(1) Testy zewnętrzne przeprowadzone przez Centrum Testowe DEKRA na zlecenie Michelin, na modelu Volkswagen Golf VII w marcu i kwietniu 2018 r. z oponami 225/40 R18 z CONTINENTAL WinterContact TS850P, DUNLOP WinterSport5, GOODYEAR UltraGrip Performance Gen 1, PIRELLI Winter SottoZero3 i Nokian WRA4 oraz testy zewnętrzne przeprowadzone przez Centrum Testowe DEKRA na zlecenie Michelin, na modelu Volkswagen Passat w lutym i marcu 2019 r. w z oponami 235/45 R18 z CONTINENTAL WinterContact TS850P i CONTINENTAL WinterContact TS860S. Testy oporu toczenia wykonane w 2018 r. przez TÜV SUD na oponach 225/40 R18 92V XL, w celu porównania opon MICHELIN Pilot Alpin 5 i MICHELIN Pilot Alpin 4 oraz wykonane wewnętrznie przez Michelin na oponach MICHELIN Pilot Alpin 5 pod kątem przepisów R117.
(2) Testy hamowania na śniegu i mokrej nawierzchni przeprowadzone przez TÜV SÜD Product Service na zlecenie Michelin, w okresie grudzień 2017 – styczeń 2018, na oponach w rozmiarze 205/55 R16 91H w modelu Volkswagen Golf 7, porównujące oponę MICHELIN Alpin 6 z oponą MICHELIN Alpin 5, w stanie nowym oraz przy dopuszczalnym poziomie zużycia. Dopuszczalny poziom zużycia oznacza oponę z bieżnikiem startym maszynowo do głębokości wskaźnika zużycia bieżnika zgodnie z europejskim rozporządzeniem ECE R30r03f. We wszystkich przypadkach należy przestrzegać lokalnych przepisów dotyczących opon zimowych.
(3) Zrównoważone osiągi – zrównoważone osiągi potwierdzone testami przeprowadzonymi w 2020 i 2021 roku, w zakresie hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, na oponach nowych i przy dopuszczalnym poziomie zużycia, w zakresie hamowania na śniegu na oponach nowych i przy dopuszczalnym poziomie zużycia, w zakresie przyczepności na śniegu na oponach nowych i przy dopuszczalnym poziomie zużycia, w zakresie oporu toczenia, Trwałość – patrz testy w notach prawnych a, b, c, d, e, f – MICHELIN CrossClimate 2 zajmuje 6 czołowych pozycji w 9 testach.
(a) - Test hamowania na śniegu – testy hamowania na śniegu przeprowadzone przez TÜV SÜD Product Service na zlecenie Michelin, w zakresie prędkości od 30 do 10 km/h, w lutym 2021 r. (na oponach nowych i startych do 2 mm), na oponach w rozmiarze 205/55 R16 94V XL w modelu Volkswagen Golf 7, porównujące oponę MICHELIN CrossClimate 2 (nowa: 100% – przy dopuszczalnym poziomie zużycia: 100%) z MICHELIN CrossClimate + (nowa: 95% – przy dopuszczalnym poziomie zużycia: 88,1%); BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nowa: 92,4% – przy dopuszczalnym poziomie zużycia: 70,9%); CONTINENTAL AllSeasonContact (nowe: 99,5% – przy dopuszczalnym poziomie zużycia: 96,4%); GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (nowa: 97,6% – przy dopuszczalnym poziomie zużycia: 94,1%); PIRELLI Cinturato All Season Plus (nowa: 81,9% – przy dopuszczalnym poziomie zużycia: 77,0%).
(b) - Test przyczepności na śniegu – testy przyczepności na śniegu przeprowadzone przez TÜV SÜD Product Service na zlecenie Michelin w lutym 2021 r. (na oponach nowych i startych do 2 mm), na oponach w rozmiarze 205/55 R16 94V XL w modelu Volkswagen Golf 7, porównujące oponę MICHELIN CrossClimate 2 (nowa: 100% – przy dopuszczalnym poziomie zużycia: 100%) z MICHELIN CrossClimate + (nowa: 95,1% – przy dopuszczalnym poziomie zużycia: 87,5%); BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nowa: 84,6% – przy dopuszczalnym poziomie zużycia: 65,2%); CONTINENTAL AllSeasonContact (nowe: 95,6% – przy dopuszczalnym poziomie zużycia: 91,9%); GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (nowa: 94,6% – przy dopuszczalnym poziomie zużycia: 90,6%); PIRELLI Cinturato All Season Plus (nowa: 72,0% – przy dopuszczalnym poziomie zużycia: 54,2%).
