Znajdź punkty sprzedaży

Michelin Podejmuje Działania Nakierowane Na Ograniczenie Wpływu Na Środowisko

Opracowując produkty i rozwiązania, które uczynią mobilność bezpieczniejszą, bardziej dostępną i wydajną, Michelin przeciera szlaki ku mobilności o mniejszym wpływie na środowisko.(1)

INNOWACJE, KTÓRE POZWOLĄ PROJEKTOWAĆ OPONY NOWEJ GENERACJI

Przestrzegamy wymogów związanych z odpowiedzialnym projektowaniem opon i oceniamy ich wpływ na środowisko na każdym etapie ich cyklu życia(2), aby ograniczyć ich ogólny ślad środowiskowy, jednocześnie utrzymując, a nawet podnosząc ich osiągi.

  • Walka z odpadami poprzez projektowanie trwałych opon! Prawdziwa zmiana to mniej zmian. Jeżdzij dłużej na jednym komplecie opon.

    Zobowiązaliśmy się do tego, aby zapewnić Ci długą i bezpieczną jazdę od pierwszego do ostatniego kilometra na oponach zaprojektowanych tak, abyś mógł im ufać do zużycia bieżnika do dopuszczalnej głębokości(3).

  • Ograniczenie zużycia energii i emisji CO₂ pojazdów

    Od premiery oryginalnej opony MICHELIN EnergyTM Saver w 1992 roku wprowadziliśmy sześć generacji opon samochodowych o poprawionej wydajności energetycznej:w ciągu ostatnich 30 lat obniżyliśmy o połowę opory toczenia najważniejszych linii opon do samochodów osobowych(4).

  • Inwestowanie w recykling w celu pozyskiwania materiałów do produkcji nowych opon

    Innowacje w zakresie materiałów pochodzenia biologicznego i regenerowanych pozwolą nam przekształcić codzienne odpady(5) w materiały do produkcji nowych opon. Naszym celem jest, by do 2030 roku wykorzystać w naszych oponach nawet 13,5 mln ton materiałów pochodzących z recyklingu(6).

  • MICHELIN e.Primacy: nasza pierwsza opona zaprojektowana z myślą o środowisku

    MICHELIN e.PRIMACY jest pierwszą zaprojektowaną z myślą o środowisku oponą Michelin, co oznacza, że pracując nad nią ocenialiśmy każdy etap cyklu życia opony pod kątem wpływu na nasze otoczenie. MICHELIN e.PRIMACY to także pierwsza opona na rynku z opublikowaną deklaracją środowiskową produktu (EPD).

Znajdź właściwą oponę
Wyszukiwanie opon
Wyszukiwanie opon

Gama opon do samochodów osobowych wykonana w 45% ze zrównoważonych materiałów(7)

W październiku 2022 roku zaprezentowaliśmy światu dopuszczoną do użytku drogowego gamę opon osobowych wyprodukowanych w 45% ze zrównoważonych materiałów.

Swoimi osiągami opona dorównuje osiągom naszych pozostałych opon(8). Jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia naszego pośredniego celu, jakim jest 40% udziału materiałów pochodzących ze źródeł biologicznych lub z recyklingu(9) we wszystkich gamach naszych opon do 2030 roku. Do 2050 roku chcemy osiągnąć 100%.

Prototyp MICHELIN UPTIS

Prototyp MICHELIN UPTIS(10) to całe koło z bezpowietrzną oponą do samochodów osobowych. Takie rozwiązanie eliminuje ryzyko związane z utratą powietrza na skutek przebicia opony i inne związane z nim zagrożenia na drodze, a także obniża wpływ na środowisko.

Koncepcja VISION, czyli koło wykonane w 100% ze zrównoważonych materiałów

Zaprezentowany światu w 2017 roku koncept VISION to felga zespolona z bezpowietrzną oponą.

