OPONYOPONY POKAŻ WSZYSTKIE OPONYPOKAŻ WSZYSTKIE OPONY DILERZYDILERZY

JAK DBAĆ O OPONY

Zespół badawczy MICHELIN Power Research

Michelin 21 maj 2010

MICHELIN Power Research Team

Najnowsze osiągnięcia w obszarze opon motocyklowych pochodzą prosto ze świata wyścigów.

Pierwsze opony typu slick, technologia radialna, zastosowanie krzemionki w mieszance gumy, opony wielokomponentowe... Biorąc udział w wyścigach, MICHELIN nigdy nie zaprzestał opracowywania innowacji. Od 1973 r. MICHELIN zdobył 360 zwycięstw i 26 tytułów mistrzowskich w wiodącej kategorii wyścigów Moto Grand Prix, 12 tytułów w Mistrzostwach Świata Superbike i 13 tytuł w Mistrzostwach Świata Endurance. Oto historia, która odzwierciedla zaangażowanie MICHELIN w rozwój opon motocyklowych.

Historia, która dowiodła, że najnowsze osiągnięcia technologiczne zastosowane w oponach motocyklowych pochodzą bezpośrednio z torów wyścigowych. MICHELIN poszedł jeszcze dalej i stworzył zespół badawczy MICHELIN Power Research: jedyne laboratorium na kołach.


Prezentacja

Motocykl laboratorum MICHELIN Power Research Team (MPRT) startuje w dwóch rundach tegorocznych Mistrzostw Świata Endurance FIM: Le Mans 24h i Bol d'Or.

Tak jak rok temu, niebieska Honda CBR 1000 RR zostanie wyposażona w całą masę czujników, a maszynę dosiadać będą kierowcy testowi William Costes, Hugo Marchand i Josep Monge.

W tym roku kierownictwo nad zespołem przypadło Bernardowi Cazade. Ten były zawodnik wyścigów typu endurance i sprint posiada doskonałą znajomość świata wyścigów wytrzymałościowych także dzięki pełnieniu funkcji  trenera zawodników zespołu CDS Racing.

Program zespołu MICHELIN Power Research  na 2010 r. zakłada także udział w dwóch rundach włoskich Speed Championship, a barwy MPRT na torach Mugello i Imola będzie reprezentował Hugo Marchand.

Cele

Misją MPRT jest zgromadzenie jak największej liczby danych z bądź co bądź, ekstremalnych warunków, jakie fundują tego typu zawody. Zespół skupi się na opracowywaniu nowych mieszanek wyścigowych, co z kolei odegra istotną rolę w projektowaniu opon szosowych. Nad przygotowaniem motocykla do wyścigów będzie czuwać firma DAFFIX Racing.

Zawodnicy


Josep Monge (Hiszpania)
Josep Monge (30 l.) posiada spore doświadczenie w wyścigach. Zajął piątą lokatę podczas hiszpańskich mistrzostw Formula Extreme w 2005 r. i od tego czasu pozostaje najważniejszym członkiem zespołu testowego Michelin.
  • 12 startów w Barcelona 24h
  • 2 starty w 8-godzinnych wyścigach na torze Albacete (w 2006 r. na 3. pozycji, start z Folch Endurance)
  • 2 Le Mans 24h (w 2008 r. start z MV Agusta)
  • 2 starty w Bol d'Or (z National Motos w 2008 r.)

William Costes (Francja)
37-latek posiadający solidne doświadczenie w wyścigach motocyklowych, zwłaszcza zawodach typu endurance.
  • Mistrzostwa Świata Endurance 2004, z zespołem GMT 94
  • 10 startów w Le Mans 24h (cztery zwycięstwa: 2000, 2005, 2007 i 2008 r.)
  • 9 startów w Bol d'Or (1 zwycięstwo w 1996 r.)

Hugo Marchand (Francja)
Mniej doświadczony od kolegów z zespołu, Hugo Marchand jest z pewnością bardzo szybkim zawodnikiem. 29-letni Francuz jest także najmłodszym zawodnikiem w zespole.
  • 4 sezony w MotoGP 250
  • 2 starty w Le Mans 24h (z National Motos w 2008 r.)
  • 1 start w Bol d'Or (z Kawasaki France w 2007 r.)

 


Dowiedz się więcej o działaniach Michelin związanych z wyścigami motocyklowymi

Dyrektor Michelin ds. Wyścigów Motocyklowych przedstawia misję zespołu MICHELIN Power Research w tym sezonie.

W 2010 r. zespół MICHELIN Power Research  weźmie udział w czterech wyścigach: dwóch w Mistrzostwach Świata Endurance FIM i dwóch włoskich Speed Championship. Co stoi za taką decyzją?

Naturalnie, z uwagi na nasze różnorodne priorytety, musieliśmy dokonać pewnych wyborów. W zeszłym roku udało nam się zgromadzić znaczną liczbę danych z torów wyścigowych, tak więc nie musieliśmy brać udziału w całości mistrzostw w 2010 r. Program zespołu z pewnością obejmie dwie rundy wyścigów typu endurance, Le Mans i Bol d'Or, ponieważ te dwie imprezy - nie wspominając o ich statusie wśród legendarnych wyścigów na całym świecie - pozwolą nam zebrać większość danych dotyczących jazdy w niskich temperaturach i na mokrej nawierzchni. Są to również najbardziej osławione i medialne wyścigi wytrzymałościowe na świecie, co przyciąga nasze siły sprzedaży. To oczywiście bardzo pozytywna rzecz w promocji opon. Ponadto, drugi rok z rzędu będziemy obecni na włoskich mistrzostwach Speed Championship. Seria wyścigów jest dla nas jedną z najważniejszych imprez w tegorocznym sezonie wyścigowym i z pewnością pozostanie taką jeszcze przez kilka lat. Aby móc dostarczyć naszym zespołom wyścigowym najbardziej konkurencyjne produkty spełniające ich wymagania, musimy dokładnie zrozumieć jak zachowują się opony w tych ekstremalnych warunkach. Zadanie testowania opon powierzmy startującemu na torach Misano i Imola w klasie Superbike Hugo Marchandowi. Przed nami pozostaje jeszcze do przeprowadzenia wiele testów w ciągu całego roku.

 

Jakie cele przyświecają tegorocznemu sezonowi?

W czysto sportowych słowach, MPRT będzie próbować osiągnąć jak najlepsze wyniki i życzylibyśmy sobie zakończenia sezonu na podium. Pomimo troski o wyniki, główną misją zespołu będzie raz jeszcze zebranie obiektywnych danych z toru wyścigowego. Im więcej ich zgromadzimy, tym bardziej do przodu posuną się nasze prace nad nowymi oponami wyścigowymi, które dostarczamy naszym partnerom startującym w innych dyscyplinach. Nasza praca zwiększy także naszą konkurencyjność.

Śledź na bieżąco MICHELIN Power Research Team na MotoRacingLive.com


ZNAJDŹ ODPOWIEDNIE OPONY OSOBOWE MICHELIN

Zobacz rekomendację, wpisując dane pojazdu lub rozmiar opon i określając swoje potrzeby.

OSTATNIO CZYTANE ARTYKUŁY

Brak ostatnio czytanych artykułów

  • OSOBOWE
  • 4X4 / SUV
  • DOSTAWCZE - DO KAMPERÓW
Loader