
MICHELIN Pilot Sport EV
(1) Wewnętrzne badanie oporu toczenia przeprowadzone w 10/2020, na rozmiarze 255/45 R19, jako porównanie MICHELIN Pilot Sport EV i MICHELIN Pilot Sport 4 SUV.
(2) Lepszy zasięg akumulatora w sportowym samochodzie elektrycznym — Wewnętrzne badanie oporu toczenia przeprowadzone w 10/2020, na rozmiarze 255/45 R19, jako porównanie MICHELIN Pilot Sport EV (6,7 kg/t) i MICHELIN Pilot Sport 4 SUV (8,8 kg/t). W przypadku samochodu elektrycznego o masie 2151 kg i zasięgu 540 km, ta różnica, wynosząca 2,1 kg/t, przekłada się na wzrost zasięgu o ponad 60 km, czyli ponad 10% pierwotnego zasięgu.
(3) - Dokuczliwość hałasu — Pomiar hałasu w kabinie przeprowadzony w 2016 r. w samochodzie KIA Cadenza z oponami rozmiaru 245/45 R19. Poziom hałasu mierzono w zakresie „170–230 Hz”. Wyniki mogą zależeć od pojazdu, gamy i rozmiaru opony oraz prędkości i stanu nawierzchni.
MICHELIN e·Primacy
(4) Na podstawie wyników testów oporu toczenia przeprowadzonych na maszynie przez Applus Idiada na zlecenie Michelin w czerwcu (opona nowa) i sierpniu (opona z bieżnikiem startym maszynowo do wys. 2 mm) 2020 r. na oponach w rozmiarze 205/55 R16 91V. W teście porównywano opony MICHELIN e·PRIMACY (nowa: 5,58 kg/t, zużycie: 5,13 kg/t) z oponami MICHELIN PRIMACY 4 (nowa: 7,74 kg/t, zużycie: 6,25 kg/t), BRIDGESTONE TURANZA T005 (nowa: 7,17 kg/t, zużycie: 5,81 kg/t), CONTINENTAL ECOCONTACT 6 (nowa: 6,39 kg/t, zużycie: 5,49 kg/t), CONTINENTAL PREMIUM CONTACT 6 (nowa: 8,93 kg/t, zużycie: 6,94 kg/t), DUNLOP BLURESPONSE (nowa: 7,97 kg/t, zużycie: 5,54 kg/t), GOODYEAR EFFICIENT GRIP 2 (nowa: 7,01 kg/t, zużycie: 5,38 kg/t), PIRELLI CINTURATO P7 BLUE (nowa: 6,96 kg/t, zużycie: 6,30 kg/t), PIRELLI CINTURATO P7 (nowa: 8,79 kg/t, zużycie: 6,97 kg/t).
(5) Kategoria opon, do których należy MICHELIN e.PRIMACY jest zdefiniowana jako opony letnie klasy premium marek CONTINENTAL, GOODYEAR, BRIDGESTONE, PIRELLI, DUNLOP; nieprzeznaczone do montażu jako oryginalne wyposażenie (tj. opony, które nie muszą spełniać określonych wymogów producentów samochodów), ale dostępne do zakupu detalicznego.
(6) Zwiększony zasięg samochodu elektrycznego na akumulatorze i redukcja emisji CO₂ — Współczynnik oporu toczenia nowej opony MICHELIN e·Primacy jest niższy średnio o 2 kg/t od opon konkurentów, co odpowiada oszczędności do 0,21 l paliwa na 100 km i obniżeniu emisji CO₂ o 5 g/km dla VW Golfa 7 1.5 TSI lub zwiększeniu zasięgu VW e.Golfa o 7%.
(7) Na podstawie wyników porównawczych testów trwałości przeprowadzonych przez DEKRA Test Center na zlecenie Michelin w okresie od czerwca do lipca 2020 r. na oponach MICHELIN e.PRIMACY (100%) i MICHELIN Primacy 4 (102,1%) w rozmiarze 205/55 R16 91V zamontowanych w VW Golf 7. Test przeprowadzony w warunkach przeciętnego rzeczywistego użytkowania (D50) na dystansie 14 460 km z ekstrapolacją wyników na oponę z bieżnikiem o głębokości 1,6 mm. Zwycięzca testu ADAC Summer 2020 przeprowadzonego przez ADAC w 2020 r. na oponach w rozmiarze 235/55 R17 zamontowanych w Ford Kuga. Test na oponach w rozmiarze 235/55 R17. MICHELIN Primacy 4 to najlepsza spośród 12 testowanych opon w zakresie badanych osiągów (hamowanie na mokrej i suchej nawierzchni, poziom hałasu, trwałość, zużycie paliwa). MICHELIN Primacy 4 jest zwycięzcą testu z następującymi komentarzami<864/>: „Bardzo zrównoważone. Najwyższe noty za hamowanie na mokrej nawierzchni, znakomitą trwałość i bardzo dobre zachowanie na suchej nawierzchni” - Ocena 1,0 w teście trwałości.
(8) - Przyczepność na mokrej nawierzchni - MICHELIN e.PRIMACY posiada klasę B przyczepności na mokrej nawierzchni z europejskich etykiet opon.