MICHELIN PILOT SPORT CUP 2

  • Opony do samochodów osobowych

  • letnie

    letnie

PONAD 50% WIĘCEJ OKRĄŻEŃ Z JESZCZE WIĘKSZĄ PRĘDKOŚCIĄ(1), DZIĘKI TECHNOLOGIOM OPRACOWANYM DLA WYŚCIGÓW WYTRZYMAŁOŚCIOWYCH

KORZYŚCI

Auto Edito michelin pilot sport cup 2 argument 1 Opony

Więcej dni na torze(1)

Większa wytrzymałość i trwałość na torze(1)

Michelin Pilot Sport Cup 2

Krótsze i bardziej jednolite czasy okrążeń(1)


Auto Edito michelin pilot sport cup 2 argument 3 Opony

Większe bezpieczeństwo na mokrej nawierzchni(2)

Większa przyczepność na mokrej nawierzchni i przesunięcie granicy aquaplaningu (2)

TECHNOLOGIA

Auto Edito michelin pilot sport cup 2 technology 1 Opony

Technologia Track Longevity 2.0®

- Wolniejsze tempo zużycia zewnętrznego barku
- Zewnętrzne barki wzmocnione specjalną mieszanką gumy o wysokiej odporności na ścieranie
Dla większej wytrzymałości i trwałości na torze

Auto Edito michelin pilot sport cup 2 technology 2 Opony

Technologia dwóch mieszanek Bi-Compound

- Rozmieszczenie dwóch różnych mieszanek na zewnętrznej i wewnętrznej stronie bieżnika
• Strona zewnętrzna: elastomer z mocnych łańcuchów molekularnych zapewniający dużą przyczepność, szczególnie w ciasnych zakrętach
• Strona wewnętrzna: sztywniejszy elastomer zapewniający precyzyjne kierowanie pojazdem i kontrolę toru jazdy

Auto Edito michelin pilot sport cup 2 technology 3 Opony

Bieżnik głębszy od bieżników opon gamy Cup poprzednich generacji

Bieżnik głębszy o +20%(2)
Przyczepność na MOKREJ nawierzchni: Przesunięcie granicy aquaplaningu i większe bezpieczeństwo na MOKREJ nawierzchni

GALERIA

Michelin Pilot Sport Cup 2

Opona zaprojektowana na tor wyścigowy i homologowana na drogi publiczne


MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 - TRACK LONGEVITY

Technologia Track Longevity 2.0®


Porsche918 Spyder x MICHELIN Pilot Sport Cup 2: 6:57 @ Nürburgring lap time record [Full video]

Porsche 918 Spyder na oponach MICHELIN Pilot Sport Cup 2: 6:57, rekord okrążenia toru Nürburgring


Opinie o MICHELIN PILOT SPORT CUP 2
Czy posiadasz tę oponę?
Napisz opinię

Czy ta opona pasuje do mojego pojazdu?

Liczba dostępnych rozmiarów MICHELIN PILOT SPORT CUP 2: 41

Fits your vehicle

MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 235/35ZR19 (91Y) XL N0

Etykietowanie

Klasa wydajności energetycznej

D

Klasa przyczepności na mokrej nawierzchni

C

Klasa zewnętrznego hałasu toczenia

71 dB

Szerokość opony

235

Profil opony

35

Średnica osadzenia opony

19

Nośnosć

91

Prędkosć

(Y)

Specyfikacja

Homologacja dla PORSCHE

Fits your vehicle

MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 245/35ZR19 (93Y) XL N0

Etykietowanie

Klasa wydajności energetycznej

D

Klasa przyczepności na mokrej nawierzchni

C

Klasa zewnętrznego hałasu toczenia

70 dB

Szerokość opony

245

Profil opony

35

Średnica osadzenia opony

19

Nośnosć

93

Prędkosć

(Y)

