Wszystkie opony osobowe michelin są odpowiednie do samochodów elektrycznych
Z uwagi na znaczną wagę akumulatora, pojazdy elektryczne są cięższe od pojazdów spalinowych. Mimo to charakteryzują się większym przyspieszeniem początkowym. To, w połączeniu z wysokim momentem obrotowym, cichszym silnikiem i nieustannym dążeniem do zwiększania zasięgu akumulatorów sprawia, że pojazdy elektryczne są szczególnie wymagające pod względem opon.
Aby obejrzeć film, należy zaakceptować niektóre pliki cookie z platformy YouTube. Aby otworzyć moduł plików cookie, kliknij przycisk poniżej.
NIE PRZEZ PRZYPADEK W OPONY MICHELIN WYPOSAŻONA JEST POŁOWA MAREK PRODUCENTÓW POJAZDÓW ELEKTRYCZNYCH⁽¹⁾
Nasi inżynierowie ściśle współpracują z wiodącymi producentami pojazdów elektrycznych takimi jak Porsche, Mercedes-AMG, BMW, Volkswagen, Ford, Lucid, Hyundai, BYD czy XPENG, aby projektować opony o osiągach, które są istotne dla właścicieli pojazdów elektrycznych i czynić mobilność elektryczną jeszcze przyjemniejszą.
Jak wybrać opony do pojazdu elektrycznego
OPTYMALIZACJA OSIĄGÓW OPON DO TWOJEGO SAMOCHODU ELEKTRYCZNEGO
Coraz dalej na jednym ładowaniu
Aby zmaksymalizować zasięg akumulatora, w pojazdach elektrycznych należy montować opony o niskim oporze toczenia. Od 1992 roku, kiedy premierę miał model MICHELIN EnergyTM, zmniejszyliśmy opory toczenia naszych opon samochodowych o połowę(3).
Pokonuj planowany dystans na komplecie opon
W pojazdach elektrycznych potrzebne są opony o wydłużonej trwałości. MICHELIN X, pierwsza opona radialna, wykazywała się znacznie zwiększoną trwałością. Od tego czasu niezmiennie oferujemy opony o długiej trwałości.
Ciesz się cichszą jazdą
Hałas wewnętrzny powodowany przez opony to w przypadku bezgłośnego silnika istotny problem. Dzięki technologii MICHELIN AcousticTM hałas wewnątrz pojazdu można zredukować o prawie 20%(4).
PRZYGOTUJ SIĘ NA MOBILNOŚĆ ELEKTRYCZNĄ DZIĘKI NASZYM WSKAZÓWKOM I PORADOM
Zupełnie nowy wymiar opon do pojazdów elektrycznych
Codziennie wprowadzamy innowacje, aby sprostać wyzwaniom związanym z mobilnością elektrycznej.
Opona MICHELIN e.PRIMACY
Opona MICHELIN e.PRIMACY została opracowana, aby obniżać zużycie energii(5) samochodów osobowych. Opona jest wybierana przez producentów pojazdów elektrycznych, hybrydowych i spalinowych o niskim zużycia paliwa.
Opony do skutera elektrycznego
Opona MICHELIN City Grip Saver została opracowana specjalnie do skuterów elektrycznych. Zwiększa zasięg akumulatora dzięki niskim oporom toczenia(6), zachowując jednocześnie długą trwałość opon MICHELIN City Grip!
Opony do rowerów elektrycznych
Opony MICHELIN e-WILD zostały zaprojektowane tak, aby zoptymalizować żywotność akumulatora, trwałość opony i przenoszenie mocy. Czy wiesz, że 70% naszych opon jest kompatybilnych z rowerami elektrycznymi?
OD PIONIERÓW DO POJAZDÓW ELEKTRYCZNYCH NOWEJ GENERACJI
Od ponad 100 lat Michelin projektuje innowacyjne rozwiązania w zakresie mobilności, które zaspokajają oczekiwania właścicieli pojazdów, jednocześnie minimalizując wpływ ich pojazdów na środowisko.
Pokonywanie wyzwań związanych z elektryfikacją mobilności na przestrzeni lat
W 1899 roku Michelin opracował opony dla „La Jamais Contente”, pierwszego pojazdu elektrycznego, który przekroczył barierę prędkości 100 km/h.
