michelin pilot sport cup 2 background

MICHELIN PILOT SPORT CUP 2

  • Opony do samochodów osobowych

PONAD 50% WIĘCEJ OKRĄŻEŃ Z JESZCZE WIĘKSZĄ PRĘDKOŚCIĄ(1), DZIĘKI TECHNOLOGIOM OPRACOWANYM DLA WYŚCIGÓW WYTRZYMAŁOŚCIOWYCH

  • letnie

KORZYŚCI

Auto Edito michelin pilot sport cup 2 argument 1 Opony

Auto Edito michelin pilot sport cup 2 argument 1 Opony

Więcej dni na torze(1)

Większa wytrzymałość i trwałość na torze(1)

Michelin Pilot Sport Cup 2

Krótsze i bardziej jednolite czasy okrążeń(1)


Auto Edito michelin pilot sport cup 2 argument 3 Opony

Auto Edito michelin pilot sport cup 2 argument 3 Opony

Większe bezpieczeństwo na mokrej nawierzchni(2)

Większa przyczepność na mokrej nawierzchni i przesunięcie granicy aquaplaningu (2)

TECHNOLOGIA

Auto Edito michelin pilot sport cup 2 technology 1 Opony

Auto Edito michelin pilot sport cup 2 technology 1 Opony

Technologia Track Longevity 2.0®

- Wolniejsze tempo zużycia zewnętrznego barku
- Zewnętrzne barki wzmocnione specjalną mieszanką gumy o wysokiej odporności na ścieranie
Dla większej wytrzymałości i trwałości na torze

Auto Edito michelin pilot sport cup 2 technology 2 Opony

Auto Edito michelin pilot sport cup 2 technology 2 Opony

Technologia dwóch mieszanek Bi-Compound

- Rozmieszczenie dwóch różnych mieszanek na zewnętrznej i wewnętrznej stronie bieżnika
• Strona zewnętrzna: elastomer z mocnych łańcuchów molekularnych zapewniający dużą przyczepność, szczególnie w ciasnych zakrętach
• Strona wewnętrzna: sztywniejszy elastomer zapewniający precyzyjne kierowanie pojazdem i kontrolę toru jazdy

Auto Edito michelin pilot sport cup 2 technology 3 Opony

Auto Edito michelin pilot sport cup 2 technology 3 Opony

Bieżnik głębszy od bieżników opon gamy Cup poprzednich generacji

Bieżnik głębszy o +20%(2)
Przyczepność na MOKREJ nawierzchni: Przesunięcie granicy aquaplaningu i większe bezpieczeństwo na MOKREJ nawierzchni

GALERIA

Michelin Pilot Sport Cup 2

Opona zaprojektowana na tor wyścigowy i homologowana na drogi publiczne


MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 - TRACK LONGEVITY

Technologia Track Longevity 2.0®


Porsche918 Spyder x MICHELIN Pilot Sport Cup 2: 6:57 @ Nürburgring lap time record [Full video]

Porsche 918 Spyder na oponach MICHELIN Pilot Sport Cup 2: 6:57, rekord okrążenia toru Nürburgring


Czy ta opona pasuje do Twojego samochodu?

Dostępne 41 rozmiary dla tej opony

You're about to be redirected on

Za chwilę nastąpi przekierowanie do witryny zewnętrznej Rezulteo, gdzie na podstawie Twojej lokalizacji znajdziesz informacje o cenach i Dilerach opon.

Ceny podane na stronie są aktualnymi cenami Dilerów współpracujących z witryną. Obok ceny znajduje się informacja, czy zawiera ona usługę montażu opon.

Punkty sprzedaży świadczące wysoką jakość usług są oznaczone etykietą „Certyfikowany Serwis”.

