ceny
265 35 R 19 98 ZR(Y) XL | MO E C 71dB Sprawdź ceny
265 35 R 19 98 ZR(Y) XL E C 71dB Sprawdź ceny
265 35 R 19 98 ZR(Y) XL | MO1 E C 71dB Sprawdź ceny
265 35 R 19 98 ZR(Y) XL | * E E 71dB Sprawdź ceny
265 35 R 19 98 ZR(Y) XL | * | DT E C 71dB Sprawdź ceny
265 30 R 19 93 ZR(Y) XL E C 71dB Sprawdź ceny
265 35 R 20 95 ZR(Y) N0 E C 71dB Sprawdź ceny
265 35 R 20 99 ZR(Y) XL | N2 E C 71dB Sprawdź ceny
265 35 R 20 99 ZR(Y) XL | Connect E C 71dB
265 35 R 20 99 ZR(Y) XL | J E C 71dB Sprawdź ceny
275 35 R 19 100 ZR(Y) XL | MO E C 71dB Sprawdź ceny
275 35 R 21 103 ZR(Y) XL | MO1 E E 71dB Sprawdź ceny
285 30 R 18 97 ZR(Y) XL E C 73dB Sprawdź ceny
285 35 R 19 103 ZR(Y) XL E C 73dB Sprawdź ceny
285 35 R 20 104 ZR(Y) XL E C 73dB Sprawdź ceny
285 30 R 20 99 ZR(Y) XL | MO1 E C 73dB Sprawdź ceny
285 30 R 20 99 ZR(Y) XL | * E E 73dB Sprawdź ceny
295 30 R 18 98 ZR(Y) XL E C 73dB Sprawdź ceny
295 30 R 18 98 ZR(Y) XL | Connect E C 73dB
295 30 R 19 100 ZR(Y) XL E C 73dB Sprawdź ceny
295 30 R 20 101 ZR(Y) XL | MO E C 73dB Sprawdź ceny
295 30 R 20 101 ZR(Y) XL | N1 E E 73dB Sprawdź ceny
295 30 R 20 101 ZR(Y) XL | Connect E C 73dB
305 30 R 19 98 ZR(Y) Connect - - -
305 30 R 19 102 ZR(Y) XL | N0 E C 73dB Sprawdź ceny
305 30 R 19 102 ZR(Y) XL | Connect E C 73dB
305 30 R 20 103 ZR(Y) XL | MO E C 73dB Sprawdź ceny
305 30 R 20 103 ZR(Y) XL | K1 E C 73dB Sprawdź ceny
305 30 R 20 103 ZR(Y) XL | N1 E E 73dB Sprawdź ceny
305 30 R 20 103 ZR(Y) XL | K2 E E 74dB Sprawdź ceny
305 30 R 20 103 ZR(Y) XL | Connect E C 73dB
305 30 R 20 103 ZR(Y) XL | J E E 73dB Sprawdź ceny
305 30 R 20 103 ZR(Y) XL | AO E E 73dB Sprawdź ceny
315 30 R 19 100 ZR(Y) Connect - - -
315 30 R 21 105 ZR(Y) XL | MO1 E E 73dB Sprawdź ceny
325 30 R 19 105 ZR(Y) XL | N0 E C 73dB Sprawdź ceny
325 30 R 19 105 ZR(Y) XL | Connect E C 73dB
325 30 R 20 106 ZR(Y) XL | MO E C 73dB Sprawdź ceny
325 30 R 20 106 ZR(Y) XL E E 74dB Sprawdź ceny
325 25 R 20 101 ZR(Y) XL E C 73dB Sprawdź ceny
325 30 R 21 104 ZR(Y) N0 C C 73dB Sprawdź ceny
325 30 R 21 108 ZR(Y) XL | N2 E C 73dB Sprawdź ceny
325 30 R 21 108 ZR(Y) XL | Connect E C 73dB
345 30 R 19 109 ZR(Y) XL E C 72dB Sprawdź ceny
345 30 R 20 106 ZR(Y) E C 72dB Sprawdź ceny

