MICHELIN
PILOT SPORT CUP 2 R
  • Opony do samochodów osobowych
  • letnie

    letnie

  • Nadaje się do pojazdów elektrycznych

    Nadaje się do pojazdów elektrycznych

Dostępne 37 rozmiary dla tej opony

MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R

  • Opony do samochodów osobowych

  • letnie

    letnie

  • Nadaje się do pojazdów elektrycznych

    Nadaje się do pojazdów elektrycznych

Stworzone, by zapewnić długotrwałe ekstremalne osiągi na torze wyścigowym

Ta najnowsza wersja opony MICHELIN Pilot Sport Cup 2 została zaprojektowana specjalnie dla doświadczonych kierowców pojazdów hipersportowych. MICHELIN Pilot Sport Cup 2 oznaczona literą R osiąga niezrównaną przyczepność dzięki wyjątkowym komponentom opracowanym przez dział sportów motorowych Michelin.

ben1

Najwyższe osiągi opon wyścigowych dla najlepszych czasów okrążeń (1)

  • Krócej o 0,5 s/km na suchym torze wyścigowym (1)
  • Równowartość ok. 150 KM dodatkowej mocy w pojeździe z silnikiem 520 KM (2)
4w 368 tire michelin pilot sport cup 2 r

Maksymalna przyczepność poprzeczna i precyzja na suchym torze 

  • Zoptymalizowana powierzchnia kontaktu opony z podłożem dla maksymalnej precyzji kierowania
4w 368 tire michelin pilot sport cup 2 r en us

Zaprojektowana we współpracy z producentami najmocniejszych i najbardziej prestiżowych pojazdów, aby bić nowe rekordy

  • Homologowana na PORSCHE, FERRARI, MERCEDES AMG i CORVETTE
pilot sport cup 2r zoom white max

Niepowtarzalny, wpisujący się w estetykę supersamochodów wygląd boków opony wykonanych w technologii Premium Touch 

  • Zachwycaj osiągami na torze i eleganckimi, ozdobionymi flagą z szachownicą bokami opon w technologii Premium Touch
4w 368 tire michelin pilot sport cup 2 r en us features and benefits 2 signature 16 slash 9 max

Specjalna mieszanka gumowa opracowana w dziale sportów motorowych Michelin

  • Mieszanka na suchą nawierzchnię zaprojektowana pod kątem ekstremalnych osiągów

Udoskonalona rzeźba bieżnika i o 10% więcej gumy na podłożu (3)

  • Bark zewnętrzny: mniej rowków poprzecznych i więcej gumy na podłożu
  • Część środkowa: węższe rowki
  • Bark wewnętrzny: niezmieniona rzeźba zapewniająca osiągi na mokrym torze

Technologia Dynamic Response

Technologia Dynamic Response to aramidowo-nylonowe opasanie zapewniające precyzyjne przenoszenie reakcji kierowcy na drogę  

Zaprojektowana we współpracy z producentami najmocniejszych i najbardziej prestiżowych pojazdów, aby bić nowe rekordy.

Od swojej premiery opona MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R pobiła trzy rekordy legendarnego toru Nürburgring Nordschleife oraz ustanowiła nowe rekordy na torach Road Atlanta (USA) i Road America (USA) (1)

170517_Bibendum_Bienvenue_vectorisation_02
MICHELIN
pilot sport cup 2 r
0/5
★★★★★
★★★★★
Ogólna ocena z 0 opinii
Collected By
Master Yoda
11 maja 2021
5 /5
★★★★★
★★★★★
Is this review useful for you?
  • Dry grip and braking
  • Longevity
  • Wet grip and braking
Originally posted on
www.michelin.co.uk
Przetłumacz opinię

Incredible Results on the race day we almost a whole second faster just by swap from cup 2 to Cup 2 R Little tricky to set the right pressure and temperatures but finally we do it right. and very satisfy with the tires.

