MICHELIN PILOT SPORT CUP 2

  • Opony do samochodów osobowych

  • letnie

    letnie

Opona zaprojektowana na tor wyścigowy i homologowana na drogi publiczne

Ponad 50% więcej okrążeń z jeszcze większą prędkością(1), dzięki technologiom opracowanym dla wyścigów wytrzymałościowych.

  • Krótsze i bardziej jednolite czasy okrążeń(1)
  • Więcej dni na torze(1)
  • Większa przyczepność na mokrej nawierzchni i przesunięcie granicy aquaplaningu(2)

Krótsze i bardziej jednolite czasy okrążeń(1)

Technologia dwóch mieszanek Bi-Compound - rozmieszczenie dwóch różnych mieszanek na zewnętrznej i wewnętrznej stronie bieżnika:

  • strona zewnętrzna: elastomer z mocnych łańcuchów molekularnych zapewniający dużą przyczepność, szczególnie w ciasnych zakrętach
  • strona wewnętrzna: sztywniejszy elastomer zapewniający precyzyjne kierowanie pojazdem i kontrolę toru jazdy.
4w 480 tire michelin pilot sport cup 2 connect en us features and benefits 2 signature 16 slash 9

Więcej dni na torze(1)

Technologia Track Longevity 2.0® - dla większej wytrzymałości i trwałości na torze:

  • wolniejsze tempo zużycia zewnętrznego barku
  • zewnętrzne barki wzmocnione specjalną mieszanką gumy o wysokiej odporności na ścieranie.
4w 97 tire michelin pilot sport cup 2 en us features and benefits 2 signature 16 slash 9
Opinie o MICHELIN PILOT SPORT CUP 2
Czy posiadasz tę oponę?
Napisz opinię

Liczba dostępnych rozmiarów MICHELIN PILOT SPORT CUP 2: 41

INFORMACJE PRAWNE

(1) W porównaniu do opony poprzedniej generacji MICHELIN Pilot Sport Cup+. Na podstawie wyników testów wewnętrznych przeprowadzonych na torze Jerez w 2013 r. na oponach w rozmiarze 235/35 ZR 19 zamontowanych na Porsche GT3 997.

(2) Test przeprowadzony na oponach MICHELIN Pilot Sport Cup (1. generacji), MICHELIN Pilot Sport Cup+ (2. generacji) i MICHELIN Pilot Sport Cup 2 w rozmiarze 235/35 ZR 19 z ciśnieniem 2,3 bara (33 psi), na warstwie 3 mm wody, w temperaturze 26°C, przy prędkości 80 km/h i 110 km/h. Test wewnętrzny przeprowadzony w Centrum Technologicznym Michelin w Ladoux w 2013 r.

 

ZALECENIA DOTYCZĄCE UŻYTKOWANIA

 

  • Opona MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 jest oponą typu semi slick zoptymalizowaną pod kątem użytkowania na SUCHYM torze, natomiast jej najnowsze wersja, opona MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R jest przeznaczona do ekstremalnej jazdy po SUCHYM torze wyścigowym.
    Na mokrym torze lub drodze opony semi slick, zwłaszcza częściowo zużyte, mogą być mocno podatne na zjawisko aquaplaningu. Jedź ostrożnie z ograniczoną prędkością na mokrej nawierzchni. Upewnij się także, że systemy wspomagania pojazdu są włączone.
    Mimo to, opona spełnia wymogi prawne w zakresie użytkowania na autostradach i drogach publicznych w krajach, w których jest dostępna w sprzedaży.

 

  • Dla zapewnienia właściwego panowania nad pojazdem na torze i na drodze Michelin stanowczo zaleca montaż kompletu 4 opon w pojeździe.

 

 

 

UŻYTKOWANIE DROGOWE

 

  • Przestrzegać ciśnienia powietrza zalecanego przez producenta samochodu.

 

 

UŻYTKOWANIE NA TORZE

 

PODSTAWOWE ZASADY

  • Przed rozpoczęciem jazdy na torze należy napompować opony MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 do ciśnienia zalecanego do JAZDY DROGOWEJ, a następnie stopniowo rozgrzać opony na torze.
  • Po kilku spokojnych okrążeniach sprawdzić i skorygować ciśnienie dla najlepszych osiągów
  • Zawsze sprawdzaj stan opon pod kątem zużycia i ewentualnych uszkodzeń.

 

ROZGRZANE OPONY

  • Najlepsze ciśnienie robocze rozgrzanych opon MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 wynosi 2,3-2,7 bara (33-39 psi), a wahania zależą od modelu pojazdu i charakterystyki toru
  • Niektóre modele pojazdów mogą wymagać ciśnienia powyżej 2,7 bara (39 psi) w rozgrzanych oponach

 

ZIMNE OPONY

  • Nigdy nie używać zimnych opon z ciśnieniem 1,9 bara (28 psi).
  • Dla optymalnej trwałości opon MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 na torze, Michelin zdecydowanie zaleca stosowanie minimalnego ciśnienia 2,0-2,4 bara (29-35 psi).

