OPONYOPONY POKAŻ WSZYSTKIE OPONYPOKAŻ WSZYSTKIE OPONY DILERZYDILERZY

JAK DBAĆ O OPONY

Mistrzostwa rozgrywane w różnych krajach

Michelin 24 maj 2010

National racing Championships

Oprócz udziału w Endurance World Championship, Michelin jest aktywny w wielu nie mniej zaciekłych wyścigach rozgrywanych choćby w Hiszpanii (CEV), Włoszech (CIV) czy Francji (Superbikes).
Zawody w tych krajach stoją na niezwykle wysokim poziomie, a obecność w nich Michelin przyczynia się do opracowywania nowych opon, jak i promowania gamy opon MICHELIN Power One.

Opony do wyścigów sprintowych

Osiągi

Zgodnie z definicją, wyścigi typu sprint są krótkie i w zależności od serii trwają od 20 do 45 minut. Opony muszą oferować dobre osiągi i kontrolę nad pojazdem. Z powodu węższego zakresu pracy, dobór mieszanek musi być bardziej rozważny. W zależności od typu nawierzchni, temperatury i warunków pogodowych, kierowcy wybierają mieszankę, która zapewni najlepszą przyczepność i charakterystykę rozgrzewania w danych warunkach.


Gama opon Michelin

Dzięki 350 zwycięstwom i 26 tytułom mistrzowskim w wyścigach Grand Prix, Michelin korzysta z niedoścignionego doświadczenia  wyścigów motocyklowych maszyn najwyższej klasy. Posiada zatem doskonałe kwalifikacje do opracowywania opon idealnie dopasowanych do wymogów krótkich wyścigów, bez względu czy są to 16-, 16,5- i 17-calowe slicki, opony z bieżnikiem, produkty wielokomponentowe, czy asymetryczne opony z gamy MICHELIN Power One.
To szczególnie cenne doświadczenie zaowocowało nowymi oponami szosowymi MICHELIN Power Pure wprowadzonymi na rynek w 2010 r.

Fakty i liczby

120°C: Przybliżona temperatura pracy tylnej opony typu slick podczas wyścigu
95°C: Przybliżona temperatura pracy przedniej opony slick podczas wyścigu
7 kg: Waga tylnej opony slick
26: Liczba tytułów mistrza świata zdobytych w premier class MotoGP przez kierowców Michelin
30: Liczba okrążeń, jakie przejechali kierowcy testowi Michelin na oponach gamy MICHELIN Power One podczas jej opracowywania
1 kg: O tyle jest lżejsza opona MICHELIN Power Pure od opon konkurentów(1)
Ponad 60 stopni: Maksymalny kąt pochylenia motocykla na suchej nawierzchni
16,5 cali: Jeden z rozmiarów, w jakich dostępna jest opona MICHELIN Power One
130: Liczba kierowców wyścigowych, którzy mieli swój wkład w opracowanie gamy opon MICHELIN Power One
13: Liczba zwycięstw zdobytych przez kierowców Michelin w 24-godzinnych wyścigach Le Mans
13: Liczba tytułów mistrza świata zdobytych w wyścigach typu endurance przez Michelin od 1983 r.

Mistrzostwa typu speed w różnych krajach

Hiszpańskie Speed Championship (CEV)

Hiszpańskie Speed Championship są prestiżowymi mistrzostwami, które przyciągnają wiele słynnych nazwisk świata wyścigów motocyklowych. Organizatorem mistrzostw jest koncern Dorna, do którego należy także MotoGP. Impreza cieszy się niesłabnącą popularnością medialną, a transmisje z wyścigów sa nadawane na żywo w telewizji. Zawodnicy startują w trzech klasach: 125 cm3, Stock Extreme (1000 cm3) oraz Moto2.
Od trzech lat Michelin jest wyłącznym dostawcą opon w stosunkowo nowej klasie Moto2. Motocykle przypominają nieco maszyny oglądane podczas imprez międzynarodowych i są następcą klasy Supersport.
W tegorocznych mistrzostwach Hiszpanii, rozgrywających się 18 kwietnia na torze Montmelo pod Barceloną, udział wzięli m.in. Carmelo Morales, mistrz z 2009 r. klasy Extreme, Ivan Moreno, Mark Aitchison z Australii i Belg Xavier Simeon. Motocykle startujące w tej klasie posiadają prototypowe zawieszenie i są napędzane czterosuwowymi silnikami Honda o pojemności 600 cm3.
Wymogi techniczne są identyczne, jak te przyjęte w Mistrzostwach Świata Moto2.
Michelin działa równie aktywnie w klasie Stock Extreme (1000 cm3), która przyciągnęła trzech producentów motocykli. Wśród utytułowanych zawodników są X. Fores i A. Lopez (BMW Motorrad); J. Mazuecos i E. Roseli (Kawasaki Palmetto).

