4w 483 tire michelin e primacy en product in context 1 nosignature 16 slash 9

Jak wybrać odpowiednie opony do samochodów elektrycznych

Porady i wskazówki: opony do samochodów osobowych, SUV i dostawczych

Zastanawiając się nad zmianą opon w samochodzie elektrycznym, należy rozumieć, na czym polegają różnice między oponami do samochodów elektrycznych a oponami przeznaczonymi do samochodu z silnikiem spalinowym. Poznaj tajniki opon do samochodów elektrycznych i dowiedz się, że pod tą czarną, gumową powłoką kryje się znacznie więcej niż by się wydawało.

Czy opony do samochodów elektrycznych są takie same jak do samochodów z silnikiem spalinowym?

Samochody elektryczne i tradycyjne samochody z silnikiem spalinowym mogą wyglądać tak samo i czasami nawet można je wyposażyć w takie same opony! Firma Michelin opracowała jednak do nich specjalne opony, które pozwalają lepiej wykorzystać ich zalety. Należy podkreślić, że każda nasza gama opon nadaje się do samochodów elektrycznych, chociaż tylko MICHELIN Pilot Sport EV i MICHELIN e.Primacy zostały zaprojektowane specjalnie z myślą o nich.

W samochodzie elektrycznym z oponami przeznaczonymi specjalnie do niego największe wrażenie robi zasięg akumulatora i cisza panująca w kabinie. Ponadto gdy tylko naciśnie się pedał gazu, otrzymuje się od razu 100% mocy samochodu. Natomiast w samochodzie z silnikiem spalinowym silnik rozpędza się stopniowo. Oznacza to, że rozkład ciężaru zmienia się o wiele bardziej intensywnie niż w samochodzie z silnikiem spalinowym.

Te różnice między samochodem elektrycznym a samochodem z silnikiem spalinowym mają wpływ na konstrukcję opon. W firmie Michelin opony do samochodów elektrycznych są projektowane w nieco inny sposób, aby zoptymalizować zachowanie samochodów elektrycznych. Zasięg akumulatora, cisza w kabinie i trwałość opon są optymalizowane z zachowaniem wysokiego poziomu bezpieczeństwa i przyjemności jazdy samochodem elektrycznym.

Czy opony do samochodów elektrycznych wszystkich typów są takie same?

4w 461 tire michelin crossclimate 2 en us product in context dry no signature 16 slash 9

Podobnie jak w przypadku samochodów z silnikiem spalinowym, nie istnieją uniwersalne opony pasujące do wszystkich samochodów elektrycznych. Wszystko zależy od przeznaczenia samochodu. Firma Michelin projektuje opony z myślą o konkretnym zastosowaniu. Opona musi spełniać różne wymagania, podobnie jak w samochodach dowolnego innego typu.

Na przykład kierowca samochodu sportowego ma zupełnie inne oczekiwania wobec swojego pojazdu niż ten, który jeździ samochodem miejskim. Kierowcy tego typu zazwyczaj zależy na precyzji kierowania. Kupuje samochód sportowy, ponieważ czuje, jak on reaguje na każdy ruch kierownicą. To jest przyjemność z jazdy, która go pociąga. Dlatego opony do sportowego samochodu elektrycznego muszą łączyć specyfikę samochodu elektrycznego z precyzją jazdy. 

Wyzwania związane z oponami do sportowych samochodów elektrycznych

Osiągnięcie takich wrażeń dzięki oponie do samochodu sportowego wymaga znacznych nakładów na badania i rozwój. Miękka opona, która nie reaguje tak dobrze jak pojazd, wpływa negatywnie na wrażenia z jazdy, a kierowca traci wiele korzyści płynących ze sportowego charakteru samochodu – stąd potrzeba stworzenia opony sportowej zaprojektowanej specjalnie do samochodu elektrycznego.

