OPONYOPONY POKAŻ WSZYSTKIE OPONYPOKAŻ WSZYSTKIE OPONY DILERZYDILERZY

PODSTAWOWE INFORMACJE

Powstawanie opony. Bez kompromisu

Michelin 18 maj 2010

Making of a tyre

Jako jedyny element samochodu mający kontakt z podłożem, opona musi gwarantować odpowiednią równowagę pomiędzy przyczepnością, trakcją, komfortem jazdy, poziomem hałasu, żywotnością, energooszczędnością i kosztem eksploatacji. Tu nie ma miejsca na kompromisy.

Produkcja przy zastosowaniu wymagających procesów.

Tworzenie opony to nie tylko wlewanie mieszanki gumowej do formy wulkanizacyjnej. To przede wszystkim złożony proces wymagający niezwykłej dbałości o szczegóły. Wiele, jeśli nie większość opon, produkuje sie niemal ręcznie z wielkim naciskiem na jakość. Standardy jakości Michelin, mierzone na wielu etapach produkcji, są wdrażane w jednakowy, niezwykle rygorystyczny sposób we wszystkich fabrykach Michelin na całym świecie. Gwarantuje to jakość naszych opon bez względu na miejsce produkcji.

Produkcja opon podlega ciągłym innowacjom.

Na pewno słyszałeś o „zielonych" oponach Michelin charakteryzujących się niskimi oporami toczenia, które obniżają zużycie paliwa samochodu. Obecnie pracujemy nad piątym pokoleniem naszych „zielonych" opon. Celem jest obniżenie zużycia paliwa i emisji dwutlenku wegla o co najmniej 2% w porównaniu z obecną generacją opon. To jest taka nasza cicha rewolucja. Rewolucja, dzięki której od 1992 r. zaoszczędziliśmy ponad 12 mld litrów paliwa, dzięki czemu 30 mln CO2 nie trafiło do atmosfery.

Michelin obrał za cel zwiększenie energooszczędności opon, jednocześnie zachowując znakomitą trwałość bieżnika, hamowanie na mokrej nawierzchni, komfort jazdy i niski poziom hałasu. Wiemy, że jakość opon jest sednem ich wartości. 

Opona jest złożoną konstrukcją różnych elementów.

Sukces każdej opony zależy od tego, jak poszczególne komponenty będą sprawować się razem. Proces produkcji z użyciem wielu różnorodnych surowców jest niezwykle zaawansowany technologicznie. Nowoczesne opony powstają z ponad 200 komponentów.

Komponenty można podzielić na pięć grup:
  1. Kauczuk. Główny składnik bieżnika opony.
  2. Guma syntetyczna. Nieodzowny składnik bieżnika opon do samochodów osobowych, dostawczych i 4x4.
  3. Sadza i krzemionka. Stosowane do wzmocnienia opony i przedłużenia trwałości bieżnika.
  4. Włókna tekstylne i metalowy kord. Razem tworzą szkielet opony zapewniający zachowanie geometrii i sztywności.
  5. Liczne substancje chemiczne. Odpowiedzialne za poszczególne cechy opony, takie jak niskie opory toczenia czy znakomitą przyczepność.

ZNAJDŹ ODPOWIEDNIE OPONY OSOBOWE MICHELIN

Zobacz rekomendację, wpisując dane pojazdu lub rozmiar opon i określając swoje potrzeby.

  • OSOBOWE
  • 4X4 / SUV
  • DOSTAWCZE - DO KAMPERÓW
Loader

USŁUGI