Kalendarz CEV:

18 kwietnia: Catalunya
9 maja: Albacete
13 czerwca: Jerez
12 września: Albacete
3 października: Motorland Aragon
14 listopada: Valencia
21 listopada: Jerez

Włoskie Speed Championship (CIV)

Należy zauważyć, że większość zawodników dużego formatu to Włosi, a dzieje się tak, ponieważ ich ojczyzna może się poszczycić świetnie zorganizowanym zapleczem dla amatorów wyścigów motocyklowych. Oznaką świetnej kondycji mistrzostw CIV jest możliwość startu zagranicznych zawodników. W 2010 r. mistrzostwa rozgrywane będą w pięciu klasach: 125 cm3, Supersport 600, Superstock 600, Superstock 1000 i Superbike.
Po rocznej przerwie, której Michelin potrzebował, aby oswoić się z mistrzostwami, w 2010 r. zespoły Michelin pracują z trzema zawodnikami startującymi w klasie Superbike. Listę otwiera Simone Saltarelli na Suzuki GSX-R (Boselli Races Team), który już nabrał doświadczenia z francuskimi oponami w klasie Superstock 1000 w sezonie 2009.
Pozostała dwójka to Frederico Sandi i Fabrizio Pellizon dosiadający Aprilię RSV4. Celem Michelin jest wyrobienie sobie marki w tych niezwykle wymagających mistrzostwach, a nawet sięgnięcie po miejsce na podium pod koniec roku. Motocykle są wyposażone w 16-calowe opony typu slick z przodu i 16,5-calowe slicki z tyłu.

CALENDAR CIV:

April 18: Vallelunga
May 2: Monza
June 19: Mugello
June 20: Mugello
July 4: Misano
September 19: Imola
October 17: Mugello

Francuskie mistrzostwa Superbike

Rok 2010 oznacza także powrót Michelin do francuskich mistrzostw Superbike. W zawodach udział wezmą szybcy i utalentowani zawodnicy, m.in. Julien Da Costa, Sébastien Gimbert, Erwan Nigon, Guillaume Dietrich czy Vincent Philippe. Mistrzostwa cieszą się znacznym zainteresowaniem producentów motocykli, czego dowodem jest przystąpienie do tegorocznych zmagań zespołów stajni BMW i Aprilia.
Ostra konkurencja panuje również między koncernami oponiarskimi - oprócz Michelin w mistrzostwach weźmie udział jeszcze trzech producentów opon. Ambasadorami Michelin będą Erwan Nigon i Sébastien Gimbert (BMW) oraz David Muscat na Ducati.

 


Kalendarz Superbike:

3-4 kwietnia: Lédenon
24-25 kwietnia: Nogaro
15-16 maja: Le Vigeant
12-13 czerwca: Lédenon
17-18 lipca: Magny-Cours
4-5 września: Le Mans
25-26 września: Albi

Sprawdzaj wyniki wyścigów Superbike, CEV i CIV na MotoRacingLive.com (http://www.motoracinglive.com/)


NOTA PRAWNA:
(1) Średnia różnica masy bezwładnościowej zestawu opon MICHELIN Power Pure 120/70 ZR 17 na przód i 190/50 ZR 17 na tył w porównaniu do wagi zestawów opon konkurentów w tym samym rozmiarze.

ZNAJDŹ ODPOWIEDNIE OPONY OSOBOWE MICHELIN

Zobacz rekomendację, wpisując dane pojazdu lub rozmiar opon i określając swoje potrzeby.

OSTATNIO CZYTANE ARTYKUŁY

Brak ostatnio czytanych artykułów

  • OSOBOWE
  • 4X4 / SUV
  • DOSTAWCZE - DO KAMPERÓW
Loader