Wczytywanie…

Felga

18''
19''
20''
21''
Szerokość opony 245
Profil opony 35
Średnica osadzenia opony 18
Nośnosć 92
Prędkosć (Y)
Etykietowanie

E

E

070dB

Szerokość opony 235
Profil opony 35
Średnica osadzenia opony 19
Nośnosć 91
Prędkosć (Y)
Homologacja dla PORSCHE
Etykietowanie

E

C

071dB

Szerokość opony 245
Profil opony 35
Średnica osadzenia opony 19
Nośnosć 93
Prędkosć (Y)
Homologacja dla PORSCHE
Etykietowanie

E

C

070dB

Szerokość opony 245
Profil opony 35
Średnica osadzenia opony 19
Nośnosć 93
Prędkosć (Y)
Homologacja dla BMW MOTORSPORT (M135i, M3, M5, M6, serie 1M, Z4M)
Etykietowanie

E

C

070dB

Szerokość opony 245
Profil opony 35
Średnica osadzenia opony 19
Nośnosć 93
Prędkosć (Y)
Homologacja dla MERCEDES, tylko SL65 AMG
Etykietowanie

E

C

070dB

Szerokość opony 255
Profil opony 35
Średnica osadzenia opony 19
Nośnosć 96
Prędkosć (Y)
Homologacja dla MERCEDES, tylko SL65 AMG
Etykietowanie

E

C

071dB

Szerokość opony 265
Profil opony 35
Średnica osadzenia opony 19
Nośnosć 98
Prędkosć (Y)
Homologacja dla MERCEDES, tylko SL65 AMG
Etykietowanie

E

C

071dB

Szerokość opony 265
Profil opony 35
Średnica osadzenia opony 19
Nośnosć 98
Prędkosć (Y)
Etykietowanie

E

C

071dB

Szerokość opony 265
Profil opony 35
Średnica osadzenia opony 19
Nośnosć 98
Prędkosć (Y)
Homologacja dla MERCEDES
Etykietowanie

E

C

071dB

Szerokość opony 265
Profil opony 35
Średnica osadzenia opony 19
Nośnosć 98
Prędkosć (Y)
Homologacja dla BMW MOTORSPORT (M135i, M3, M5, M6, serie 1M, Z4M)
Etykietowanie

E

E

071dB

Szerokość opony 265
Profil opony 35
Średnica osadzenia opony 19
Nośnosć 98
Prędkosć (Y)
Homologacja dla BMW MOTORSPORT (M135i, M3, M5, M6, serie 1M, Z4M)
Specyfikacja DT
Etykietowanie

E

C

071dB

Szerokość opony 265
Profil opony 40
Średnica osadzenia opony 19
Nośnosć 102
Prędkosć (Y)
Etykietowanie

E

C

071dB

Szerokość opony 275
Profil opony 35
Średnica osadzenia opony 19
Nośnosć 100
Prędkosć (Y)
Homologacja dla MERCEDES
Etykietowanie

E

C

071dB

Szerokość opony 305
Profil opony 30
Średnica osadzenia opony 19
Nośnosć 102
Prędkosć (Y)
Homologacja dla PORSCHE
Etykietowanie

E

C

073dB

Szerokość opony 325
Profil opony 30
Średnica osadzenia opony 19
Nośnosć 105
Prędkosć (Y)
Homologacja dla PORSCHE
Etykietowanie

E

C

073dB

Szerokość opony 345
Profil opony 30
Średnica osadzenia opony 19
Nośnosć 109
Prędkosć ZR(Y)
Etykietowanie

E

C

072dB

Szerokość opony 245
Profil opony 30
Średnica osadzenia opony 20
Nośnosć 90
Prędkosć (Y)
Etykietowanie

E

C

070dB

Szerokość opony 245
Profil opony 30
Średnica osadzenia opony 20
Nośnosć 90
Prędkosć (Y)
Homologacja dla AUDI
Etykietowanie

E

E

070dB

Szerokość opony 245
Profil opony 30
Średnica osadzenia opony 20
Nośnosć 90
Prędkosć (Y)
Homologacja dla AUDI QUATTRO (A5, S5, RS4, RS6, TT, R8)
Etykietowanie

E

C

070dB

Szerokość opony 245
Profil opony 35
Średnica osadzenia opony 20
Nośnosć 95
Prędkosć (Y)
Homologacja dla PORSCHE
Etykietowanie

E

E

070dB

Szerokość opony 245
Profil opony 35
Średnica osadzenia opony 20
Nośnosć 95
Prędkosć (Y)
Homologacja dla FERRARI
Etykietowanie

