(1) - czas okrążenia - Na podstawie wyników wewnętrznego badania przeprowadzonego przez Michelin w Nardo w styczniu 2018 r. na oponach w rozmiarze 265/35-20 na przedniej osi i 325/30-21 na tylnej osi Porsche 911 GT2 RS. Czas okrążenia krótszy o 2,9 s od najlepszego czasu MICHELIN Pilot Sport Cup 2. Całkowita długość toru: 6277 m.
(2) - równowartość zysku mocy - Na podstawie wyników wewnętrznej symulacji uwzględniającej moc i masę pojazdu, jego aerodynamikę, przyczepność opon i jakość podłoża toru wyścigowego. Równowartość ok. 150 KM dodatkowej mocy w pojeździe z silnikiem 520 KM.
(3) - większy obszar kontaktu - Na podstawie wyników wewnętrznego badania, w porównaniu z oponą poprzedniej generacji MICHELIN Pilot Sport Cup 2 N0 w rozmiarze 265/35 R 20 i 325/35 R 21.
(4) - rekordowe czasy okrążeń, najlepsze czasy okrążeń :
- Wrzesień 2017; tor Nürburgring Nordschleife (Niemcy); MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R na PORSCHE 911 GT2 RS; czas: 6:47,3.
- Kwiecień 2018; tor Nürburgring Nordschleife (Niemcy); MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R na Porsche 911 GT2 RS; czas: 6:56,4.
- Październik 2018; tor Nürburgring Nordschleife (Niemcy); MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R na Porsche 911 GT2 RS (Manthey Racing); czas: 6:40,33.
- Marzec 2019; tor Road Atlanta (USA); MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R na Porsche 911 GT2 RS; czas: 1:24,88.
- Kwiecień 2019; tor Road Atlanta (USA); MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R na PORSCHE 911 GT2 RS; czas: 2:15,17.
- Październik 2019; Shanghai International Circuit (Chiny); MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R na Porsche 911 GT3 RS; czas 2:20,324.
- Październik 2019; tor Beijing Goldenport (Chiny); MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R na PORSCHE 911 GT3 RS; czas: 1:09,459.
- Kwiecień 2019; tor Istanbul Park F1 (Turcja); MICHELIN Piloto Sport Cup 2 R na PORSCHE 911 GT2 RS; czas: 2:06,856.
ZALECENIA
- Opony MICHELIN Pilot Sport Cup 2 i MICHELIN Pilot Sport Cup 2 Connect* są oponami typu semi slick zoptymalizowanymi pod kątem użytkowania na suchym torze. Najnowsza wersja MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R jest zoptymalizowana pod kątem ekstremalnych osiągów na suchej nawierzchni na torach wyścigowych.
- Na mokrym torze lub drodze opony semi slick, zwłaszcza z bieżnikiem o pewnym stopniu zużycia, mogą być mocno podatne na zjawisko aquaplaningu. Zachowaj ostrożność i ogranicz prędkość na mokrej nawierzchni. Upewnij się także, że systemy wspomagania pojazdu są włączone. Opona spełnia wymogi prawne w zakresie użytkowania na autostradach i drogach publicznych w krajach, w których jest dostępna w sprzedaży.
- Dla zapewnienia właściwego panowania nad pojazdem na torze i na drodze Michelin stanowczo zaleca montaż kompletu czterech opon w pojeździe.
- Informacje uzupełniające dotyczące użytkowania opony MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R: Opona MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R jest specjalną oponą do jazdy w ekstremalnych warunkach na suchej nawierzchni i podobnie jak opony wyścigowe wymaga wstępnego rozgrzania dla zapewnienia optymalnych osiągów.
UWAGA
- Jeżeli opony MICHELIN Pilot Sport Cup 2 nie będą użytkowane przez dłuższy czas, należy je zdemontować (razem z kołem) i na czas przechowania zmniejszyć wartość ciśnienia w oponach o połowę.
- Opony należy przechowywać w czystym, suchym miejscu, z dala od bezpośredniego światła słonecznego i źródeł ozonu (urządzenia elektryczne i materiały/chemikalia) w temperaturze powyżej 0°C zgodnie z informacjami podanymi przez Michelin w dokumentacji technicznej lub na stronach internetowych.
- Nie używać, nie przechowywać i nie transportować opon w temperaturze otoczenia poniżej -10°C.
- W niskiej temperaturze niektóre elementy opony mogą ulec degradacji skutkującą pogorszeniem ich właściwości fizykochemicznych, guma opon może spękać lub ulec uszkodzeniu, co spowoduje obniżenie ogólnych osiągów opon.
- Nie wolno używać opon z widocznym spękaniem, pęknięciami lub uszkodzeniami boków lub bieżnika. W razie jakichkolwiek wątpliwości należy skontaktować się z przedstawicielem handlowo-technicznym Michelin.
- Podczas intensywnej i długotrwałej jazdy na torze opona i karkas mogą ulec uszkodzeniu spowodowanemu regularnym najeżdżaniem opony na krawędzie krawężników toru.
- Po każdym przejeździe, przed powrotem na tor zaleca się przeprowadzenie wizualnej kontroli stanu opon.
- W przypadku częstego najeżdżania na krawężniki (lub mocnego wypadnięcia z toru) wskazane jest sprawdzenie stanu wnętrza opon. W tym celu konieczny jest demontaż opon z felgi i sprawdzenie ich przez specjalistę pod kątem ewentualnych uszkodzeń na zewnątrz i wewnątrz.
USTAWIENIA GEOMETRII (KĄT POCHYLENIA KÓŁ)
- Przed jazdą po torze można zmodyfikować ustawienia geometrii układu jezdnego pojazdu, w szczególności kąt pochylenia kół. Poprzez optymalizację powierzchni kontaktu bieżnika opony z podłożem uzyskuje się większą prędkość i przyczepność na zakrętach i zapobiega nadmiernemu zużyciu/zmęczeniu zewnętrznych barków opon.
- Kąt pochylenia kół: dla optymalizacji jazdy na torze, w zależności od charakterystyki toru i osiągów pojazdu, kąt pochylenia powinien wynosić od -1,5° do -3°. Zabrania się stosowania ujemnego pochylenia kół powyżej 4°.
- W celu zapewnienia prawidłowego zachowania pojazdu i opon na drodze wartość kąta pochylenia kół do jazdy drogowej musi być zgodna z zaleceniami producenta pojazdu.
* Technologia Connect – W oponach MICHELIN Pilot Sport Cup 2 Connect zastosowano technologię Rubber Tire Mount kompatybilną z sensorami VDA, dzięki czemu opony są fabrycznie gotowe do współpracy z rozwiązaniami współpracującymi z sensorami w tym standardzie. Tym samym Michelin zaleca, żeby przed kupnem opon MICHELIN Pilot Sport Cup 2 Connect kompatybilnymi z sensorami VDA sprawdzić, czy będą one współpracować z dostępnymi na rynku systemami do monitorowania ciśnienia w oponach. Informujemy także, że w dniu 31.03.2023 zaprzestano produkcji pakietu MICHELIN Track Connect w komplecie z sensorami VDA do montażu w oponach. W przypadku pytań prosimy o kontakt z dystrybutorem opon.