OPONYOPONY POKAŻ WSZYSTKIE OPONYPOKAŻ WSZYSTKIE OPONY DILERZYDILERZY

PRZEWODNIK KIEROWCY

Jazda ekonomiczna

Michelin 18 maj 2010

Jazda ekonomiczna pozwoli Ci zaoszczędzić paliwo.

ECO DRIVING

Poniższe 10 porad to zaledwie niewielka zmiana nawyków za kierownicą, ale duża zmiana w wydatkach na paliwo. W połączeniu z oponami MICHELIN o niskich oporach toczenia (GREEN X ) mogą Ci pomóc zaoszczędzić wydatki na paliwo i obniżyć emisję CO2 do atmosfery. Opony Michelin oznaczone logo GREEN X przynoszą poprawę bezpieczeństwa, przedłużają trwałość opon i są przyjazne dla środowiska.

Dzięki oponom oznacoznym logo GREEN X i poniższym radom wzrośnie Twoja mobilność, przyczynisz się do ochrony środowiska i poprawisz wydajność jazdy pojazdem.

1. Staraj się jeździć w równym tempie, unikając gwałtownego hamowania i przyspieszania.

2. Zmieniaj biegi, gdy obrotomierz wskaże 2000-2500 obr./min., tak aby silnik pracował na jak najmniejszych obrotach.

3. Sprawdź ciśnienie w oponach. Zbyt niskie ciśnienie powoduje wzrost zużycia paliwa.

4. Patrz przed siebie, abyś mógł zawczasu ocenić sytuację na drodze i zachować stałą prędkość jazdy.

5. Oszczędnie korzystaj z klimatyzacji, szczególnie w mieście.

6. Zamykaj okna przy dużej prędkości. Otwarte okno zwiększa zużycie paliwa.

7. Wyłączaj silnik, gdy stoisz w korku lub przed przejazdem kolejowym.

8. Nie obciążaj zbytnio pojazdu. Obciążenie powoduje wzrost zużycia paliwa i związanych z tym emisji dwutlenku węgla.

9. Usuń wszelkie niepotrzebne elementy wyposażenia pojazdu, które zwiększają opór aerodynamiczny.

10. Oszczędnie korzystaj ze sprzętu elektronicznego, który zwiększa pobór energii i zużycie paliwa.
Przeciążenie opon

Każda opona ma na boku w opisie między innymi indeksy: nośności, który informuje o możliwym dopuszczalnym i bezpiecznym stopniu jej obciążenia (oznaczenie cyfrowe np. 90 oznacza nośność 600 kg) oraz prędkości (oznaczenie literowe np. H odpowiada maksymalnej prędkości 210 km/h).

Pamiętajmy jednak o tym, że za nośność opony w głównej mierze odpowiada …. ciśnienie! Konstrukcja opony stanowi tylko szczelną bazę do tego, aby umieszczony w niej gaz (powietrze lub azot) nadał całemu układowi odpowiednią nośność, elastyczność i sztywność. Dwie identyczne konstrukcyjnie opony jedna napompowana do 1,5 bara, druga do 2,1 bara będą miały inne nośności! Stąd jazda samochodem z niedopompowanymi oponami jest podobna do tego gdybyśmy założyli opony o niższym (nieodpowiednim) indeksie wynikającym z jego dopuszczalnej masy całkowitej.

Podobny efekt przeciążenia opony może wystąpić w sytuacji montażu opony o niższym indeksie prędkości niżeli przewidział producent pojazdu. Jazda zwłaszcza ze dużymi prędkościami na dłuższych odcinkach (autostrady, drogi szybkiego ruchu) osłabia konstrukcję opony i może doprowadzić do przedwczesnego ich zniszczenia.
Dlatego aby nie mieć problemu z przeciążaniem opon pamiętaj o właściwym (zgodnym z homologacją pojazdu) doborze opon, kontroluj ciśnienie w oponach i nie przekraczaj maksymalnej dopuszczalnej przez producenta pojazdu masy całkowitej.

ZNAJDŹ ODPOWIEDNIE OPONY OSOBOWE MICHELIN

Zobacz rekomendację, wpisując dane pojazdu lub rozmiar opon i określając swoje potrzeby.

OSTATNIO CZYTANE ARTYKUŁY

Brak ostatnio czytanych artykułów

  • OSOBOWE
  • 4X4 / SUV
  • DOSTAWCZE - DO KAMPERÓW
Loader