E

C

070dB

Szerokość opony 245
Profil opony 35
Średnica osadzenia opony 20
Nośnosć 95
Prędkosć (Y)
Homologacja dla FERRARI
Etykietowanie

E

E

071dB

Szerokość opony 265
Profil opony 35
Średnica osadzenia opony 20
Nośnosć 99
Prędkosć (Y)
Homologacja dla PORSCHE
Etykietowanie

E

C

071dB

Szerokość opony 265
Profil opony 35
Średnica osadzenia opony 20
Nośnosć 99
Prędkosć (Y)
Homologacja dla JAGUAR
Etykietowanie

E

C

071dB

Szerokość opony 285
Profil opony 30
Średnica osadzenia opony 20
Nośnosć 99
Prędkosć (Y)
Homologacja dla MERCEDES, tylko SL65 AMG
Etykietowanie

E

C

073dB

Szerokość opony 285
Profil opony 30
Średnica osadzenia opony 20
Nośnosć 99
Prędkosć (Y)
Homologacja dla BMW MOTORSPORT (M135i, M3, M5, M6, serie 1M, Z4M)
Etykietowanie

E

E

073dB

Szerokość opony 295
Profil opony 30
Średnica osadzenia opony 20
Nośnosć 101
Prędkosć (Y)
Homologacja dla MERCEDES
Etykietowanie

E

C

073dB

Szerokość opony 295
Profil opony 30
Średnica osadzenia opony 20
Nośnosć 101
Prędkosć (Y)
Homologacja dla PORSCHE
Etykietowanie

E

E

073dB

Szerokość opony 305
Profil opony 30
Średnica osadzenia opony 20
Nośnosć 103
Prędkosć (Y)
Homologacja dla FERRARI
Etykietowanie

E

C

073dB

Szerokość opony 305
Profil opony 30
Średnica osadzenia opony 20
Nośnosć 103
Prędkosć (Y)
Homologacja dla PORSCHE
Etykietowanie

E

E

073dB

Szerokość opony 305
Profil opony 30
Średnica osadzenia opony 20
Nośnosć 103
Prędkosć (Y)
Homologacja dla MERCEDES
Etykietowanie

E

C

073dB

Szerokość opony 305
Profil opony 30
Średnica osadzenia opony 20
Nośnosć 103
Prędkosć (Y)
Homologacja dla AUDI
Etykietowanie

E

E

073dB

Szerokość opony 305
Profil opony 30
Średnica osadzenia opony 20
Nośnosć 103
Prędkosć (Y)
Homologacja dla JAGUAR
Etykietowanie

E

E

073dB

Szerokość opony 305
Profil opony 30
Średnica osadzenia opony 20
Nośnosć 103
Prędkosć (Y)
Homologacja dla FERRARI
Etykietowanie

E

E

074dB

Szerokość opony 325
Profil opony 25
Średnica osadzenia opony 20
Nośnosć 101
Prędkosć (Y)
Etykietowanie

E

C

073dB

Szerokość opony 325
Profil opony 30
Średnica osadzenia opony 20
Nośnosć 106
Prędkosć (Y)
Homologacja dla MERCEDES
Etykietowanie

E

C

073dB

Szerokość opony 325
Profil opony 30
Średnica osadzenia opony 20
Nośnosć 106
Prędkosć (Y)
Etykietowanie

E

E

074dB

Szerokość opony 345
Profil opony 30
Średnica osadzenia opony 20
Nośnosć 106
Prędkosć (Y)
Etykietowanie

E

C

072dB

Szerokość opony 275
Profil opony 35
Średnica osadzenia opony 21
Nośnosć 103
Prędkosć (Y)
Homologacja dla MERCEDES, tylko SL65 AMG
Etykietowanie

E

E

071dB

Szerokość opony 315
Profil opony 30
Średnica osadzenia opony 21
Nośnosć 105
Prędkosć (Y)
Homologacja dla MERCEDES, tylko SL65 AMG
Etykietowanie

E

E

073dB

Szerokość opony 325
Profil opony 30
Średnica osadzenia opony 21
Nośnosć 108
Prędkosć (Y)
Homologacja dla PORSCHE
Etykietowanie