Race Day on a Porsche GT3 With Cup 2 R

/ 1

Liczba dostępnych rozmiarów MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R: 37

Fits your vehicle

MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R 235/35ZR19 (91Y) XL CONNECT R

D
D
70 dB

Etykietowanie

Klasa wydajności energetycznej

D

Klasa przyczepności na mokrej nawierzchni

D

Klasa zewnętrznego hałasu toczenia

70 dB

Szerokość opony

235

Profil opony

35

Średnica osadzenia opony

19

Nośnosć

91

Prędkosć

(Y)

Fits your vehicle

MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R 275/35ZR19 (100Y) XL CONNECT R *

D
D
73 dB

Etykietowanie

Klasa wydajności energetycznej

D

Klasa przyczepności na mokrej nawierzchni

D

Klasa zewnętrznego hałasu toczenia

73 dB

Szerokość opony

275

Profil opony

35

Średnica osadzenia opony

19

Nośnosć

100

Prędkosć

(Y)

Fits your vehicle

MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R 285/35ZR19 (103Y) XL R A

D
D
74 dB

Etykietowanie

Klasa wydajności energetycznej

D

Klasa przyczepności na mokrej nawierzchni

D

Klasa zewnętrznego hałasu toczenia

74 dB

Szerokość opony

285

Profil opony

35

Średnica osadzenia opony

19

Nośnosć

103

Prędkosć

(Y)

Fits your vehicle

MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R 285/35ZR19 (103Y) XL R

D
D
74 dB

Etykietowanie

Klasa wydajności energetycznej

D

Klasa przyczepności na mokrej nawierzchni

D

Klasa zewnętrznego hałasu toczenia

74 dB

Szerokość opony

285

Profil opony

35

Średnica osadzenia opony

19

Nośnosć

103

Prędkosć

(Y)

Fits your vehicle

MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R 285/35ZR19 (103Y) XL R

D
D
74 dB

Etykietowanie

Klasa wydajności energetycznej

D

Klasa przyczepności na mokrej nawierzchni

D

Klasa zewnętrznego hałasu toczenia

74 dB

Szerokość opony

285

Profil opony

35

Średnica osadzenia opony

19

Nośnosć

103

Prędkosć

(Y)

Fits your vehicle

MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R 305/30ZR19 (102Y) XL CONNECT R

D
D
74 dB

Etykietowanie

Klasa wydajności energetycznej

D

Klasa przyczepności na mokrej nawierzchni

D

Klasa zewnętrznego hałasu toczenia

74 dB

Szerokość opony

305

Profil opony

30

Średnica osadzenia opony

19

Nośnosć

102

Prędkosć

(Y)

INFORMACJE PRAWNE

(1) Na podstawie wyników wewnętrznego badania przeprowadzonego przez Michelin w Nardo w styczniu 2018 r. na oponach w rozmiarze 265/35-20 na przedniej osi i 325/30-21 na tylnej osi Porsche 911 GT2 RS. Czas okrążenia krótszy o 2,9 s od najlepszego czasu MICHELIN Pilot Sport Cup 2.
(1) Wrzesień 2017; tor Nürburgring Nordschleife (Niemcy); MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R na PORSCHE 911 GT2 RS; czas: 06:47:03.
(1) Kwiecień 2018; tor Nürburgring Nordschleife (Niemcy); MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R na PORSCHE 911 GT2 RS; czas: 06:56:04.
(1) Październik 2018; tor Nürburgring Nordschleife (Niemcy); MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R na PORSCHE 911 GT2 RS (Manthey Racing); czas: 06:40:33.
(1) Marzec 2019; tor Road Atlanta (USA); MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R na PORSCHE 911 GT2 RS; czas: 01:24:88.
(1) Kwiecień 2019; tor Road Atlanta (USA); MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R na PORSCHE 911 GT2 RS; czas: 02:15:17.
(2) Na podstawie wyników wewnętrznej symulacji uwzględniającej moc i masę pojazdu, jego aerodynamikę, przyczepność opon i jakość podłoża toru wyścigowego.
(3) Na podstawie wyników wewnętrznego badania, w porównaniu z oponą poprzedniej generacji MICHELIN Pilot Sport Cup 2 N0 w rozmiarze 265/35 R 20 i 325/35 R 21.

