INNOWACJE, KTÓRE POZWOLĄ PROJEKTOWAĆ OPONY NOWEJ GENERACJI
Przestrzegamy wymogów związanych z odpowiedzialnym projektowaniem opon i oceniamy ich wpływ na środowisko na każdym etapie ich cyklu życia(2), aby ograniczyć ich ogólny ślad środowiskowy, jednocześnie utrzymując, a nawet podnosząc ich osiągi.
Walka z odpadami poprzez projektowanie trwałych opon! Prawdziwa zmiana to mniej zmian. Jeżdzij dłużej na jednym komplecie opon.
Zobowiązaliśmy się do tego, aby zapewnić Ci długą i bezpieczną jazdę od pierwszego do ostatniego kilometra na oponach zaprojektowanych tak, abyś mógł im ufać do zużycia bieżnika do dopuszczalnej głębokości(3).
Ograniczenie zużycia energii i emisji CO₂ pojazdów
Od premiery oryginalnej opony MICHELIN EnergyTM Saver w 1992 roku wprowadziliśmy sześć generacji opon samochodowych o poprawionej wydajności energetycznej:w ciągu ostatnich 30 lat obniżyliśmy o połowę opory toczenia najważniejszych linii opon do samochodów osobowych(4).
Inwestowanie w recykling w celu pozyskiwania materiałów do produkcji nowych opon
Innowacje w zakresie materiałów pochodzenia biologicznego i regenerowanych pozwolą nam przekształcić codzienne odpady(5) w materiały do produkcji nowych opon. Naszym celem jest, by do 2030 roku wykorzystać w naszych oponach nawet 13,5 mln ton materiałów pochodzących z recyklingu(6).
MICHELIN e.Primacy: nasza pierwsza opona zaprojektowana z myślą o środowisku
MICHELIN e.PRIMACY jest pierwszą zaprojektowaną z myślą o środowisku oponą Michelin, co oznacza, że pracując nad nią ocenialiśmy każdy etap cyklu życia opony pod kątem wpływu na nasze otoczenie. MICHELIN e.PRIMACY to także pierwsza opona na rynku z opublikowaną deklaracją środowiskową produktu (EPD).
Aby obejrzeć film, należy zaakceptować niektóre pliki cookie z platformy YouTube. Aby otworzyć moduł plików cookie, kliknij przycisk poniżej.
Gama opon do samochodów osobowych wykonana w 45% ze zrównoważonych materiałów(7)
W październiku 2022 roku zaprezentowaliśmy światu dopuszczoną do użytku drogowego gamę opon osobowych wyprodukowanych w 45% ze zrównoważonych materiałów.
Swoimi osiągami opona dorównuje osiągom naszych pozostałych opon(8). Jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia naszego pośredniego celu, jakim jest 40% udziału materiałów pochodzących ze źródeł biologicznych lub z recyklingu(9) we wszystkich gamach naszych opon do 2030 roku. Do 2050 roku chcemy osiągnąć 100%.
Prototyp MICHELIN UPTIS
Prototyp MICHELIN UPTIS(10) to całe koło z bezpowietrzną oponą do samochodów osobowych. Takie rozwiązanie eliminuje ryzyko związane z utratą powietrza na skutek przebicia opony i inne związane z nim zagrożenia na drodze, a także obniża wpływ na środowisko.
Koncepcja VISION, czyli koło wykonane w 100% ze zrównoważonych materiałów
Zaprezentowany światu w 2017 roku koncept VISION to felga zespolona z bezpowietrzną oponą.
Koncepcja VISION opiera się na zastosowaniu koła wykonanego z biotworzyw, połączonego z odnawialnym bieżnikiem. Jest zatem niezwykle przekonującą ilustracją tego, jak opony mogą się zmienić do 2050 roku, stanowiąc realizację ambicji Michelin polegającej na produkowaniu opon w 100% z materiałów pochodzenia biologicznego i z recyklingu do roku 2050.
Aby obejrzeć film, należy zaakceptować niektóre pliki cookie z platformy YouTube. Aby otworzyć moduł plików cookie, kliknij przycisk poniżej.
W 2050 roku nasze opony będą w 100% wykonane z materiałów zrównoważonych
Obecne opony MICHELIN są bardziej zaawansowane technologicznie niż kiedykolwiek wcześniej i składają się z ponad 200 komponentów. Idealnie dobrane składniki współgrają ze sobą, zapewniając zrównoważone osiągi w zakresie bezpieczeństwa, komfortu i ograniczenia wpływu na środowisko. Dokładamy wszelkich starań, aby w przyszłości wszystkie komponenty naszych opon były zrównoważone.
PRZYSPIESZENIE ROZWOJU ZRÓWNOWAŻONYCH ROZWIĄZAŃ POPRZEZ SPORTY MOTOROWE
Opona wykonana w ponad 50% z materiałów pochodzenia biologicznego i z recyklingu
Opracowaliśmy oponę wyścigową, która zawiera 53% biotworzyw i surowców pochodzących z recyklingu. Jest montowana w napędzanym wodorem prototypie GreenGT H24, samochodzie opracowanym pod kątem wyścigów wytrzymałościowych, a także w Porsche GT4 ePerformance. Nasza prototypowa opona o bardzo wysokich osiągach jest dowodem na to, że przełomowe technologie znakomicie sprawdzają się także w ekstremalnych warunkach wyścigowych.