Koncepcja VISION opiera się na zastosowaniu koła wykonanego z biotworzyw, połączonego z odnawialnym bieżnikiem. Jest zatem niezwykle przekonującą ilustracją tego, jak opony mogą się zmienić do 2050 roku, stanowiąc realizację ambicji Michelin polegającej na produkowaniu opon w 100% z materiałów pochodzenia biologicznego i z recyklingu do roku 2050.

michelin

W 2050 roku nasze opony będą w 100% wykonane z materiałów zrównoważonych

Obecne opony MICHELIN są bardziej zaawansowane technologicznie niż kiedykolwiek wcześniej i składają się z ponad 200 komponentów. Idealnie dobrane składniki współgrają ze sobą, zapewniając zrównoważone osiągi w zakresie bezpieczeństwa, komfortu i ograniczenia wpływu na środowisko. Dokładamy wszelkich starań, aby w przyszłości wszystkie komponenty naszych opon były zrównoważone.

PRZYSPIESZENIE ROZWOJU ZRÓWNOWAŻONYCH ROZWIĄZAŃ POPRZEZ SPORTY MOTOROWE

Opona wykonana w ponad 50% z materiałów pochodzenia biologicznego i z recyklingu

Opracowaliśmy oponę wyścigową, która zawiera 53% biotworzyw i surowców pochodzących z recyklingu. Jest montowana w napędzanym wodorem prototypie GreenGT H24, samochodzie opracowanym pod kątem wyścigów wytrzymałościowych, a także w Porsche GT4 ePerformance. Nasza prototypowa opona o bardzo wysokich osiągach jest dowodem na to, że przełomowe technologie znakomicie sprawdzają się także w ekstremalnych warunkach wyścigowych.

PROJEKTOWANIE ZRÓWNOWAŻONYCH INNOWACJI I ROZWIĄZAŃ POZA OPONAMI

Oto kilka z naszych zrównoważonych innowacji:

  • Urzeczywistnianie mobilności wodorowej

    Od 20 lat Michelin mocno angażuje się w mobilność opartą na wodorze. Jesteśmy przekonani, że mobilność wodorowa będzie jednym z niezbędnych elementów czystej mobilności, który dołączy do akumulatorów elektrycznych.

  • Wspieranie zrównoważonej gastronomii

    Przewodnik MICHELIN wspiera zrównoważoną gastronomię. Od 2020 szefom kuchni, którzy pomagają uczynić sztukę kulinarną bardziej odpowiedzialną przyznajemy zielone gwiazdki. Jest to także wyróżnienie za wspieranie Klientów w wyborze bardziej zrównoważonego sposobu na życie.

  • Dekarbonizacja transportu morskiego

    Projekt Wing Sail Mobility (WISAMO) to zautomatyzowany teleskopowy system nadmuchiwanych żagli skrzydłowych, który można z powodzeniem montować w statkach towarowych i wycieczkowych. Dzięki rewolucyjnej konstrukcji całego systemu, jednostki mogą ograniczać zużycie paliwa i emisję CO2.

  • Ochrona różnorodności biologicznej

    W 2004 roku Grupa Michelin utworzyła Rezerwat Ekologiczny Michelin. Powstał on w ramach programu Ouro Verde Bahia, inicjatywy na rzecz zrównoważonego rozwoju, mającej na celu przetestowanie modelu produkcji kauczuku naturalnego, przy jednoczesnym stymulowaniu rozwoju gospodarczego, społecznego i ochronie różnorodności biologicznej.

Zapisz się na nasz Newsletter

Najnowsze oferty specjalne, premiery produktów i wskazówki dotyczące bezpieczeństwa na drodze!

Zaufaj MICHELIN aby lepiej korzystać z mobilności

Nasze opony obdarzyli zaufaniem najbardziej wymagający: konsumenci, producenci, zawodnicy sportów motorowych i kluczowi liderzy opinii.