Projektowanie trwałych i energooszczędnych opon
Znacznie wydłużyliśmy trwałość opon i poprawiliśmy ich wydajność energetyczną, wprowadzając najpierw oponę radialną MICHELIN X w 1946 roku, a następnie oponę MICHELIN ENERGYTM w 1992 roku.(7)
Michelin pionierem w sportach motorowych pojazdów elektrycznych
Projektując opony do samochodów elektrycznych, korzystamy z naszego bogatego know-how zdobytego w mistrzostwach FIA Formuły E w latach 2014-2022 oraz FIM MotoETM.
Projektowanie opon do nowych e-samochodów klasy premium
We współpracy z Porsche nad w pełni elektrycznym 718 Cayman GT4 E-Performance dowiedliśmy, że opony wykonane w 53% z surowców odnawialnych pochodzenia biologicznego i surowców pochodzących z recyklingu posiadają odpowiednie osiągi nawet w trudnych warunkach(7).
Zapisz się na nasz Newsletter
Podejmowanie działań nakierowanych na ograniczenie oddziaływania na środowisko
Przecieramy szlaki w kierunku mobilności o mniejszym oddziaływaniu na środowisko i wprowadzamy innowacje, inwestując nie tylko w rozwój technologii zawartych w oponach, ale również w produkty i rozwiązania nie związane z oponami⁽⁸⁾.
Zaufaj MICHELIN, aby lepiej korzystać z mobilności
MICHELIN i przyszłość mobilności elektrycznej
Dzięki naszej zdolności do innowacji, doświadczeniu w dziedzinie wodorowych ogniw paliwowych i umiejętności łączenia ludzi, jesteśmy głównym graczem w rozwoju elektromobilności.
INFORMACJE PRAWNE
(1) Źródło: Źródło:dział oryginalnego wyposażenia samochodowego Michelin – analiza wewnętrznej bazy danych z grudnia 2021 roku.
(2) Wyniki mogą zależeć od pojazdu, gamy i rozmiaru opon oraz prędkości i stanu nawierzchni.
(3) Opory toczenia opon zmniejszyły się dwukrotnie w przypadku opony MICHELIN Energy (RR>12 kg/T) w porównaniu do opon MICHELIN e.Primacy i MICHELIN Pilot sport EV (RR >5 kg/T).
(4) Technologia MICHELIN Acoustic obniża odczuwalny poziom hałasu wewnątrz samochodu o prawie 20% (pomiar hałasu we wnętrzu przeprowadzony w 2020 roku z oponami 245/45 R19 założonymi w pojeździe KIA Cadenza). Poziom hałasu mierzony w zakresie „170–230 Hz”). Wyniki mogą się różnić w zależności od pojazdu, gamy i rozmiaru opon, prędkości oraz warunków drogowych.
(5) Nowa opona MICHELIN e.PRIMACY wykazuje o 2 kg/t niższe średnie opory toczenia niż konkurencja, co odpowiada zmniejszeniu zużycia paliwa nawet o 0,21 l/100 km w pojeździe VW Golf 7 1.5 TSI lub zwiększeniu zasięgu akumulatora nawet o 7% w pojeździe VW e.Golf. Zużycie energii przekłada się na benzynę w przypadku pojazdów spalinowych i hybrydowych, a na energię elektryczną w przypadku pojazdów elektrycznych.
(6) Bardzo niskie opory toczenia dzięki nowym materiałom na bazie krzemu odpowiednim dla pojazdów elektrycznych. Wyróżniają się one bardzo niewielkim poziomem rozpraszania energii, dzięki czemu akumulator starczy na dłużej niż z oryginalnymi oponami MICHELIN City Grip. (Modelowanie rozpraszania energii – porównanie 100/80-14M/C 48S CITY GRIP SAVER TL i CITY GRIP. Przeprowadzone w Ośrodku Badawczym Michelin we Francji w lipcu 2018 roku). Więcej informacji na stronie:https://www.michelin.pl/motocykl/opony/michelin-city-grip-saver
(7) Niskie zużycie paliwa – opona MICHELIN ENERGY SAVER+ została w 2013 roku nagrodzona przez AutoBild jako „Eco Champion”.
(8) Sytuacje ekstremalne dotyczą wyścigów na torze. Nadmierna prędkość i inne niebezpieczne zachowania są zabronione.
(9) Więcej informacji na stronie https://www.michelin.pl/zrownowazony-rozwoj/mobilnosc