Sportowe samochody elektryczne mają potężny silnik elektryczny, który dostarcza natychmiast pełny moment obrotowy i umożliwia szybkie przyspieszanie. Do takich silników potrzebny jest duży akumulator, a to oznacza, że będzie on bardzo ciężki. Średnia masa akumulatora do sportowego samochodu elektrycznego wynosi 400 kg. Przy takiej masie i mocy trzeba będzie doskonale panować nad samochodem i uważać, aby zachować zasięg akumulatora, który zostanie zmniejszony przez to dodatkowe obciążenie. Wyzwanie sprowadza się zatem w większości do precyzyjnego wyważenia między panowaniem a zasięgiem powiązanym z dodatkową masą.

Jak sprawdzić, które opony pasują do danego samochodu elektrycznego?

Opona MICHELIN Pilot Sport EV została zaprojektowana, tak aby odznaczała się bardzo konkretnymi parametrami wymaganymi przez sportowe samochody elektryczne.

Innowacje wprowadzone w oponie MICHELIN Pilot Sport EV pozwoliły na zwiększenie sztywności skrętnej o 15%(1) w celu zrekompensowania wzrostu masy i utrzymania poczucie panowania zbliżonego do samochodu z silnikiem spalinowym.

MICHELIN Pilot Sport EV umożliwia także wydłużenie zasięgu o 60 km(2), a zarazem obniża o 20% postrzegany poziom hałasu(3), aby zapewnić jak największą przyjemność z jazdy przez dłuższy czas.

MICHELIN Pilot Sport EV tire: Electrified road control, made to last | Michelin

liv mich eprimacy close up master v03 njo 2

Do samochodów miejskich i innych pojazdów klasy premium i średniej wybierz opony MICHELIN e.Primacy, pierwsze oponyzaproj tej marki.

Opona MICHELIN e.Primacy wyznacza ważny krok w rozwoju opon przyjaznych środowisku.

MICHELIN e.Primacy jest najlepiej ocenianą oponą na rynku premium pod względem oporu toczenia. (4)(5)

W samochodach elektrycznych opona MICHELIN E.Primacy może zwiększyć zasięg akumulatora nawet o 7%(6). Oprócz tych wszystkich cech inne właściwości, jak przyczepność na mokrej nawierzchni i trwałość, są nadal na bardzo dobrym poziomie(7)(8), co zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa.

Michelin opracowuje również opony na pierwsze wyposażenie (OE) we współpracy z producentami pojazdów elektrycznych, takimi jak Mercedes-AMG, Porsche, Tesla. Opona na pierwsze wyposażenie daje pewność, że spełniono wszystkie wymogi producenta samochodu. Dotyczy to także opon do samochodów elektrycznych.

Firma Michelin adaptuje szeroką gamę opon do potrzeb producentów samochodów elektrycznych. Można je rozpoznać po oznakowaniu opony na boku.

New MICHELIN e.PRIMACY Tyre - Eco-responsible, made to last

UWAGI PRAWNE:

MICHELIN Pilot Sport EV

(1) Wewnętrzne badanie oporu toczenia przeprowadzone w 10/2020, na rozmiarze 255/45 R19, jako porównanie MICHELIN Pilot Sport EV i MICHELIN Pilot Sport 4 SUV.

(2) Lepszy zasięg akumulatora w sportowym samochodzie elektrycznym — Wewnętrzne badanie oporu toczenia przeprowadzone w 10/2020, na rozmiarze 255/45 R19, jako porównanie MICHELIN Pilot Sport EV (6,7 kg/t) i MICHELIN Pilot Sport 4 SUV (8,8 kg/t). W przypadku samochodu elektrycznego o masie 2151 kg i zasięgu 540 km, ta różnica, wynosząca 2,1 kg/t, przekłada się na wzrost zasięgu o ponad 60 km, czyli ponad 10% pierwotnego zasięgu.

(3) - Dokuczliwość hałasu — Pomiar hałasu w kabinie przeprowadzony w 2016 r. w samochodzie KIA Cadenza z oponami rozmiaru 245/45 R19. Poziom hałasu mierzono w zakresie „170–230 Hz”. Wyniki mogą zależeć od pojazdu, gamy i rozmiaru opony oraz prędkości i stanu nawierzchni.

