(1) Na podstawie wyników przeprowadzonych przez TÜV SÜD od stycznia 2018 r. do marca 2018 r. testów porównawczych opon MICHELIN Pilot Alpin 5 i opon poprzedniej generacji MICHELIN Pilot Alpin 4 w rozmiarze 225/40 R18 92V XL zamontowanych w VW Golf 7 2.0 TDI. Testowano czas okrążenia i przyczepność poprzeczną na nawierzchni mokrej i zaśnieżonej, odporność na aquaplaning (na prostej i na zakrętach), przyspieszanie i hamowanie na śniegu opon nowych i z bieżnikiem o głębokości 2 mm oraz zużycie paliwa.
(2) MICHELIN Pilot Alpin 5 posiada homologację do użytkowania na śniegu (oznaczenie 3PMSF). Aby otrzymać oznaczenie 3PMSF, opony muszą gwarantować minimalny poziom bezpieczeństwa i mobilności na śniegu.
(3) Na podstawie wyników testów przeprowadzonych przez DEKRA Test Center na zlecenie Michelin w marcu i kwietniu 2018 r. z oponami CONTINENTALWinterContact TS850P, DUNLOP Winter Sport 5, GOODYEAR UltraGrip Performance Gen-1, PIRELLI Winter Sottozero3 w rozmiarze 225/40 R18 zamontowanymi w VW Golf 7 oraz testów przeprowadzonych przez DEKRA Test Center na zlecenie Michelin w lutym i marcu 2019 r. na oponach CONTINENTAL WinterContact TS850P i CONTINENTAL WinterContact TS860S w rozmiarze 235/45 R18 zamontowanych w VW Passat. Na podstawie wyników porównawczych testów oporu toczenia przeprowadzonych przez TÜV SÜD w 2018 r. na oponach MICHELIN Pilot Alpin 5 i MICHELIN Pilot Alpin 4 w rozmiarze 225/40 R18 92V XL oraz testów wewnętrznych przeprowadzonych przez Michelin na oponach MICHELIN Pilot Alpin 5 pod kątem regulaminu nr 117 EKG ONZ. Rzeczywiste wyniki mogą się różnić w zależności od warunków drogowych i atmosferycznych.