CECHĄ CHARAKTERYSTYCZNĄ OPON MICHELIN JEST TO, ŻE ZOSTAŁY ONE STWORZONE, BY ZAPEWNIĆ DŁUGOTRWAŁE OSIĄGI
Kierowcy regularnie zadają sobie dwa pytania dotyczące opon: „Czy moje opony są bezpieczne?” oraz „Kiedy zmienić opony, aby mieć pewność bezpieczeństwa?”
Opony stworzone, by zapewnić długotrwałe osiągi to obietnica Michelin o trwałości i bezpiecznej jeździe od pierwszego do ostatniego kilometra, czyli do zużycia bieżnika do minimalnej dopuszczalnej głębokości(1)(2). Oznacza to, że możesz teraz rzadziej zmieniać opony, oszczędzać pieniądze i ograniczać swój wpływ na środowisko. To podwójna korzyść - Twoja i naszej planety.
Znakomita trwałość i wysokie osiągi od pierwszego do ostatniego kilometra ⁽²⁾⁽³⁾
Opony stworzone, by zapewnić długotrwałe osiągi to uosobienie innowacyjnego ducha MICHELIN: to owoc tysięcy godzin badań i rygorystycznych testów.
Nasi eksperci przeprowadzili niezliczone jazdy próbne w najbardziej ekstremalnych warunkach, aby mieć pewność, że osiągi opon Michelin pozostaną na wysokim poziomie wraz z upływem czasu, zapewniając bezpieczną i przyjemną jazdę przez długi czas.
Innymi słowy osiągi takie jak hamowanie, trakcja, przyczepność i prowadzenie(5) mają trwać do zużycia opony do dopuszczalnej głębokości bieżnika(1).
Opony stworzone, by zapewnić długotrwałe osiągi - w pigułce
Trwałość opon MICHELIN
w połączeniu z wysokimi osiągami opon
mimo upływu czasupozwalają kierowcom używać opon
przez długi czas i uniknąć ich przedwczesnej wymiany,aby oszczędzać pieniądze i ograniczać
ilość zużytych opon
Opony zużywają się, ale bezpieczeństwo musi trwać
Opony zużywają się od momentu zamontowania, a ich osiągi zmieniają się wraz z upływem czasu.
Na oponach stworzonych, by zapewnić długotrwałe osiągi - które są na stałe wpisane w DNA opon marki MICHELIN - można utrzymać krótką drogę hamowania nawet przy dopuszczalnym poziomie zużycia bieżnika(4).
(4) Wyniki zewnętrznych testów hamowania od 80 km/h do 20 km/h przeprowadzonych przez TÜV SÜD Product Service na zlecenie Michelin w czerwcu 2021 r. na oponach MICHELIN Primacy 4+ i oponach konkurencji w rozmiarze 205/55 R16 91V zamontowanych w VW Golf 8. Pełna informacja prawna w stopce.
Opony stworzone, by zapewnić długotrwałe osiągi - zastosowane innowacje
W oponach stworzonych, by zapewnić długotrwałe osiągi znajdziemy łącznie 27 różnych technologii.
Przyjrzyjmy się kilku technologiom stosowanym w tych właśnie oponach:
MaxTouch – dla większej trwałości: maksymalizacja obszaru kontaktu opony z podłożem i równomierne rozłożenie występujących w nim sił dla większej trwałości bieżnika i optymalnych osiągów.
Rowki o przekroju w kształcie litery U – dla lepszych osiągów na mokrej nawierzchni: pionowe ścianki rowków bieżnika zapewniają efektywne odprowadzanie wody pomimo zużywania się bieżnika opony.
P-Edge – dla lepszych osiągów na śniegu: specjalne wcięcia na krawędziach klocków bieżnika pojawiające się w zużywającym się bieżniku, zapewniając większą przyczepność na zaśnieżonej drodze.
Planowanie i realizacja długotrwałych osiągów
W Michelin opowiadamy się za bardziej zrównoważoną mobilnością z korzyścią dla naszych klientów i środowiska. Dlatego rzuciliśmy sobie wyzwanie, jakim jest produkcja 100% zrównoważonych opon do 2050 roku.
Działamy na wszystkich etapach życia opony, od projektowania i produkcji po dystrybucję, użytkowanie i recykling.
Poprzez eliminację przedwczesnej wymiany ogumienia dzięki oponom stworzonym, by zapewnić długotrwałe osiągi oraz poprzez zmniejszenie zużycie energii, emisji CO2 i surowców wykorzystywanych do produkcji nowych opon ograniczamy wpływ opon na środowisko.
Poznaj kilka opon MICHELIN stworzonych, by zapewnić długotrwałe osiągi.

