
Wskazówki i porady na temat motocykli
Jeśli chcesz się dobrze bawić na motocyklu i przeżyć niezapomniane wrażenia na torze, możesz to zrobić podczas Track Days. To także świetny sposób, by udoskonalić swoje umiejętności jazdy sportowej w przyjaznej atmosferze, pod okiem specjalistów i z zachowaniem całkowitego bezpieczeństwa.
Jak wybrać najlepsze opony motocyklowe na dni na torze? Czytaj dalej, aby poznać odpowiedź.
Treść artykułu:
- Jak wybrać najlepsze opony motocyklowe na dni na torze?
- Poziom umiejętności: EKSPERT
- Poziom umiejętności: ŚREDNIO ZAAWANSOWANY
- Poziom umiejętności: POCZĄTKUJĄCY
- Co zrobić w przypadku objętości skokowej poniżej 600 cc?
- Co zrobić, jeśli trzeba jeździć po torze podczas deszczowej pogody?
- Dlaczego podczas motocyklowych dni na torze tak ważne jest odpowiednie ciśnienie?
- Do czego służą ogrzewacze do opon?
- Dlaczego na dni na torze warto wybrać opony motocyklowe MICHELIN?
- Przygotuj motocykl na dzień torowy
- Odkryj nasze najlepsze opony na motocyklowe dni na torze
Jak wybrać najlepsze opony motocyklowe na dni na torze?
Jak wybrać najlepsze opony motocyklowe na dni na torze?
Aby pomóc Ci w pełni wykorzystać tę okazję, zebraliśmy wszystkie najlepsze opony motocyklowe na dni na torze w zależności od poziomu umiejętności, rozmiaru silnika i docelowych osiągów.
Jaki jest Twój poziom umiejętności?
Aby sprawdzić, które opony będą najlepsze na dni na torze, wybierz swój poziom umiejętności i przejdź do odpowiedniej tabeli:
Uważasz się za eksperta, osobę średnio zaawansowaną czy początkującą?

Poziom umiejętności: EKSPERT
Sprawdź objętość skokową w tabeli i wybierz preferowane osiągi.
Poziom umiejętności kierowcy: Ekspert | |||
---|---|---|---|
600 cc | 1000 cc | ||
Osiągi | Wysoka prędkość i trwałość | Wysoka prędkość | Trwałość |
Przednia opona | MICHELIN Power Performance Slick Soft ¹ | MICHELIN Power Performance Slick Soft ¹ | MICHELIN Power Performance Slick Soft ¹ |
Tylna opona | MICHELIN Medium/Soft+ ¹ | MICHELIN Power Performance Slick Soft ¹ | MICHELIN Power Performance Slick 24 ¹ |
1 WYMAGANE UŻYCIE OGRZEWACZY DO OPON
Jeśli jesteś ekspertem i masz silnik 600cc:
Wybierz MICHELIN Power Performance Slick Soft na przednie koło oraz Medium/Soft+ na tylne – opony te gwarantują optymalne osiągi i dobrą trwałość.
Jeśli jesteś ekspertem i masz silnik 1000cc:
Wybierz MICHELIN Power Performance Slick Soft na przednie i tylne koło, jeśli zależy Ci osiągach przy wysokiej prędkości. Jeśli wolisz skupić się na trwałości, wybierz MICHELIN Power Performance Slick Soft z przodu oraz MICHELIN Power Performance Slick 24 z tyłu.
Pamiętaj, że obie opony wymagają użycia ogrzewaczy do opon przed jazdą.
Nie są dopuszczone do ruchu drogowego. Korzystanie z nich poza torem jest więc zakazane.
Poziom umiejętności: ŚREDNIO ZAAWANSOWANY
Poziom umiejętności kierowcy: Średnio zaawansowany | ||
---|---|---|
>= 600 cc | ||
Osiągi | Wysoka prędkość i trwałość | |
Przednia opona | MICHELIN Power Slick 2 | MICHELIN Power Cup 2 |
Tylna opona | MICHELIN Power Slick 2 | MICHELIN Power Cup 2 |

Jeśli jesteś średnio zaawansowanym kierowcą z silnikiem >= 600cc, możesz wybrać MICHELIN Power Slick 2 albo MICHELIN Power Cup 2. Obie stanowią dobry kompromis między osiągami i trwałością.
Pamiętaj, że MICHELIN Power Slick 2 nie jest dopuszczona do ruchu drogowego. Jeśli musisz dojechać własnym motocyklem na tor, wybierz MICHELIN Power Cup 2.
Pamiętaj też, że ta gama nie wymaga użycia ogrzewaczy do opon przed jazdą.
Po jeździe na torze i przed jazdą na ulicach należy wyregulować ciśnienie w zimnych oponach zgodnie z zaleceniami producenta.
Poziom umiejętności: POCZĄTKUJĄCY
Poziom umiejętności kierowcy: Początkujący | ||
---|---|---|
>= 600 cc | ||
Osiągi | Wysoka prędkość i trwałość | |
Przednia opona | MICHELIN Power Cup 2 | MICHELIN Power GP 2 |
Tylna opona | MICHELIN Power Cup 2 | MICHELIN Power GP 2 |
Jeśli jesteś początkującym kierowcą i masz silnik >= 600cc:
MICHELIN Power Cup 2 lub MICHELIN Power GP 2 oferują dobry kompromis między osiągami i trwałością.