Specyfikacja

Homologacja dla PORSCHE

Fits your vehicle

MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 245/35ZR19 (93Y) XL MO1

Etykietowanie

Klasa wydajności energetycznej

D

Klasa przyczepności na mokrej nawierzchni

C

Klasa zewnętrznego hałasu toczenia

70 dB

Szerokość opony

245

Profil opony

35

Średnica osadzenia opony

19

Nośnosć

93

Prędkosć

(Y)

Specyfikacja

Homologacja dla MERCEDES, tylko SL65 AMG

Fits your vehicle

MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 255/35ZR19 (96Y) XL MO1

Etykietowanie

Klasa wydajności energetycznej

D

Klasa przyczepności na mokrej nawierzchni

C

Klasa zewnętrznego hałasu toczenia

71 dB

Szerokość opony

255

Profil opony

35

Średnica osadzenia opony

19

Nośnosć

96

Prędkosć

(Y)

Specyfikacja

Homologacja dla MERCEDES, tylko SL65 AMG

Fits your vehicle

MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 265/35ZR19 (98Y) XL MO1

Etykietowanie

Klasa wydajności energetycznej

D

Klasa przyczepności na mokrej nawierzchni

C

Klasa zewnętrznego hałasu toczenia

71 dB

Szerokość opony

265

Profil opony

35

Średnica osadzenia opony

19

Nośnosć

98

Prędkosć

(Y)

Specyfikacja

Homologacja dla MERCEDES, tylko SL65 AMG

Fits your vehicle

MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 265/35ZR19 (98Y) XL MO

Etykietowanie

Klasa wydajności energetycznej

D

Klasa przyczepności na mokrej nawierzchni

C

Klasa zewnętrznego hałasu toczenia

71 dB

Szerokość opony

265

Profil opony

35

Średnica osadzenia opony

19

Nośnosć

98

Prędkosć

(Y)

Specyfikacja

Homologacja dla MERCEDES

Fits your vehicle

MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 265/35ZR19 (98Y) XL ★

Etykietowanie

Klasa wydajności energetycznej

D

Klasa przyczepności na mokrej nawierzchni

D

Klasa zewnętrznego hałasu toczenia

71 dB

Szerokość opony

265

Profil opony

35

Średnica osadzenia opony

19

Nośnosć

98

Prędkosć

(Y)

Specyfikacja

Homologacja dla BMW MOTORSPORT (M135i, M3, M5, M6, serie 1M, Z4M)

Fits your vehicle

MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 275/35ZR19 (100Y) XL MO

Etykietowanie

Klasa wydajności energetycznej

D

Klasa przyczepności na mokrej nawierzchni

C

Klasa zewnętrznego hałasu toczenia

71 dB

Szerokość opony

275

Profil opony

35

Średnica osadzenia opony

19

Nośnosć

100

Prędkosć

(Y)

Specyfikacja

Homologacja dla MERCEDES

Fits your vehicle

MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 305/30ZR19 (102Y) XL N0

Etykietowanie

Klasa wydajności energetycznej

D

Klasa przyczepności na mokrej nawierzchni

C

Klasa zewnętrznego hałasu toczenia

73 dB

Szerokość opony

305

Profil opony

30

Średnica osadzenia opony

19

Nośnosć

102

Prędkosć

(Y)

Specyfikacja

Homologacja dla PORSCHE

Fits your vehicle

MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 325/30ZR19 (105Y) XL N0

Etykietowanie

Klasa wydajności energetycznej

D

Klasa przyczepności na mokrej nawierzchni

C

Klasa zewnętrznego hałasu toczenia

73 dB

Szerokość opony

325

Profil opony

30

Średnica osadzenia opony

19

Nośnosć

105

Prędkosć

(Y)

Specyfikacja

Homologacja dla PORSCHE

INFORMACJE PRAWNE

 