OCENY I OPINIE

OCENY I OPINIE

MICHELIN Pilot Sport Cup 2
OGÓLNA OCENA NA PODSTAWIE 337 opinii
4,5
/ 5
  • PRZYCZEPNOŚĆ I HAMOWANIE NA SUCHEJ NAWIERZCHNI
    100%
  • PRZYCZEPNOŚĆ I HAMOWANIE NA MOKREJ DRODZE
    80%
  • TRWAŁOŚĆ
    80%
Czy posiadasz tę oponę?
NAPISZ OPINIĘ

1 Z 1

  • OGÓLNA OCENA
    1 5 5
    • PRZYCZEPNOŚĆ I HAMOWANIE NA SUCHEJ NAWIERZCHNI
      100%
    • PRZYCZEPNOŚĆ I HAMOWANIE NA MOKREJ DRODZE
      60%
    • TRWAŁOŚĆ
      40%
    Czy poleciłbyś tę oponę?
    TAK
    KOMPROMIS POMIĘDZY TOROWYMI OSIĄGAMI A HOMOLOGACJĄ DROGOWĄ Polska, Kwietnia 10, 2017 Doskonała opona do sportowej jazdy na torach wyścigowych, przy suchej nawierzchni. Bardzo miękka mieszanka po rozgrzaniu wręcz klei się do nawierzchni. Dzięki homologacji na drogi publiczne, można samochodem dojechać bezpiecznie do toru. Doskonałe właściwości na suchej nawierzchni osiągnięto jednak dzięki kompromisowi: opona nie trzyma się zbyt dobrze nawierzchni mokrej, co wymaga bardzo ostrożnej jazdy, szczególnie przy szerokim profilu. Opona ta radzi sobie lepiej w mocniejszym deszczu niż w warunkach wilgotnej, śliskiej nawierzchni (Anglicy mówią o takim wilgotnym asfalcie "greasy"). Miękka mieszanka ściera się także dużo szybciej niż w tradycyjnych oponach. Jeśli szukasz opony do prawdziwie sportowego auta, stricto do jazdy na torze, która pozwoli wykorzystać możliwości Twojego auta i jednocześnie da Ci także możliwość poruszania się po drogach publicznych, ze szczególną ostrożnością przy mokrej nawierzchni - nie warto szukać dalej. Jeśli jednak myślisz o zakupie letniej opony do auta o zacięciu sportowym, którym głównie będziesz jeździć na drogach publicznych, w każdych warunkach pogodowych, nie jest to opona dla Ciebie. Do mocnego auta o zacięciu sportowym poleciłbym Pilot Sport 4S, zamiast Cup2.
    |
    ROZMIARY OPONY: 20
  • OSOBOWE
  • 4X4 / SUV
  • DOSTAWCZE - DO KAMPERÓW
Loader

Informacje prawne

(1) Na podstawie wyników zewnętrznych testów przeprowadzonych na zlecenie Michelin przez Centrum Testów DEKRA w maju 2017 r. na oponach w rozmiarach 235/35-19 i 305/30-19 zamontowanych w samochodzie Porsche 911 GT3 (997). Różnica pod względem średniego czasu okrążenia na torze wyścigowym Charade (Francja) pomiędzy oponą MICHELIN Pilot Sport Cup 2 a oponami PIRELLI Trofeo R, DUNLOP Sport Maxx Race, YOKOHAMA Advan Neova AD08R oraz TOYO Proxes R888 R.
(2) Na podstawie wyników zewnętrznych testów przeprowadzonych na zlecenie Michelin przez Centrum Testów DEKRA w maju 2017 r. na oponach w rozmiarach 235/35-19 i 305/30-19 zamontowanych w samochodzie Porsche Carrera S. Różnica pod względem okrążeń bez uszkodzenia opony na torze wyścigowym Charade (Francja) pomiędzy oponą MICHELIN Pilot Sport Cup 2 a oponami PIRELLI Trofeo R, DUNLOP Sport Maxx Race, YOKOHAMA Advan Neova AD08R oraz TOYO Proxes R888 R.
(3) Na podstawie wyników zewnętrznych testów przeprowadzonych na zlecenie Michelin przez Centrum Testów DEKRA w maju 2017 r. na oponach w rozmiarach 235/35-19 i 305/30-19 zamontowanych w samochodzie Porsche Carrera S. Regularność zweryfikowana na podstawie czasu okrążenia oraz liczby okrążeń na torze wyścigowym Charade (Francja) pomiędzy oponą MICHELIN Pilot Sport Cup 2 a oponami PIRELLI Trofeo R, DUNLOP Sport Maxx Race, YOKOHAMA Advan Neova AD08R oraz TOYO Proxes R888 R.
(4) Na podstawie wyników wewnętrznego badania przeprowadzonego przez Michelin w Nardo w styczniu 2018 r. na oponach w rozmiarze 265/35-20 na przedniej osi i 325/30-21 na tylnej osi Porsche 911 GT2 RS z różnicą -2,9 s na okrążenie w porównaniu do MICHELIN Pilot Sport Cup 2.
(5) Opinie konsumentów (301) o oponie MICHELIN Pilot Sport Cup 2 opublikowane 19.09.2018 r. na wszystkich europejskich witrynach Michelin (informacje zebrane i zestawione na stronie internetowej www.michelin.fr, poświadczone prawnie).


