r3a1 header def

Co zrobić z przebitą oponą?

Porady i wskazówki: opony do samochodów osobowych, SUV i dostawczych

Jeśli masz przebitą oponę, może to być spowodowane kilkoma przyczynami.Często spadek ciśnienia w oponie jest konsekwencją przebicia opony lub uszkodzenia boku opony, ale może to być również nieszczelny zawór, kapturek lub nawet felgę.Co więc zrobić, gdy opona się przebije?
Przejdźmy do sedna sprawy.

Skąd mam wiedzieć, czy moja przebita opona jest spowodowana faktycznie jej przebiciem?

Przebita opona mogła ulec przebiciu.Przebicie może być spowodowane gwoździem, ostrym przedmiotem, po którym przejechano, uderzeniem w bok opony lub nieszczelnym zaworem.

Oznaki przebicia opony:

●    Powolne lub ciężkie działanie układu kierowniczego
●    Pozorny opór w samochodzie podczas powolnego toczenia
●    Ciągłe ściąganie w jednym kierunku
●    Większy hałas ze strony jednej opony podczas pokonywania zakrętów
●    Ostrzeżenie z systemu monitorowania ciśnienia w oponach
●    Samochód nie stoi poziomo, gdy patrzysz na niego z zewnątrz
●    Opona wyglądająca na bardziej zdeformowaną, gdy stoi na ziemi

46129044 m

W takim przypadku zaleca się wymianę opony (lub zlecenie wymiany opony) i pokazanie przebitej opony ekspertowi.

Czy jazda na przebitej oponie jest bezpieczna?

Nie. Każde przebicie opony, bez względu na rozmiar, musi zostać sprawdzone przez wykwalifikowanego eksperta.Ponowne napompowanie uszkodzonej opony nie jest bezpieczne, ponieważ istnieje ryzyko jej pęknięcia i związanego z tym gwałtownej utraty ciśnienia, gdy znajdujesz się blisko niej.Jazda na uszkodzonej oponie może narazić Ciebie, Twoich pasażerów i innych użytkowników drogi na ryzyko, ponieważ samochód może nie prowadzić się normalnie, a opona może ulec rozerwaniu.

map search desktop

Znajdź najbliższy punkt sprzedaży

Szukaj według
Adres, miasto lub kod pocztowy
Samochód osobowy
  • Samochód osobowy
  • Motocykl
Zlokalizuj mnie
Szukaj

Uszkodzenie boku opony

Drobne uszkodzenia bieżnika zlokalizowane z dala od barków i boków opony często można naprawić.

Jednak gdy przebicie lub rozdarcie nastąpi w pobliżu lub na boku opony, to drobne naprawy są niemożliwe. W takich sytuacjach, aby upewnić się, że opona nadal nadaje się do użytku, należy wykonać naprawę boku, czyli naprawę główną, aby zapewnić, że ściana boczna jest wystarczająco wzmocniona, ale zachowuje elastyczność.Często tego rodzaju naprawa nie jest opłacalna w przypadku opony samochodowej i niewielu sprzedawców opon dysponuje niezbędnym sprzętem.
Dlatego lepszym pomysłem może być wymiana opony na nową.

Naprawy opon samochodowych powinny być wykonywane wyłącznie przez kompetentnych techników.Warsztat może odmówić naprawy opon z wielu powodów, takich jak podejrzenie, że samochód jechał na oponie w stanie niedopompowanym.

Sprawdź usługi naprawy opon w serwisach Euromaster.

Istnieje wiele dodatkowych powodów, z których opona może nie nadawać się naprawy.Jeśli zauważysz którąś z tych oznak, to Twoja opona nie nadaje się do naprawy i zamiast tego wymaga wymiany:

●    Głębokość bieżnika w środkowej ¾ szerokości bieżnika poniżej 1,6 mm
●    Uszkodzenie lub osłabienie opasania lub konstrukcji, w tym wewnętrzna korozja spowodowana wilgocią wnikającą przez nacięcia.
●    Starzenie gumy
●    Liczne poprzednie przebicia.

Mam wadliwą oponę, która nie jest przebita ani uszkodzona

W takim przypadku może dochodzić do nieszczelności zaworu lub felgi, albo opony wymagają bardziej regularnej konserwacji. Z czasem opony tracą ciśnienie. W ramach regularnych kontroli należy okresowo uzupełniać ciśnienie w oponie, pod warunkiem, że nie spadło ono na tyle, aby spowodować uszkodzenie opony.

Zaleca się kontrolowanie ciśnienia w oponach co najmniej raz w miesiącu i przed każdą dłuższą podróżą. Dzięki takim kontrolom można też wykryć, czy nastąpiła zmiana tempa utraty ciśnienia, co może wymagać zbadania.

tyre flat

Brak kontroli ogumienia może prowadzić do utraty ciśnienia w stopniu, który może ostatecznie doprowadzić do znacznego niedopompowania, co wiąże się z kilkoma zagrożeniami:

●    Niedopompowanie skraca trwałość bieżnika poprzez zwiększenie ogólnego tempa zużycia, ale w szczególności na zewnętrznych krawędziach (lub barkach) opony.

●    Niedopompowanie może również powodować nadmierne zginanie i przegrzewanie, co zwiększa zużycie gumy, ale także osłabia strukturę opony.

●    Niedopompowanie może mieć wpływ na prowadzenie i osiągi, na przykład podczas gwałtownego hamowania, zwłaszcza w deszczową pogodę.

●    Zbyt niskie ciśnienie zwiększa zużycie paliwa poprzez zwiększenie oporów toczenia opon, co oznacza częstsze postoje na stacjach paliw i wyższe koszty paliwa.

Aby uniknąć powyższych problemów, ważne jest regularne sprawdzanie ciśnienia w oponach, niezależnie od rodzaju pojazdu, którym jeździsz.

Jakie opony pozwalają na dalszą jazdę nawet po przebiciu?

Opony MICHELIN z technologią Selfseal® zapobiegają utracie ciśnienia spowodowanego przebiciem bieżnika poprzez natychmiastowe uszczelnianie przebicia, pod warunkiem, że jego średnica nie przekracza 6 mm. Zapewnia to ochronę opony przez ograniczony czas, dopóki nie będzie można naprawić przebicia.

Opony MICHELIN ZP można rozpoznać po logo ZP na boku. Posiadają wzmocniony bok, aby był w stanie utrzymać obciążenie przez ograniczony czas w przypadku utraty ciśnienia w oponie.

Dzięki oponie MICHELIN ZP możesz kontynuować jazdę z maksymalną prędkością 80 km/h przez maksymalny dystans 80 km, aby dojechać do sprzedawcy lub warsztatu, który naprawi lub wymieni oponę. W przypadku przebicia więcej niż jednej opony nie należy kontynuować jazdy.

Używasz nieobsługiwanej przeglądarki internetowej.
Używasz przeglądarki internetowej, która nie jest obsługiwana przez tę witrynę. Oznacza to, że niektóre funkcje mogą nie działać zgodnie z przeznaczeniem. Może to powodować dziwne zachowania podczas przeglądania. Użyj lub uaktualnij / zainstaluj jedną z następujących przeglądarek, aby korzystać ze wszystkich możliwości z tej witryny