liv mich eprimacy close up master v03 njo

Jak zwiększyć zasięg samochodu elektrycznego?

Porady i wskazówki: opony do samochodów osobowych, SUV i dostawczych

Czy chcesz poprawić zasięg swojego samochodu elektrycznego? Poznaj problemy związane z osiąganiem maksymalnego zasięgu samochodu elektrycznego i ich rozwiązania.

Jak można zwiększyć zasięg samochodu elektrycznego?

Istnieją cztery główne sposoby na poprawę zasięgu samochodu elektrycznego:

liv mich pilotsportev closeup master v04 njo

Zastosowanie płynnego, przewidującego stylu jazdy

Najważniejszym czynnikiem wpływającym na średnią odległość, jaką można przejechać samochodem elektrycznym, jest tak zwana eko-jazda.

Eko-jazda to styl jazdy, który jest sposobem numer jeden na optymalizację zużycia energii, zarówno pod względem przyspieszania, jak i hamowania. Ktoś, kto regularnie mocno przyspiesza po czerwonym świetle i ostro hamuje, będzie miał mniejszy zasięg niż kierowca uprawiający płynniejszy styl jazdy.

Prędkość także ma znaczenie. Zasięg zależy od tego, czy jeździ się po mieście, po przedmieściach czy po autostradzie. Im większa prędkość, tym szybciej traci się zasięg. 

Pilnowanie konserwacji samochodu

adobestock 127114466

Należy podkreślić, że zasięg samochodu elektrycznego jest w dużej mierze związany z jego ogólnym stanem technicznym. Utrzymanie go nie tylko wymaga regularnych przeglądów w warsztacie, ale także obejmuje pielęgnację sezonową i pilnowanie ciśnienia w oponach samochodu elektrycznego.

Na przykład zima może mieć bezpośredni wpływ na zasięg samochodu elektrycznego: gdy robi się zimno, generalnie spada ogólna sprawność akumulatora i silnika. Na zasięg mogą wpływać także temperatury ujemne. Dlatego wielu producentów oferuje możliwość nagrzania samochodu przed wyjechaniem nim.

Ciśnienie w oponach samochodu elektrycznego również jest istotnym czynnikiem wpływającym na średnią odległość, jaką może przejechać samochód elektryczny. Jazda z niedopompowanymi oponami spowoduje niepotrzebne zużycie prądu, ponieważ opony będą potrzebowały więcej energii do toczenia. Oczywiście nieprawidłowe ciśnienie w oponach może także spowodować przyspieszone zużycie…

Pozbycie się niepotrzebnego obciążenia i oporu powietrza

Zasięg zależy od tego, co wiezie samochód: im większa masa znajduje się w samochodzie, tym większa energia potrzebna będzie, aby wprawić go w ruch. Musi to przełożyć się na utratę zasięgu. Należy zatem uważać, aby nie wozić niepotrzebnie ciężkich przedmiotów w bagażniku!

W grę wchodzi także aerodynamika. Bagażniki dachowe, uchwyty na rowery itp. będą zwiększały opór powietrza, zwiększając zużycie energii i skracając zasięg. Jeśli zatem akurat nie wyjeżdżamy na wakacje, możemy zoptymalizować sprawność samochodu elektrycznego, usuwając wszelkie zewnętrzne akcesoria. Pozwoli to uzyskać maksymalny zasięg samochodu elektrycznego.

Zakładanie odpowiednich opon do samochodów elektrycznych

Wyposażenie samochodu w odpowiednie opony do samochodów elektrycznych jest warunkiem niezbędnym uzyskania największej sprawności samochodu elektrycznego pod względem zasięgu. Opony odgrywają istotną rolę, zwłaszcza z uwagi na to, co nazywamy oporem toczenia. Gdy chcemy, aby opona się toczyła, musi ona rozpraszać nieco energii i ta niewielka ilość energii redukuje zasięg akumulatora. Mówiąc wprost: im niższy opór toczenia, tym większy zasięg można uzyskać z samochodu elektrycznego.

Dlatego w firmie Michelin opony do samochodów elektrycznych są projektowane z naciskiem na opór toczenia.

Na rynku wymiany opon premium opona MICHELIN e.Primacy zwiększa zasięg szacunkowo o 7% lub około 30 km w przypadku samochodu o zasięgu 400 km w porównaniu z innymi oponami tej kategorii (1)(2) W sportowym samochodzie elektrycznym opony MICHELIN Pilot Sport EV zwiększają zasięg o 60 km (3)

Jak sprawdzić, opór toczenia których opon jest najlepszy? 

Jak znaleźć najbardziej odpowiednie opony do samochodów elektrycznych do swojego pojazdu? W niektórych krajach, w tym w Europie (a wkrótce w Chinach), służą do tego specjalne etykiety, jak naklejka, która znajduje się np. na lodówce. Na tej etykiecie „A” oznacza najniższy opór toczenia. Jeśli zatem porównywać opony „klasy A” z oponami „klasy C”, większy zasięg zapewniają te pierwsze.

UWAGI PRAWNE:

(1) - Kategoria opon, do których należy MICHELIN e.PRIMACY jest zdefiniowana jako opony letnie klasy premium marek CONTINENTAL, GOODYEAR, BRIDGESTONE, PIRELLI, DUNLOP; nieprzeznaczone do montażu jako oryginalne wyposażenie (tj. opony, które nie muszą spełniać określonych wymogów producentów samochodów), ale dostępne do zakupu detalicznego.

 

(2) - Zwiększony zasięg samochodu elektrycznego na akumulatorze i redukcja emisji CO2 — Współczynnik oporu toczenia nowej opony MICHELIN e·Primacy jest niższy średnio o 2 kg/t od opon konkurentów, co odpowiada oszczędności do 0,21 l paliwa na 100 km i obniżeniu emisji CO2 o 5 g/km dla VW Golfa 7 1.5 TSI lub zwiększeniu zasięgu VW e.Golfa o 7%.

 

(3) - Wewnętrzne badanie oporu toczenia przeprowadzone w 10/2020, na rozmiarze 255/45 R19, jako porównanie MICHELIN Pilot Sport EV (6,7 kg/t) i MICHELIN Pilot Sport 4 SUV (8,8 kg/t). W przypadku samochodu elektrycznego o masie 2151 kg i zasięgu 540 km, ta różnica, wynosząca 2,1 kg/t, przekłada się na wzrost zasięgu o ponad 60 km, czyli ponad 10% pierwotnego zasięgu.

Używasz nieobsługiwanej przeglądarki internetowej.
Używasz przeglądarki internetowej, która nie jest obsługiwana przez tę witrynę. Oznacza to, że niektóre funkcje mogą nie działać zgodnie z przeznaczeniem. Może to powodować dziwne zachowania podczas przeglądania. Użyj lub uaktualnij / zainstaluj jedną z następujących przeglądarek, aby korzystać ze wszystkich możliwości z tej witryny