UŻYTKOWANIE DROGOWE

• Przestrzegać ciśnienia powietrza zalecanego przez producenta samochodu.

 

UŻYTKOWANIE NA TORZE

- PODSTAWOWE ZASADY

• Przed rozpoczęciem jazdy na torze należy napompować opony MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 do ciśnienia zalecanego do JAZDY DROGOWEJ, a następnie stopniowo rozgrzać opony na torze.

• Po kilku spokojnych okrążeniach sprawdzić i skorygować ciśnienie dla najlepszych osiągów.

- ROZGRZANE OPONY

• Najlepsze ciśnienie robocze rozgrzanych opon MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 wynosi 2,3-2,7 bara (33-39 psi), a wahania zależą od modelu pojazdu i charakterystyki toru

• Niektóre modele pojazdów mogą wymagać ciśnienia powyżej 2,7 bara (39 psi) w rozgrzanych oponach.

- ZIMNE OPONY

• Nigdy nie używać zimnych opon z ciśnieniem 1,9 bara (28 psi).

• Dla optymalnej trwałości opon MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 na torze, Michelin zdecydowanie zaleca stosowanie minimalnego ciśnienia 2,0-2,4 bara (29-35 psi).

 

UWAGA

• Należy regularnie kontrolować pozostałą głębokość bieżnika (co najmniej 1,6 mm) i sprawdzać oponę pod kątem uszkodzeń.

• Regularnie sprawdzać zewnętrzne boki opon: jeśli zauważysz jakiekolwiek ślady zużycia, takie jak starcie oznakowania, to może to być oznaką ZBYT NISKIEGO ciśnienia roboczego. W takim przypadku, dla zwiększenia przyczepności i trwałości opony na torze, należy zwiększyć ciśnienie o co najmniej +0,2 bara (+3 psi).

• Najlepsze osiągi w zakresie przyczepności gwarantuje przyleganie bieżnika, a nie boków opony do podłoża.

 

Po dniu na torze

• Zawsze sprawdzaj stopień zużycia opon MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 pod kątem pozostałej głębokości bieżnika (co najmniej 1,6 mm) i obecności ewentualnych uszkodzeń.

• Przed powrotem z toru na drogę upewnij się, że opony ostygły i dopiero wtedy ustaw ciśnienie zalecane przez producenta samochodu do jazdy drogowej.

• Nie zapomnij włączyć w samochodzie elektronicznych systemów bezpieczeństwa i wspomagania oraz zresetować system monitorowania ciśnienia w oponach.

 

• UWAGA!

• Jeżeli opony MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 nie będą użytkowane przez dłuższy czas, należy je zdemontować (razem z kołem) i na czas przechowania zmniejszyć wartość ciśnienia w oponach o połowę.

