Na oponach Michelin o niższym oporze toczenia możesz zwiększyć zasięg akumulatora swojego elektrycznego SUV-a.

Jak zwiększyć zasięg samochodu elektrycznego?

Porady i wskazówki: opony do samochodów osobowych, SUV i dostawczych

Chcesz poprawić zasięg swojego samochodu elektrycznego? Poznaj problemy związane z osiąganiem maksymalnego zasięgu samochodu elektrycznego, a także ich rozwiązania.

Jak zwiększyć zasięg samochodu elektrycznego?

Cztery kwestie istotne w przypadku poprawy zasięgu samochodu elektrycznego:

liv mich pilotsportev closeup master v04 njo

Zastosowanie płynnego, przewidującego stylu jazdy

Najważniejszym czynnikiem wpływającym na średnią odległość, jaką można przejechać samochodem elektrycznym, jest tak zwana ekojazda.

Ekojazda to styl jazdy, który jest sposobem numer jeden na optymalizację zużycia energii zarówno pod względem przyspieszania, jak i hamowania. Kierowca, który regularnie dynamicznie przyspiesza i ostro hamuje, będzie miał mniejszy zasięg niż osoba z płynniejszym stylem jazdy.

Prędkość także ma znaczenie. Zasięg zależy od tego, czy jeździ się po mieście, po przedmieściach czy po autostradzie. Im większa prędkość, tym szybciej traci się zasięg.

Terminowe serwisowanie samochodu

adobestock 127114466

Warto pamiętać, że zasięg samochodu elektrycznego zależy także od pielęgnacji sezonowej i pilnowania ciśnienia w oponach oraz ustawienia kół.

Na przykład zima może mieć bezpośredni wpływ na zasięg samochodu elektrycznego: gdy robi się zimno, zależnie od składu chemicznego akumulatora jego zasięg zwykle spada. Na zasięg mogą wpływać także ujemne temperatury. 

Ciśnienie w oponach również jest istotnym czynnikiem wpływającym na średnią odległość, jaką może przejechać samochód elektryczny. Jazda z niedopompowanymi oponami spowoduje niepotrzebne zużycie prądu, ponieważ opony będą potrzebowały więcej energii do toczenia. Ponadto nieodpowiednie ciśnienie w oponach zimowych może spowodować ich przedwczesne zużycie.

Dowiedz się więcej o tym, jak i kiedy mierzyć ciśnienie w oponach.

Pozbycie się niepotrzebnego obciążenia i oporu powietrza

Zasięg zależy od tego, co wieziemy: im większa masa znajduje się w samochodzie, tym większa energia będzie potrzebna do wprawienia go w ruch. Musi to przełożyć się na utratę zasięgu. Należy zatem uważać, aby nie wozić niepotrzebnych ciężkich przedmiotów w bagażniku.

W grę wchodzi także aerodynamika. Bagażniki dachowe, uchwyty na rowery itp. będą zwiększały opór powietrza, zwiększając zużycie energii i skracając zasięg. Aby zoptymalizować sprawność samochodu elektrycznego, warto usunąć wszelkie zbędne zewnętrzne akcesoria z myślą o maksymalizacji zasięgu w codziennych dojazdach.

Zakładanie odpowiednich opon do samochodów elektrycznych

Tak jak w każdym innym samochodzie wyposażenie samochodu elektrycznego w odpowiednie opony jest warunkiem niezbędnym do uzyskania największej sprawności pojazdu pod względem zasięgu. Dlaczego? Opony odgrywają istotną rolę zwłaszcza z uwagi na tak zwany opór toczenia. Gdy chcemy, aby opona się toczyła, musi ona rozpraszać nieco energii. Ta niewielka ilość redukuje zasięg akumulatora. Mówiąc wprost: im niższy opór toczenia, tym większy zasięg można uzyskać.

Dlatego w firmie Michelin opony do samochodów elektrycznych są projektowane z naciskiem na opór toczenia.

Innymi słowy: każda opona Michelin o wymiarach odpowiednich dla Twojego samochodu zapewni zoptymalizowanie oporu toczenia, a tym samym poprawę trwałości akumulatora.

Nie wiesz, które opony wybrać? Zastanów się, jaki styl jazdy preferujesz.

Jeżeli stawiasz na komfort i bezpieczeństwo, dobrym wyborem będzie rodzina MICHELIN Primacy. Na rynku wymiany opon premium MICHELIN e.Primacy zwiększa zasięg szacunkowo o 7% lub mniej więcej 30 km w przypadku samochodu o zasięgu 400 km w porównaniu z innymi oponami tej kategorii (1)(2).
Odpowiednim wyborem do bardziej sportowej jazdy będą opony MICHELIN Pilot Sport. W sportowym samochodzie elektrycznym opony MICHELIN Pilot Sport EV zwiększają zasięg o 60 km (3).
      

Jak sprawdzić, które opony zapewniają najlepsze parametry oporu toczenia?

Jak znaleźć najodpowiedniejsze opony do pojazdu elektrycznego?
W niektórych krajach, w tym w Europie (a wkrótce w Chinach), służą do tego specjalne etykiety – takie jak naklejka, która znajduje się np. na lodówce. Na tej etykiecie „A” oznacza najniższy opór toczenia. Jeśli zatem porównywamy opony „klasy A” z oponami „klasy C”, większy zasięg zapewniają te pierwsze.

UWAGI PRAWNE:

(1) - Kategoria opon, do których należy MICHELIN e.PRIMACY jest zdefiniowana jako opony letnie klasy premium marek CONTINENTAL, GOODYEAR, BRIDGESTONE, PIRELLI, DUNLOP; nieprzeznaczone do montażu jako oryginalne wyposażenie (tj. opony, które nie muszą spełniać określonych wymogów producentów samochodów), ale dostępne do zakupu detalicznego.

 

(2) - Zwiększony zasięg samochodu elektrycznego na akumulatorze i redukcja emisji CO2 — Współczynnik oporu toczenia nowej opony MICHELIN e·Primacy jest niższy średnio o 2 kg/t od opon konkurentów, co odpowiada oszczędności do 0,21 l paliwa na 100 km i obniżeniu emisji CO2 o 5 g/km dla VW Golfa 7 1.5 TSI lub zwiększeniu zasięgu VW e.Golfa o 7%.

 

(3) - Wewnętrzne badanie oporu toczenia przeprowadzone w 10/2020, na rozmiarze 255/45 R19, jako porównanie MICHELIN Pilot Sport EV (6,7 kg/t) i MICHELIN Pilot Sport 4 SUV (8,8 kg/t). W przypadku samochodu elektrycznego o masie 2151 kg i zasięgu 540 km, ta różnica, wynosząca 2,1 kg/t, przekłada się na wzrost zasięgu o ponad 60 km, czyli ponad 10% pierwotnego zasięgu.

Używasz nieobsługiwanej przeglądarki internetowej.
Używasz przeglądarki internetowej, która nie jest obsługiwana przez tę witrynę. Oznacza to, że niektóre funkcje mogą nie działać zgodnie z przeznaczeniem. Może to powodować dziwne zachowania podczas przeglądania. Użyj lub uaktualnij / zainstaluj jedną z następujących przeglądarek, aby korzystać ze wszystkich możliwości z tej witryny