E

C

073dB

INFORMACJE PRAWNE

 

(1) W porównaniu do opony poprzedniej generacji MICHELIN Pilot Sport Cup+. Na podstawie wyników testów wewnętrznych przeprowadzonych na torze Jerez w 2013 r. na oponach w rozmiarze 235/35 ZR 19 zamontowanych na Porsche GT3 997.
(2) Test przeprowadzony na oponach MICHELIN Pilot Sport Cup (1. generacji), MICHELIN Pilot Sport Cup+ (2. generacji) i MICHELIN Pilot Sport Cup 2 w rozmiarze 235/35 ZR 19 z ciśnieniem 2,3 bara (33 psi), na warstwie 3 mm wody, w temperaturze 26°C, przy prędkości 80 km/h i 110 km/h. Test wewnętrzny przeprowadzony w Centrum Technologicznym Michelin w Ladoux w 2013 r.

 

ZALECENIA DOTYCZĄCE UŻYTKOWANIA

 

  • Opona MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 jest oponą typu semi slick zoptymalizowaną pod kątem użytkowania na SUCHYM torze, natomiast jej najnowsze wersja, opona MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R jest przeznaczona do ekstremalnej jazdy po SUCHYM torze wyścigowym.
    Na mokrym torze lub drodze opony semi slick, zwłaszcza częściowo zużyte, mogą być mocno podatne na zjawisko aquaplaningu. Jedź ostrożnie z ograniczoną prędkością na mokrej nawierzchni. Upewnij się także, że systemy wspomagania pojazdu są włączone.
    Mimo to, opona spełnia wymogi prawne w zakresie użytkowania na autostradach i drogach publicznych w krajach, w których jest dostępna w sprzedaży.

 

  • Dla zapewnienia właściwego panowania nad pojazdem na torze i na drodze Michelin stanowczo zaleca montaż kompletu 4 opon w pojeździe.

 

 

 

UŻYTKOWANIE DROGOWE

 

  • Przestrzegać ciśnienia powietrza zalecanego przez producenta samochodu.

 

 

UŻYTKOWANIE NA TORZE

 

PODSTAWOWE ZASADY

  • Przed rozpoczęciem jazdy na torze należy napompować opony MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 do ciśnienia zalecanego do JAZDY DROGOWEJ, a następnie stopniowo rozgrzać opony na torze.
  • Po kilku spokojnych okrążeniach sprawdzić i skorygować ciśnienie dla najlepszych osiągów
  • Zawsze sprawdzaj stan opon pod kątem zużycia i ewentualnych uszkodzeń.

 

ROZGRZANE OPONY

  • Najlepsze ciśnienie robocze rozgrzanych opon MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 wynosi 2,3-2,7 bara (33-39 psi), a wahania zależą od modelu pojazdu i charakterystyki toru
  • Niektóre modele pojazdów mogą wymagać ciśnienia powyżej 2,7 bara (39 psi) w rozgrzanych oponach

 

ZIMNE OPONY

  • Nigdy nie używać zimnych opon z ciśnieniem 1,9 bara (28 psi).
  • Dla optymalnej trwałości opon MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 na torze, Michelin zdecydowanie zaleca stosowanie minimalnego ciśnienia 2,0-2,4 bara (29-35 psi).

 

UWAGA

  • Należy regularnie kontrolować pozostałą głębokość bieżnika (co najmniej 1,6 mm) i sprawdzać oponę pod kątem uszkodzeń.
  • Regularnie sprawdzać zewnętrzne boki opon: jeśli zauważysz jakiekolwiek ślady zużycia, takie jak starcie oznakowania, to może to być oznaką ZBYT NISKIEGO ciśnienia roboczego. W takim przypadku, dla zwiększenia przyczepności i trwałości opony na torze, należy zwiększyć ciśnienie o co najmniej +0,2 bara (+3 psi).
  • Najlepsze osiągi w zakresie przyczepności gwarantuje przyleganie bieżnika, a nie boków opony do podłoża.
  •  

 

PO DNIU NA TORZE

  • Zawsze sprawdzaj stopień zużycia opon MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 pod kątem pozostałej głębokości bieżnika (co najmniej 1,6 mm) i obecności ewentualnych uszkodzeń.
  • Przed powrotem z toru na drogę upewnij się, że opony ostygły i dopiero wtedy ustaw ciśnienie zalecane przez producenta samochodu do jazdy drogowej.
  • Nie zapomnij włączyć w samochodzie elektronicznych systemów bezpieczeństwa i wspomagania oraz zresetować system monitorowania ciśnienia w oponach.