ZALECENIA

 

- Opony MICHELIN Pilot Sport Cup 2 i MICHELIN Pilot Sport Cup 2 Connect* są oponami typu semi slick zoptymalizowanymi pod kątem użytkowania na suchym torze. Najnowsza wersja MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R jest zoptymalizowana pod kątem ekstremalnych osiągów na suchej nawierzchni na torach wyścigowych.
- Na mokrym torze lub drodze opony semi slick, zwłaszcza z bieżnikiem o pewnym stopniu zużycia, mogą być mocno podatne na zjawisko aquaplaningu. Zachowaj ostrożność i ogranicz prędkość na mokrej nawierzchni. Upewnij się także, że systemy wspomagania pojazdu są włączone. Opona spełnia wymogi prawne w zakresie użytkowania na autostradach i drogach publicznych w krajach, w których jest dostępna w sprzedaży.
- Dla zapewnienia właściwego panowania nad pojazdem na torze i na drodze Michelin stanowczo zaleca montaż kompletu czterech opon w pojeździe.
- Informacje uzupełniające dotyczące użytkowania opony MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R: Opona MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R jest specjalną oponą do jazdy w ekstremalnych warunkach na suchej nawierzchni i podobnie jak opony wyścigowe wymaga wstępnego rozgrzania dla zapewnienia optymalnych osiągów.

UWAGA

 

- Jeżeli opony MICHELIN Pilot Sport Cup 2 nie będą użytkowane przez dłuższy czas, należy je zdemontować (razem z kołem) i na czas przechowania zmniejszyć wartość ciśnienia w oponach o połowę.
- Opony należy przechowywać w czystym, suchym miejscu, z dala od bezpośredniego światła słonecznego i źródeł ozonu (urządzenia elektryczne i materiały/chemikalia) w temperaturze powyżej 0°C zgodnie z informacjami podanymi przez Michelin w dokumentacji technicznej lub na stronach internetowych.
- Nie używać, nie przechowywać i nie transportować opon w temperaturze otoczenia poniżej -10°C.
- W niskiej temperaturze niektóre elementy opony mogą ulec degradacji skutkującą pogorszeniem ich właściwości fizykochemicznych, guma opon może spękać lub ulec uszkodzeniu, co spowoduje obniżenie ogólnych osiągów opon.
- Nie wolno używać opon z widocznym spękaniem, pęknięciami lub uszkodzeniami boków lub bieżnika. W razie jakichkolwiek wątpliwości należy skontaktować się z przedstawicielem handlowo-technicznym Michelin.
- Podczas intensywnej i długotrwałej jazdy na torze opona i karkas mogą ulec uszkodzeniu spowodowanemu regularnym najeżdżaniem opony na krawędzie krawężników toru.
- Po każdym przejeździe, przed powrotem na tor zaleca się przeprowadzenie wizualnej kontroli stanu opon.
- W przypadku częstego najeżdżania na krawężniki (lub mocnego wypadnięcia z toru) wskazane jest sprawdzenie stanu wnętrza opon. W tym celu konieczny jest demontaż opon z felgi i sprawdzenie ich przez specjalistę pod kątem ewentualnych uszkodzeń na zewnątrz i wewnątrz.

USTAWIENIA GEOMETRII (KĄT POCHYLENIA KÓŁ)

 

- Przed jazdą po torze można zmodyfikować ustawienia geometrii układu jezdnego pojazdu, w szczególności kąt pochylenia kół. Poprzez optymalizację powierzchni kontaktu bieżnika opony z podłożem uzyskuje się większą prędkość i przyczepność na zakrętach i zapobiega nadmiernemu zużyciu/zmęczeniu zewnętrznych barków opon.
- Kąt pochylenia kół: dla optymalizacji jazdy na torze, w zależności od charakterystyki toru i osiągów pojazdu, kąt pochylenia powinien wynosić od -1,5° do -3°. Zabrania się stosowania ujemnego pochylenia kół powyżej 4°.
- W celu zapewnienia prawidłowego zachowania pojazdu i opon na drodze wartość kąta pochylenia kół do jazdy drogowej musi być zgodna z zaleceniami producenta pojazdu.


* Technologia Connect – W oponach MICHELIN Pilot Sport Cup 2 Connect zastosowano technologię Rubber Tire Mount kompatybilną z sensorami VDA, dzięki czemu opony są fabrycznie gotowe do współpracy z rozwiązaniami współpracującymi z sensorami w tym standardzie. Tym samym Michelin zaleca, żeby przed kupnem opon MICHELIN Pilot Sport Cup 2 Connect kompatybilnymi z sensorami VDA sprawdzić, czy będą one współpracować z dostępnymi na rynku systemami do monitorowania ciśnienia w oponach. Informujemy także, że w dniu 31.03.2023 zaprzestano produkcji pakietu MICHELIN Track Connect w komplecie z sensorami VDA do montażu w oponach. W przypadku pytań prosimy o kontakt z dystrybutorem opon.