MICHELIN Power Cup 2 to opona dopuszczona do ruchu drogowego, przeznaczona do użytku na torze, natomiast MICHELIN Power GP została opracowana w 50% z myślą o torze, a w 50% z myślą o drogach.
Pamiętaj też, że ta gama nie wymaga użycia ogrzewaczy do opon przed jazdą.
Po jeździe na torze i przed jazdą na ulicach należy wyregulować ciśnienie w zimnych oponach zgodnie z zaleceniami producenta.
Co zrobić w przypadku objętości skokowej poniżej 600 cc?
W takiej sytuacji wybierz MICHELIN Power Cup EVO, która lepiej sprawdza się z takimi silnikami.
Jest to opona dopuszczona do ruchu drogowego, więc możesz na niej dojechać na tor.
Pamiętaj też, że ta gama nie wymaga użycia ogrzewaczy do opon przed jazdą.
Po jeździe na torze i przed jazdą na ulicach należy wyregulować ciśnienie w zimnych oponach zgodnie z zaleceniami producenta.
Co zrobić, jeśli trzeba jeździć po torze podczas deszczowej pogody?
Wtedy najlepiej wybrać MICHELIN Power Rain, która zapewnia dobrą przyczepność na wilgotnych, mokrych i bardzo mokrych nawierzchniach.
Nie jest dopuszczona do ruchu drogowego i można z niej korzystać wyłącznie na torze.
Pamiętaj też, że ta gama nie wymaga użycia ogrzewaczy do opon przed jazdą. Jeśli zostaną użyte, należy ustawić ich temperaturę na 40°C.
<= 600cc | Deszczowa pogoda | |
---|---|---|
Przednia opona | MICHELIN Power Cup EVO Dopuszczona do ruchu drogowego | MICHELIN Power Rain Niedopuszczona do ruchu drogowego |
Tylna opona | MICHELIN Power Cup EVO Dopuszczona do ruchu drogowego | MICHELIN Power Rain + Niedopuszczona do ruchu drogowego |
Dlaczego podczas jazdy na torze tak ważne jest odpowiednie ciśnienie?
Ciśnienie w oponach ma kluczowe znaczenie. Należy je regulować, gdy opony mają temperaturę otoczenia.
Jazda z oponami napompowanymi zbyt mocno lub zbyt słabo nie pozwala na optymalne osiągi i powoduje przedwczesne zużycie opon. Więcej informacji znajdziesz w naszym przewodniku dotyczącym ciśnienia w oponach motocyklowych.
Do czego służą ogrzewacze do opon?
Opony torowe projektuje się do użytkowania w konkretnym zakresie temperatur. Oznacza to, że optymalne osiągi są możliwe dopiero po osiągnięciu tej temperatury. Przed jazdą opona jest jednak zimna. Minie trochę czasu, zanim podczas jazdy osiągnie idealną temperaturę z punktu widzenia osiągów.
Ogrzewacze pozwalają szybciej uzyskać temperaturę w optymalnym zakresie, a tym samym skrócić czas, w którym opona jest mniej efektywna.
Przy używanych podczas wyścigów oponach o bardzo wysokich osiągach korzystanie z ogrzewaczy jest obowiązkowe.
Dlaczego na dni na torze warto wybrać opony motocyklowe MICHELIN?
Rywalizacja, wyścigi i najlepsze osiągi od zawsze znajdują się w DNA Michelin. Od swojego powrotu w 2016 roku Michelin jest oficjalnym i wyłącznym dostawcą opon na MotoGP™.
Ma na koncie ponad 440 zwycięstw i 31 tytułów mistrzów świata w Premier Class zdobytych od 1973 roku przez 15 kierowców.
W 2018 roku marka powróciła również do wyścigów motocyklowych na poziomie krajowym dzięki gamie MICHELIN Power Performance, która wygrała kilka mistrzostw w kategoriach 600 cc i 1000 cc, między innymi w Hiszpanii, Francji, Grecji i krajach nordyckich.
W 2020 roku na rynek wprowadzono MICHELIN Power Slick 2, Cup 2, Power GP oraz Power 5, aby spełnić potrzeby kierowców sportowych zarówno na drogach, jak i na torze.
Odkryj już dziś MICHELIN Power GP 2 oraz MICHELIN Power 6
Przygotuj motocykl na dzień na torze
Dobrze skonfigurowany motocykl zapewni Ci spokój ducha na torze. Regulacji mogą wymagać zawieszenie, wyważenie, obciążenie wstępne czy układy hydrauliczne (sprężanie, odbojność).
Znajdź najbliższego mechanika, który pomoże Ci przygotować motocykl na dni na torze.
Odkryj nasze najlepsze opony na motocyklowe dni na torze
MICHELIN Power Cup Evo
Roadstery – Szosowe
Sportowe
★★★★★
★★★★★
Dopuszczona do ruchu drogowego, opona zaprojektowana została do użytku torowego dla motocykli o mniejszej pojemności
Dopuszczona do ruchu drogowego
Sprawdź
MICHELIN Power Cup 2
Roadstery – Szosowe
Sportowe
★★★★★
★★★★★
Zaprojektowane z myślą o torze, zatwierdzone do ruchu drogowego
Dopuszczona do ruchu drogowego
Sprawdź
MICHELIN Power Rain
Roadstery – Szosowe
Sportowe
★★★★★
★★★★★
Deszczowa opona torowa
Niedopuszczona do ruchu drogowego
Sprawdź