MICHELIN PRIMACY 4+
LatoMICHELIN Primacy 4+, stworzona, by zapewnić jeszcze większe długotrwałe bezpieczeństwo(1).
MICHELIN E PRIMACY

MICHELIN CROSSCLIMATE 2

MICHELIN CROSSCLIMATE 2 SUV

MICHELIN PILOT SPORT 4 SUV

MICHELIN PILOT SPORT EV

MICHELIN PILOT SPORT 4 S

MICHELIN ALPIN 6
Znajdź najbliższy punkt sprzedaży
INFORMACJE PRAWNE
(1) Dopuszczalna minimalna głębokość bieżnika: 1,6 mm, pod warunkiem równomiernego zużycia bieżnika i przestrzegania zaleceń producentów opon i pojazdów. W razie wątpliwości prosimy o kontakt ze specjalistą. Dyrektywa europejska 89/459/EWG.
(2) Gamy opon zaprojektowane pod kątem wysokiej trwałości i długotrwałych osiągów to: MICHELIN CrossClimate 2, MICHELIN CrossClimate 2 SUV, MICHELIN Primacy 4+, MICHELIN e.Primacy, MICHELIN Pilot Sport 4S, MICHELIN Pilot Sport 5, MICHELIN Pilot Sport EV, MICHELIN Pilot Sport 4 SUV, MICHELIN Alpin 6 i MICHELIN Pilot Alpin 5.
(3) „Ostatni kilometr” w rozumieniu do dopuszczalnego poziomu zużycia bieżnika (1,6 mm w Europie). Minimalna dopuszczalna głębokość bieżnika może być różna w poszczególnych krajach.
(4) Hamowanie na mokrej nawierzchni opon z bieżnikiem zużytym do dopuszczalnego poziomu - Wyniki zewnętrznych, przeprowadzonych przez TÜV SÜD Product Service na zlecenie Michelin w czerwcu 2021 r. testów hamowania na mokrej nawierzchni od 80 km/h do 20 km/h opon w rozmiarze 205/55 R16 91V z bieżnikiem startym maszynowo do głębokości wskaźnika zużycia bieżnika (zgodnie z regulaminem nr 30 EKG ONZ) zamontowanych w VW Golf 8. Porównanie opon MICHELIN Primacy 4+ (31,5 m) z BRIDGESTONE TuranzaT005 (36,4 m), CONTINENTAL PremiumContact 6 (35,3 m) i GOODYEAR EfficientGrip Performance 2 (35,5 m).
Wyniki rzeczywiste mogą się różnić w zależności od warunków drogowych i pogodowych.
(5) Hamowanie na mokrej nawierzchni opon letnich, hamowanie i trakcja na zaśnieżonych i mokrych drogach opon całorocznych i zimowych oraz prowadzenie na drodze lub przyczepność na torze opon sportowych.
(6) Dane z raportu Ernst & Young „Planned obsolescence is not inevitable” (Planowe starzenie nie jest nieuniknione), maj 2017.
(7) Na podstawie wewnętrznych obliczeń przeprowadzonych w Centrum Technologicznym w Ladoux (Clermont-Ferrand, Francja). Biuletyn techniczny z dnia 27 września 2016 r. dotyczący surowców, zużycia paliwa i emisji CO2 związanych z przedwczesną wymianą opon w samochodach osobowych.