 

MICHELIN e·Primacy

(4) Na podstawie wyników testów oporu toczenia przeprowadzonych na maszynie przez Applus Idiada na zlecenie Michelin w czerwcu (opona nowa) i sierpniu (opona z bieżnikiem startym maszynowo do wys. 2 mm) 2020 r. na oponach w rozmiarze 205/55 R16 91V. W teście porównywano opony MICHELIN e·PRIMACY (nowa: 5,58 kg/t, zużycie: 5,13 kg/t) z oponami MICHELIN PRIMACY 4 (nowa: 7,74 kg/t, zużycie: 6,25 kg/t), BRIDGESTONE TURANZA T005 (nowa: 7,17 kg/t, zużycie: 5,81 kg/t), CONTINENTAL ECOCONTACT 6 (nowa: 6,39 kg/t, zużycie: 5,49 kg/t), CONTINENTAL PREMIUM CONTACT 6 (nowa: 8,93 kg/t, zużycie: 6,94 kg/t), DUNLOP BLURESPONSE (nowa: 7,97 kg/t, zużycie: 5,54 kg/t), GOODYEAR EFFICIENT GRIP 2 (nowa: 7,01 kg/t, zużycie: 5,38 kg/t), PIRELLI CINTURATO P7 BLUE (nowa: 6,96 kg/t, zużycie: 6,30 kg/t), PIRELLI CINTURATO P7 (nowa: 8,79 kg/t, zużycie: 6,97 kg/t).

 

(5) Kategoria opon, do których należy MICHELIN e.PRIMACY jest zdefiniowana jako opony letnie klasy premium marek CONTINENTAL, GOODYEAR, BRIDGESTONE, PIRELLI, DUNLOP; nieprzeznaczone do montażu jako oryginalne wyposażenie (tj. opony, które nie muszą spełniać określonych wymogów producentów samochodów), ale dostępne do zakupu detalicznego.

 

(6) Zwiększony zasięg samochodu elektrycznego na akumulatorze i redukcja emisji CO₂ — Współczynnik oporu toczenia nowej opony MICHELIN e·Primacy jest niższy średnio o 2 kg/t od opon konkurentów, co odpowiada oszczędności do 0,21 l paliwa na 100 km i obniżeniu emisji CO₂ o 5 g/km dla VW Golfa 7 1.5 TSI lub zwiększeniu zasięgu VW e.Golfa o 7%.

 

(7) Na podstawie wyników porównawczych testów trwałości przeprowadzonych przez DEKRA Test Center na zlecenie Michelin w okresie od czerwca do lipca 2020 r. na oponach MICHELIN e.PRIMACY (100%) i MICHELIN Primacy 4 (102,1%) w rozmiarze 205/55 R16 91V zamontowanych w VW Golf 7. Test przeprowadzony w warunkach przeciętnego rzeczywistego użytkowania (D50) na dystansie 14 460 km z ekstrapolacją wyników na oponę z bieżnikiem o głębokości 1,6 mm. Zwycięzca testu ADAC Summer 2020 przeprowadzonego przez ADAC w 2020 r. na oponach w rozmiarze 235/55 R17 zamontowanych w Ford Kuga. Test na oponach w rozmiarze 235/55 R17. MICHELIN Primacy 4 to najlepsza spośród 12 testowanych opon w zakresie badanych osiągów (hamowanie na mokrej i suchej nawierzchni, poziom hałasu, trwałość, zużycie paliwa). MICHELIN Primacy 4 jest zwycięzcą testu z następującymi komentarzami<864/>: „Bardzo zrównoważone. Najwyższe noty za hamowanie na mokrej nawierzchni, znakomitą trwałość i bardzo dobre zachowanie na suchej nawierzchni” - Ocena 1,0 w teście trwałości.

 

(8) - Przyczepność na mokrej nawierzchni - MICHELIN e.PRIMACY posiada klasę B przyczepności na mokrej nawierzchni z europejskich etykiet opon.

Używasz nieobsługiwanej przeglądarki internetowej.
Używasz przeglądarki internetowej, która nie jest obsługiwana przez tę witrynę. Oznacza to, że niektóre funkcje mogą nie działać zgodnie z przeznaczeniem. Może to powodować dziwne zachowania podczas przeglądania. Użyj lub uaktualnij / zainstaluj jedną z następujących przeglądarek, aby korzystać ze wszystkich możliwości z tej witryny