 

PRZECHOWYWANIE

  • Jeżeli opony MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 nie będą użytkowane przez dłuższy czas, należy je zdemontować (razem z kołem) i na czas przechowania zmniejszyć wartość ciśnienia w oponach o połowę.
  • Opony przechowywać w czystym, suchym miejscu, z dala od bezpośredniego światła słonecznego i źródeł ozonowania (urządzenia elektryczne i materiały / chemikalia) i w temperaturze powyżej 0°C zgodnie z informacjami dostarczonymi przez Michelin w dokumentacji technicznej lub na stronach internetowych.
  • NIE WOLNO używać, przechowywać ani przenosić opon MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 w temperaturze otoczenia poniżej -10°C.
  • W niskiej temperaturze właściwości fizykochemiczne komponentów opony mogą ulec pogorszeniu, a na gumie mogą pojawić się pęknięcia lub uszkodzenia innego rodzaju, co będzie prowadzić do obniżenia ogólnych osiągów opon.

 

KONTROLA STANU OPON

  • Nie wolno używać opon z widocznym spękaniem, pęknięciami lub uszkodzeniami boków lub bieżnika. W razie jakichkolwiek wątpliwości należy skontaktować się z przedstawicielem handlowo-technicznym Michelin.
  • Podczas intensywnej i długotrwałej jazdy na torze opona i karkas mogą ulec uszkodzeniu spowodowanemu regularnym najeżdżaniem opony na krawędzie łączenia poszczególnych odcinków toru.
  • Po każdorazowym zjeździe pojazdu z toru i przed jego powrotem na tor zaleca się przeprowadzenie wizualnej kontroli stanu opon.
  • W przypadku długotrwałego najeżdżania na krawędzie odcinków toru (oraz wypadnięcia z toru) zaleca się sprawdzenie stanu wnętrza opon i spójności ich struktury. W tym celu konieczny jest demontaż opon i zlecenie specjaliście sprawdzenia ich stanu pod kątem ewentualnych uszkodzeń na zewnątrz i wewnątrz.

 

 

GEOMETRIA UKŁADU JEZDNEGO np. kąt pochylenia / kąt zbieżności całkowitej kół

  • Przed jazdą po torze można zmodyfikować ustawienia geometrii układu jezdnego pojazdu, w szczególności kąt pochylenia kół. Poprzez optymalizację powierzchni kontaktu bieżnika opony z podłożem uzyskuje się większą prędkość i przyczepność na zakrętach i zapobiega nadmiernemu zużyciu/zmęczeniu zewnętrznych barków opon.
  • Kąt pochylenia kół: dla optymalizacji jazdy na torze, w zależności od charakterystyki toru i osiągów pojazdu, kąt pochylenia kół należy ustawiać między -1.5° a -3°. Ujemny kąt pochylenia kół NIE MOŻE przekraczać -4°.
  • Wartość kąta pochylenia kół do jazdy drogowej musi być zgodna z zaleceniami producenta pojazdu w celu zapewnienia prawidłowego zachowania pojazdu i opon

 

 

 

INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE O UŻYTKOWANIU OPONY MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R

  • Opona MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R, jako specjalna opona do ekstremalnej jazdy na suchej nawierzchni, wymaga wstępnego rozgrzania podobnie jak opony wyścigowe, aby zapewniać optymalne osiągi.

 

Użytkowanie opony MICHELIN Pilot Sup 2R podlega specjalnym zasadom. Informacje dotyczące użytkowania produktu znajdują się tutaj

INFORMACJE DOTYCZĄCE WYŚWIETLANIA CEN PRZEZ REZULTEO

* Ceny podawane przez Dilerów są dostępne online i wyświetlane na witrynie Rezulteo.

** Dane niedostępne na witrynie Rezulteo.