• Opony przechowywać w czystym, suchym miejscu, z dala od bezpośredniego światła słonecznego i źródeł ozonowania (urządzenia elektryczne i materiały / chemikalia) i w temperaturze powyżej 0°C zgodnie z informacjami dostarczonymi przez Michelin w dokumentacji technicznej lub na stronach internetowych.

• NIE WOLNO używać, przechowywać ani przenosić opon MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 w temperaturze otoczenia poniżej -10°C.

• W niskiej temperaturze właściwości fizykochemiczne komponentów opony mogą ulec pogorszeniu, a na gumie mogą pojawić się pęknięcia lub uszkodzenia innego rodzaju, co będzie prowadzić do obniżenia ogólnych osiągów opon.

• Nie wolno używać opon z widocznym spękaniem, pęknięciami lub uszkodzeniami boków lub bieżnika. W razie jakichkolwiek wątpliwości należy skontaktować się z przedstawicielem handlowo-technicznym Michelin.

• Podczas intensywnej i długotrwałej jazdy na torze opona i karkas mogą ulec uszkodzeniu spowodowanemu regularnym najeżdżaniem opony na krawędzie łączenia poszczególnych odcinków toru.

• Po każdorazowym zjeździe pojazdu z toru i przed jego powrotem na tor zaleca się przeprowadzenie wizualnej kontroli stanu opon.

• W przypadku długotrwałego najeżdżania na krawędzie odcinków toru (oraz wypadnięcia z toru) zaleca się sprawdzenie stanu wnętrza opon i spójności ich struktury. W tym celu konieczny jest demontaż opon i zlecenie specjaliście sprawdzenia ich stanu pod kątem ewentualnych uszkodzeń na zewnątrz i wewnątrz.

 

GEOMETRIA UKŁADU JEZDNEGO np. kąt pochylenia / kąt zbieżności całkowitej kół

• Przed jazdą po torze można zmodyfikować ustawienia geometrii układu jezdnego pojazdu, w szczególności kąt pochylenia kół. Poprzez optymalizację powierzchni kontaktu bieżnika opony z podłożem uzyskuje się większą prędkość i przyczepność na zakrętach i zapobiega nadmiernemu zużyciu/zmęczeniu zewnętrznych barków opon.

• Kąt pochylenia kół: dla optymalizacji jazdy na torze, w zależności od charakterystyki toru i osiągów pojazdu, kąt pochylenia kół należy ustawiać między -1.5° a -3°. Ujemny kąt pochylenia kół NIE MOŻE przekraczać -4°.

• Wartość kąta pochylenia kół do jazdy drogowej musi być zgodna z zaleceniami producenta pojazdu w celu zapewnienia prawidłowego zachowania pojazdu i opon.

 

ZALECENIA DOTYCZĄCE UŻYTKOWANIA

• Opona MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 jest oponą typu semi slick zoptymalizowaną pod kątem użytkowania na SUCHYM torze, natomiast jej najnowsze wersja, opona MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R jest przeznaczona do ekstremalnej jazdy po SUCHYM torze wyścigowym.

Na mokrym torze lub drodze opony semi slick, zwłaszcza częściowo zużyte, mogą być mocno podatne na zjawisko aquaplaningu. Jedź ostrożnie z ograniczoną prędkością na mokrej nawierzchni. Upewnij się także, że systemy wspomagania pojazdu są włączone.

Mimo to, opona spełnia wymogi prawne w zakresie użytkowania na autostradach i drogach publicznych w krajach, w których jest dostępna w sprzedaży.

• Dla zapewnienia właściwego panowania nad pojazdem na torze i na drodze Michelin stanowczo zaleca montaż kompletu 4 opon w pojeździe.

Informacje uzupełniające o użytkowaniu opony MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R:

Opona MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R, jako specjalna opona do ekstremalnej jazdy na suchej nawierzchni, wymaga wstępnego rozgrzania podobnie jak opony wyścigowe, aby zapewniać optymalne osiągi.

Informacje dotyczące wyświetlania cen przez Rezulteo

* Ceny podawane przez Dilerów są dostępne online i wyświetlane na witrynie Rezulteo. ** Dane niedostępne na witrynie Rezulteo.