PROJEKTOWANIE ZRÓWNOWAŻONYCH INNOWACJI I ROZWIĄZAŃ POZA OPONAMI
Oto kilka z naszych zrównoważonych innowacji:
Urzeczywistnianie mobilności wodorowej
Od 20 lat Michelin mocno angażuje się w mobilność opartą na wodorze. Jesteśmy przekonani, że mobilność wodorowa będzie jednym z niezbędnych elementów czystej mobilności, który dołączy do akumulatorów elektrycznych.
Wspieranie zrównoważonej gastronomii
Przewodnik MICHELIN wspiera zrównoważoną gastronomię. Od 2020 szefom kuchni, którzy pomagają uczynić sztukę kulinarną bardziej odpowiedzialną przyznajemy zielone gwiazdki. Jest to także wyróżnienie za wspieranie Klientów w wyborze bardziej zrównoważonego sposobu na życie.
Dekarbonizacja transportu morskiego
Projekt Wing Sail Mobility (WISAMO) to zautomatyzowany teleskopowy system nadmuchiwanych żagli skrzydłowych, który można z powodzeniem montować w statkach towarowych i wycieczkowych. Dzięki rewolucyjnej konstrukcji całego systemu, jednostki mogą ograniczać zużycie paliwa i emisję CO2.
Ochrona różnorodności biologicznej
W 2004 roku Grupa Michelin utworzyła Rezerwat Ekologiczny Michelin. Powstał on w ramach programu Ouro Verde Bahia, inicjatywy na rzecz zrównoważonego rozwoju, mającej na celu przetestowanie modelu produkcji kauczuku naturalnego, przy jednoczesnym stymulowaniu rozwoju gospodarczego, społecznego i ochronie różnorodności biologicznej.
Zapisz się na nasz Newsletter
Zaufaj MICHELIN aby lepiej korzystać z mobilności
Liderów w dziedzinie mobilności elektrycznej
Nasi inżynierowie ściśle współpracują z producentami samochodów, skuterów i motocykli, abyśmy mogli projektować opony o osiągach, jakich oczekują właściciele pojazdów elektrycznych.
Zrównoważony Rozwój i Mobilność
Odpowiedzialność społeczna Grupy jest wpisana w naszą strategię rozwoju opracowaną przez dział zrównoważonego rozwoju i mobilności. Poprzez realizację strategii chcemy uczynić Michelin jedną z najbardziej innowacyjnych, odpowiedzialnych i osiągających najlepsze wyniki firm na świecie w obszarach odpowiedzialności gospodarczej, środowiskowej, socjalnej i społecznej.
INFORMACJE PRAWNE
(1) Więcej informacji na stronie https://www.michelin.pl/zrownowazony-rozwoj/mobilnosc/droga-do-zrownowazonej-mobilnosci
(2) Od dostawy surowców i produkcji do fazy użytkowania i recyklingu
(3) Ostatnia mila/kilometr rozumiane jako moment osiągnięcia minimalnej dopuszczalnej głębokości bieżnika (w Europie 1,6 mm). Zapoznaj się z minimalną głębokością bieżnika obowiązującą w Twoim kraju. Więcej informacji na stronie https://www.michelin.pl/dlaczego-michelin/zaufanie/trwale-osiagi
Poniższe opony zostały zaprojektowane pod kątem dużej trwałości i długotrwałych osiągów: MICHELIN CrossClimate², MICHELIN CrossClimate 2 SUV, MICHELIN Primacy 4+, MICHELIN e.Primacy, MICHELIN Pilot Sport 4S, MICHELIN Pilot Sport 5, MICHELIN Pilot Sport EV, MICHELIN Pilot Sport 4 SUV, MICHELIN Alpin 6 i MICHELIN Pilot Alpin 5
(4) Obliczenia wewnętrzne porównujące MICHELIN Energy (RR>12 kg/T) z MICHELIN e.Primacy i MICHELIN Pilot sport EV (RR>5kg/T).
(5) „Codzienne odpady”:słoma kukurydziana, odpady drewniane, pojemniki na żywność, opakowania plastikowe, butelki plastikowe itp.
(6) Łączna obliczona ilość materiałów pochodzących z recyklingu wykorzystanych przez Michelin Group w latach 2020–2030 do produkcji opon, przy założeniu 40% udziału materiałów pochodzących z recyklingu do 2030 roku.
(7) Przez „materiały zrównoważone” firma Michelin rozumie materiały pochodzące z recyklingu lub materiały pochodzenia biologicznego, które są odnawialne w skali ludzkiego życia i które nie konkurują z sektorem spożywczym. Michelin nie traktuje jako zrównoważonych materiałów naturalnych, które są nieodnawialne w skali ludzkiego życia – takich jak ropa naftowa. W związku z tym niektóre materiały, mimo że są naturalnego pochodzenia mineralnego, takie jak krzemionka, nie są brane pod uwagę w definicji „materiału zrównoważonego” stosowanej przez Michelin.
(8) Na podstawie testów wewnętrznych, w porównaniu z obecną na rynku oponą MICHELIN Primacy 4 235/55R19 105W.
(9) Materiały pochodzące z recyklingu to surowce wytworzone w wyniku dowolnej operacji recyklingu, w ramach której odpady przemysłowe lub pokonsumpcyjne są ponownie przetwarzane na produkty, materiały lub substancje. Nie obejmuje to ponownego wykorzystania energii i ponownego przetwarzania materiałów w celu wykorzystania ich jako energii. (Na podstawie definicji zawartej w europejskiej dyrektywie w sprawie odpadów).
(10) UPTIS:Unique Puncture-proof Tyre System, opona bezpowietrzna opracowana we współpracy z firmą Maxion, dostawcą specjalnej obręczy do opony UPTIS.