(1) W porównaniu do opony poprzedniej generacji MICHELIN Pilot Sport Cup+. Na podstawie wyników testów wewnętrznych przeprowadzonych na torze Jerez w 2013 r. na oponach w rozmiarze 235/35 ZR 19 zamontowanych na Porsche GT3 997.
(2) Test przeprowadzony na oponach MICHELIN Pilot Sport Cup (1. generacji), MICHELIN Pilot Sport Cup+ (2. generacji) i MICHELIN Pilot Sport Cup 2 w rozmiarze 235/35 ZR 19 z ciśnieniem 2,3 bara (33 psi), na warstwie 3 mm wody, w temperaturze 26°C, przy prędkości 80 km/h i 110 km/h. Test wewnętrzny przeprowadzony w Centrum Technologicznym Michelin w Ladoux w 2013 r.

 

ZALECENIA DOTYCZĄCE UŻYTKOWANIA

 

  • Opona MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 jest oponą typu semi slick zoptymalizowaną pod kątem użytkowania na SUCHYM torze, natomiast jej najnowsze wersja, opona MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R jest przeznaczona do ekstremalnej jazdy po SUCHYM torze wyścigowym.
    Na mokrym torze lub drodze opony semi slick, zwłaszcza częściowo zużyte, mogą być mocno podatne na zjawisko aquaplaningu. Jedź ostrożnie z ograniczoną prędkością na mokrej nawierzchni. Upewnij się także, że systemy wspomagania pojazdu są włączone.
    Mimo to, opona spełnia wymogi prawne w zakresie użytkowania na autostradach i drogach publicznych w krajach, w których jest dostępna w sprzedaży.

 

  • Dla zapewnienia właściwego panowania nad pojazdem na torze i na drodze Michelin stanowczo zaleca montaż kompletu 4 opon w pojeździe.

 

 

 

UŻYTKOWANIE DROGOWE

 

  • Przestrzegać ciśnienia powietrza zalecanego przez producenta samochodu.

 

 

UŻYTKOWANIE NA TORZE

 

PODSTAWOWE ZASADY

  • Przed rozpoczęciem jazdy na torze należy napompować opony MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 do ciśnienia zalecanego do JAZDY DROGOWEJ, a następnie stopniowo rozgrzać opony na torze.
  • Po kilku spokojnych okrążeniach sprawdzić i skorygować ciśnienie dla najlepszych osiągów
  • Zawsze sprawdzaj stan opon pod kątem zużycia i ewentualnych uszkodzeń.

 

ROZGRZANE OPONY

  • Najlepsze ciśnienie robocze rozgrzanych opon MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 wynosi 2,3-2,7 bara (33-39 psi), a wahania zależą od modelu pojazdu i charakterystyki toru
  • Niektóre modele pojazdów mogą wymagać ciśnienia powyżej 2,7 bara (39 psi) w rozgrzanych oponach

 

ZIMNE OPONY

  • Nigdy nie używać zimnych opon z ciśnieniem 1,9 bara (28 psi).
  • Dla optymalnej trwałości opon MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 na torze, Michelin zdecydowanie zaleca stosowanie minimalnego ciśnienia 2,0-2,4 bara (29-35 psi).

 

UWAGA

  • Należy regularnie kontrolować pozostałą głębokość bieżnika (co najmniej 1,6 mm) i sprawdzać oponę pod kątem uszkodzeń.
  • Regularnie sprawdzać zewnętrzne boki opon: jeśli zauważysz jakiekolwiek ślady zużycia, takie jak starcie oznakowania, to może to być oznaką ZBYT NISKIEGO ciśnienia roboczego. W takim przypadku, dla zwiększenia przyczepności i trwałości opony na torze, należy zwiększyć ciśnienie o co najmniej +0,2 bara (+3 psi).
  • Najlepsze osiągi w zakresie przyczepności gwarantuje przyleganie bieżnika, a nie boków opony do podłoża.
  •  

 

PO DNIU NA TORZE

  • Zawsze sprawdzaj stopień zużycia opon MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 pod kątem pozostałej głębokości bieżnika (co najmniej 1,6 mm) i obecności ewentualnych uszkodzeń.
  • Przed powrotem z toru na drogę upewnij się, że opony ostygły i dopiero wtedy ustaw ciśnienie zalecane przez producenta samochodu do jazdy drogowej.
  • Nie zapomnij włączyć w samochodzie elektronicznych systemów bezpieczeństwa i wspomagania oraz zresetować system monitorowania ciśnienia w oponach.