Liderów w dziedzinie mobilności elektrycznej

Nasi inżynierowie ściśle współpracują z producentami samochodów, skuterów i motocykli, abyśmy mogli projektować opony o osiągach, jakich oczekują właściciele pojazdów elektrycznych.

Zrównoważony Rozwój i Mobilność

Odpowiedzialność społeczna Grupy jest wpisana w naszą strategię rozwoju opracowaną przez dział zrównoważonego rozwoju i mobilności. Poprzez realizację strategii chcemy uczynić Michelin jedną z najbardziej innowacyjnych, odpowiedzialnych i osiągających najlepsze wyniki firm na świecie w obszarach odpowiedzialności gospodarczej, środowiskowej, socjalnej i społecznej.

INFORMACJE PRAWNE

(1) Więcej informacji na stronie https://www.michelin.pl/zrownowazony-rozwoj/mobilnosc/droga-do-zrownowazonej-mobilnosci

(2) Od dostawy surowców i produkcji do fazy użytkowania i recyklingu

(3) Ostatnia mila/kilometr rozumiane jako moment osiągnięcia minimalnej dopuszczalnej głębokości bieżnika (w Europie 1,6 mm). Zapoznaj się z minimalną głębokością bieżnika obowiązującą w Twoim kraju. Więcej informacji na stronie https://www.michelin.pl/dlaczego-michelin/zaufanie/trwale-osiagi

 Poniższe opony zostały zaprojektowane pod kątem dużej trwałości i długotrwałych osiągów: MICHELIN CrossClimate², MICHELIN CrossClimate 2 SUV, MICHELIN Primacy 4+, MICHELIN e.Primacy, MICHELIN Pilot Sport 4S, MICHELIN Pilot Sport 5, MICHELIN Pilot Sport EV, MICHELIN Pilot Sport 4 SUV, MICHELIN Alpin 6 i MICHELIN Pilot Alpin 5

(4) Obliczenia wewnętrzne porównujące MICHELIN Energy (RR>12 kg/T) z MICHELIN e.Primacy i MICHELIN Pilot sport EV (RR>5kg/T). 

(5) „Codzienne odpady”:słoma kukurydziana, odpady drewniane, pojemniki na żywność, opakowania plastikowe, butelki plastikowe itp.

 (6) Łączna obliczona ilość materiałów pochodzących z recyklingu wykorzystanych przez Michelin Group w latach 2020–2030 do produkcji opon, przy założeniu 40% udziału materiałów pochodzących z recyklingu do 2030 roku.

(7) Przez „materiały zrównoważone” firma Michelin rozumie materiały pochodzące z recyklingu lub materiały pochodzenia biologicznego, które są odnawialne w skali ludzkiego życia i które nie konkurują z sektorem spożywczym. Michelin nie traktuje jako zrównoważonych materiałów naturalnych, które są nieodnawialne w skali ludzkiego życia – takich jak ropa naftowa. W związku z tym niektóre materiały, mimo że są naturalnego pochodzenia mineralnego, takie jak krzemionka, nie są brane pod uwagę w definicji „materiału zrównoważonego” stosowanej przez Michelin. 

(8) Na podstawie testów wewnętrznych, w porównaniu z obecną na rynku oponą MICHELIN Primacy 4 235/55R19 105W.

(9) Materiały pochodzące z recyklingu to surowce wytworzone w wyniku dowolnej operacji recyklingu, w ramach której odpady przemysłowe lub pokonsumpcyjne są ponownie przetwarzane na produkty, materiały lub substancje. Nie obejmuje to ponownego wykorzystania energii i ponownego przetwarzania materiałów w celu wykorzystania ich jako energii. (Na podstawie definicji zawartej w europejskiej dyrektywie w sprawie odpadów). 

(10) UPTIS:Unique Puncture-proof Tyre System, opona bezpowietrzna opracowana we współpracy z firmą Maxion, dostawcą specjalnej obręczy do opony UPTIS.