(c) - Test hamowania na mokrej nawierzchni – testy hamowania na mokrej nawierzchni, przeprowadzone przez TÜV SÜD Product Service na zlecenie Michelin, z prędkości 80 do 20 km/h, w okresie październik 2020 – kwiecień 2021 (poziom zużycia oznacza zużycie na maszynie (starcie) do głębokości wskaźnika zużycia bieżnika zgodnie z europejskimi przepisami dotyczącymi wskaźnika zużycia bieżnika: ECE R30r03f), na oponach w rozmiarze 205/55 R16 94V XL w modelu Volkswagen Golf 7, porównujące opony MICHELIN CrossClimate 2 (nowa: 100% – przy dopuszczalnym poziomie zużycia: 100%) z MICHELIN CrossClimate + (nowa: 98,2% – przy dopuszczalnym poziomie zużycia: 101,1%); BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nowa: 103,2% – przy dopuszczalnym poziomie zużycia: 99,5%); CONTINENTAL AllSeasonContact (nowe: 94,9% – przy dopuszczalnym poziomie zużycia: 96,1%); GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (nowa: 95% – przy dopuszczalnym poziomie zużycia: 93,5%); PIRELLI Cinturato All Season Plus (nowa: 96,7% – przy dopuszczalnym poziomie zużycia: 89%).
(d) Test hamowania na suchej nawierzchni – testy hamowania na suchej nawierzchni, przeprowadzone przez TÜV SÜD Product Service na zlecenie Michelin, z prędkości 100 do 0 km/h, w lutym 2021 roku, na oponach w rozmiarze 205/55 R16 94V XL w samochodzie VW Golf 7, porównujące opony MICHELIN CrossClimate 2 (100%) z MICHELIN CrossClimate + (96,2%), BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (98,1%); CONTINENTAL AllSeason Contact (92,4%); GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (89,9%); PIRELLI Cinturato All Season Plus (89,4%).
(e) - Trwałość – test trwałości przeprowadzony przez CENTRUM TESTOWE DEKRA na zlecenie Michelin, w grudniu 2020 r., na oponach w rozmiarze 205/55 R16 94V XL w modelu VW Golf 7, porównujące opony MICHELIN CrossClimate 2 (100%); CONTINENTAL AllSeasonContact (100,8%) oraz GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (108,4%); BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (69,7%); PIRELLI Cinturato All Season Plus (96,9%). Test trwałości przeprowadzony w warunkach przeciętnego rzeczywistego użytkowania (D50) na dystansie 14 460 km z przewidywaną trwałością do zużycia bieżnika do 1,6 mm.
(f) - Opór toczenia – testy oporu toczenia przeprowadzone na maszynie Applus Idiada, na zlecenie Michelin, w sierpniu 2020 r., na oponach w rozmiarze 205/55 R16 94V XL, porównujące oponę MICHELIN CrossClimate 2 (7,30 kg/t) z MICHELIN CrossClimate + (8,20 kg/t) Jazda z dbałością o środowisko zależy w dużej mierze od stylu jazdy, pojazdu i ciśnienia w oponach.
Wyniki mogą się różnić w zależności od warunków drogowych i pogodowych.
(4) Na podstawie badań wewnętrznych przeprowadzonych w centrum technologicznym Ladoux (Clermont-Ferrand) przez Michelin w okresie od sierpnia 2016 do listopada 2017 r., na oponach X-Ice North 3 w rozmiarze 205/55R16 oraz X-Ice North 4 w rozmiarze 205/55R16.
(5) Zmniejszenie oporu toczenia o 9% w oparciu o badania wewnętrzne przeprowadzone w centrum technologicznym Ladoux (w Clermont-Ferrand, Francja) w okresie od sierpnia 2019 do stycznia 2020 r., porównujące oponę MICHELIN X-Ice SNOW z MICHELIN X-ICE Xi3 w rozmiarze 195/65R15 przy użyciu metody ISO 28580 przy prędkości 50 mi/h (80 km/h).