 

PRZECHOWYWANIE

  • Jeżeli opony MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 nie będą użytkowane przez dłuższy czas, należy je zdemontować (razem z kołem) i na czas przechowania zmniejszyć wartość ciśnienia w oponach o połowę.
  • Opony przechowywać w czystym, suchym miejscu, z dala od bezpośredniego światła słonecznego i źródeł ozonowania (urządzenia elektryczne i materiały / chemikalia) i w temperaturze powyżej 0°C zgodnie z informacjami dostarczonymi przez Michelin w dokumentacji technicznej lub na stronach internetowych.
  • NIE WOLNO używać, przechowywać ani przenosić opon MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 w temperaturze otoczenia poniżej -10°C.
  • W niskiej temperaturze właściwości fizykochemiczne komponentów opony mogą ulec pogorszeniu, a na gumie mogą pojawić się pęknięcia lub uszkodzenia innego rodzaju, co będzie prowadzić do obniżenia ogólnych osiągów opon.

 

KONTROLA STANU OPON

  • Nie wolno używać opon z widocznym spękaniem, pęknięciami lub uszkodzeniami boków lub bieżnika. W razie jakichkolwiek wątpliwości należy skontaktować się z przedstawicielem handlowo-technicznym Michelin.
  • Podczas intensywnej i długotrwałej jazdy na torze opona i karkas mogą ulec uszkodzeniu spowodowanemu regularnym najeżdżaniem opony na krawędzie łączenia poszczególnych odcinków toru.
  • Po każdorazowym zjeździe pojazdu z toru i przed jego powrotem na tor zaleca się przeprowadzenie wizualnej kontroli stanu opon.
  • W przypadku długotrwałego najeżdżania na krawędzie odcinków toru (oraz wypadnięcia z toru) zaleca się sprawdzenie stanu wnętrza opon i spójności ich struktury. W tym celu konieczny jest demontaż opon i zlecenie specjaliście sprawdzenia ich stanu pod kątem ewentualnych uszkodzeń na zewnątrz i wewnątrz.

 

 

GEOMETRIA UKŁADU JEZDNEGO np. kąt pochylenia / kąt zbieżności całkowitej kół

  • Przed jazdą po torze można zmodyfikować ustawienia geometrii układu jezdnego pojazdu, w szczególności kąt pochylenia kół. Poprzez optymalizację powierzchni kontaktu bieżnika opony z podłożem uzyskuje się większą prędkość i przyczepność na zakrętach i zapobiega nadmiernemu zużyciu/zmęczeniu zewnętrznych barków opon.
  • Kąt pochylenia kół: dla optymalizacji jazdy na torze, w zależności od charakterystyki toru i osiągów pojazdu, kąt pochylenia kół należy ustawiać między -1.5° a -3°. Ujemny kąt pochylenia kół NIE MOŻE przekraczać -4°.
  • Wartość kąta pochylenia kół do jazdy drogowej musi być zgodna z zaleceniami producenta pojazdu w celu zapewnienia prawidłowego zachowania pojazdu i opon

 

 

 

INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE O UŻYTKOWANIU OPONY MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R

  • Opona MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R, jako specjalna opona do ekstremalnej jazdy na suchej nawierzchni, wymaga wstępnego rozgrzania podobnie jak opony wyścigowe, aby zapewniać optymalne osiągi.

 

Użytkowanie opony MICHELIN Pilot Sup 2R podlega specjalnym zasadom. Informacje dotyczące użytkowania produktu znajdują się tutaj