 

UWAGA

  • Należy regularnie kontrolować pozostałą głębokość bieżnika (co najmniej 1,6 mm) i sprawdzać oponę pod kątem uszkodzeń.
  • Regularnie sprawdzać zewnętrzne boki opon: jeśli zauważysz jakiekolwiek ślady zużycia, takie jak starcie oznakowania, to może to być oznaką ZBYT NISKIEGO ciśnienia roboczego. W takim przypadku, dla zwiększenia przyczepności i trwałości opony na torze, należy zwiększyć ciśnienie o co najmniej +0,2 bara (+3 psi).
  • Najlepsze osiągi w zakresie przyczepności gwarantuje przyleganie bieżnika, a nie boków opony do podłoża.
  •  

 

PO DNIU NA TORZE

  • Zawsze sprawdzaj stopień zużycia opon MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 pod kątem pozostałej głębokości bieżnika (co najmniej 1,6 mm) i obecności ewentualnych uszkodzeń.
  • Przed powrotem z toru na drogę upewnij się, że opony ostygły i dopiero wtedy ustaw ciśnienie zalecane przez producenta samochodu do jazdy drogowej.
  • Nie zapomnij włączyć w samochodzie elektronicznych systemów bezpieczeństwa i wspomagania oraz zresetować system monitorowania ciśnienia w oponach.

 

PRZECHOWYWANIE

  • Jeżeli opony MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 nie będą użytkowane przez dłuższy czas, należy je zdemontować (razem z kołem) i na czas przechowania zmniejszyć wartość ciśnienia w oponach o połowę.
  • Opony przechowywać w czystym, suchym miejscu, z dala od bezpośredniego światła słonecznego i źródeł ozonowania (urządzenia elektryczne i materiały / chemikalia) i w temperaturze powyżej 0°C zgodnie z informacjami dostarczonymi przez Michelin w dokumentacji technicznej lub na stronach internetowych.
  • NIE WOLNO używać, przechowywać ani przenosić opon MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 w temperaturze otoczenia poniżej -10°C.
  • W niskiej temperaturze właściwości fizykochemiczne komponentów opony mogą ulec pogorszeniu, a na gumie mogą pojawić się pęknięcia lub uszkodzenia innego rodzaju, co będzie prowadzić do obniżenia ogólnych osiągów opon.

 

KONTROLA STANU OPON

  • Nie wolno używać opon z widocznym spękaniem, pęknięciami lub uszkodzeniami boków lub bieżnika. W razie jakichkolwiek wątpliwości należy skontaktować się z przedstawicielem handlowo-technicznym Michelin.
  • Podczas intensywnej i długotrwałej jazdy na torze opona i karkas mogą ulec uszkodzeniu spowodowanemu regularnym najeżdżaniem opony na krawędzie łączenia poszczególnych odcinków toru.
  • Po każdorazowym zjeździe pojazdu z toru i przed jego powrotem na tor zaleca się przeprowadzenie wizualnej kontroli stanu opon.
  • W przypadku długotrwałego najeżdżania na krawędzie odcinków toru (oraz wypadnięcia z toru) zaleca się sprawdzenie stanu wnętrza opon i spójności ich struktury. W tym celu konieczny jest demontaż opon i zlecenie specjaliście sprawdzenia ich stanu pod kątem ewentualnych uszkodzeń na zewnątrz i wewnątrz.

 

 

GEOMETRIA UKŁADU JEZDNEGO np. kąt pochylenia / kąt zbieżności całkowitej kół

  • Przed jazdą po torze można zmodyfikować ustawienia geometrii układu jezdnego pojazdu, w szczególności kąt pochylenia kół. Poprzez optymalizację powierzchni kontaktu bieżnika opony z podłożem uzyskuje się większą prędkość i przyczepność na zakrętach i zapobiega nadmiernemu zużyciu/zmęczeniu zewnętrznych barków opon.
  • Kąt pochylenia kół: dla optymalizacji jazdy na torze, w zależności od charakterystyki toru i osiągów pojazdu, kąt pochylenia kół należy ustawiać między -1.5° a -3°. Ujemny kąt pochylenia kół NIE MOŻE przekraczać -4°.
  • Wartość kąta pochylenia kół do jazdy drogowej musi być zgodna z zaleceniami producenta pojazdu w celu zapewnienia prawidłowego zachowania pojazdu i opon

 

 

 

INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE O UŻYTKOWANIU OPONY MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R

  • Opona MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R, jako specjalna opona do ekstremalnej jazdy na suchej nawierzchni, wymaga wstępnego rozgrzania podobnie jak opony wyścigowe, aby zapewniać optymalne osiągi.

 

Użytkowanie opony MICHELIN Pilot Sup 2R podlega specjalnym zasadom. Informacje dotyczące użytkowania produktu znajdują się tutaj

Używasz nieobsługiwanej przeglądarki internetowej.
Używasz przeglądarki internetowej, która nie jest obsługiwana przez tę witrynę. Oznacza to, że niektóre funkcje mogą nie działać zgodnie z przeznaczeniem. Może to powodować dziwne zachowania podczas przeglądania. Użyj lub uaktualnij / zainstaluj jedną z następujących przeglądarek, aby korzystać ze wszystkich możliwości z tej witryny