
Wskazówki i porady na temat motocykli
Opony do motocykla należy wybrać zgodnie z właściwymi kryteriami, aby zapewnić optymalne osiągi i bezpieczeństwo. Jakie to kryteria? Odpowiedź przedstawiamy w naszym poradniku.
Jeśli masz skuter, sprawdź nasz artykuł o oponach do skuterów.
Treść artykułu:
1 - Użytkowanie i osiągi
Wybór właściwych opon do motocykla zależy przede wszystkim od sposobu użytkowania, a w konsekwencji od osiągów, których oczekujesz. Naturalnie będą inne, jeśli jeździsz motocyklem do pracy, a inne, jeśli uprawiasz motocross.
2 - Rozmiar
Oprócz sposobu użytkowania wybór będzie zależał od rozmiaru. Bezwzględnie należy przestrzegać rozmiaru zalecanego przez producenta:
- Jeśli jeździsz po drogach, masz prawny obowiązek respektowania homologacji.
- Jeśli jeździsz po torze albo w terenie, rozmiar nie jest uregulowany prawnie. Pod warunkiem stosowania kompatybilnych produktów możesz w swoim wyborze kierować się przede wszystkim osiągami.
W kolejnej części artykułu przedstawimy bardziej szczegółowe porady o tym, jakie opony będą najlepsze do Twojego motocykla w zależności od sposobu jego użytkowania.
Wybierz sekcję, która Cię interesuje:
Opony do motocykli na dojazdy do pracy

Korzystasz z motocykla/skutera w pracy albo podczas przejazdów między miejscem pracy a domem. Twój pojazd ma do czynienia z konsekwencjami jazdy po mieście: często musi stawać na światłach, omijać inne pojazdy, jechać po uszkodzonej jezdni... A do tego używasz go cały rok, bez względu na pogodę. Potrzebujesz opon, które będą wytrzymałe i umożliwią Ci bezpieczną jazdę jak najdłużej.
Z tego względu Michelin oferuje dwie kategorie gam, w zależności od stylu jazdy.
1 – Motocykle sportowe
Do sportowej jazdy, przy której przyjemność opiera się głównie na doznaniach, możesz wybrać gamy MICHELIN Pilot Street w rozmiarze zalecanym przez producenta, np. MICHELIN Power 3 SC do skuterów i MICHELIN Pilot Street Radial do motocykli. Znajdziesz je na naszej stronie poświęconej oponom do dojeżdżania do pracy.

2 – Motocykle na dojeżdżanie do pracy
Jeśli korzystasz z motocykla tylko do dojazdów w spokojnym stylu, właściwe będą opony z następujących gam: MICHELIN Pilot Street, MICHELIN Pilot Street 2, MICHELIN City Pro lub MICHELIN M35.
Jeśli do dojeżdżania do pracy używasz skutera, polecamy jedną z następujących gam: MICHELIN Road 4 SC, MICHELIN City Grip, MICHELIN City Grip 2, MICHELIN City Grip Saver, MICHELIN City Extra lub MICHELIN City Grip Pro.
Znajdziesz je na naszej stronie poświęconej oponom do dojeżdżania do pracy.
Nie zapomnij sprawdzić, czy rozmiar odpowiedni do Twojego motocykla jest dostępny.
3 – Drogi i ścieżki
Jeśli w tygodniu dojeżdżasz motocyklem do pracy, ale czasami korzystasz z niego również do jazdy po nieutwardzonych drogach podczas wypadów na łono natury, wybierz naszą gamę MICHELIN Anakee Street.
Nie zapomnij sprawdzić, czy rozmiar odpowiedni do Twojego motocykla jest dostępny.
Opony do motocykli torowych

Na motocyklu chcesz podnieść sobie poziom adrenaliny?
Nasze gamy opon torowych, wypróbowanych i przetestowanych na torze wyścigowym, stworzono z wykorzystaniem zaawansowanej technologii, która sprostała niektórym z najbardziej wymagających tras. Opony o wysokich osiągach to gwarancja dodatkowej przyczepności i całkowitego bezpieczeństwa.
Oferowane przez nas dwie kategorie opon torowych łatwo odróżnić. Pierwsza jest przeznaczona do jazdy dla przyjemności, zwłaszcza podczas dni torowych, w których możesz wziąć udział, druga natomiast do wyścigów.
Opony na dni torowe
Wybór opon motocyklowych na dzień torowy zależy od poziomu umiejętności kierowcy. Pomożemy Ci podjąć właściwą decyzję w specjalnym artykule o najlepszych oponach na motocyklowe dni torowe.
Opony wyścigowe
Jeśli bierzesz udział w wyścigach, Michelin oferuje gamy opon odpowiednie dla amatorów i dla doświadczonych kierowców, do wszystkich typów motocykli. Celem jest zapewnić Ci zwycięstwo! Idealne opony dla siebie znajdziesz w naszych gamach MICHELIN Power Performance, zaprojektowanych specjalnie z myślą o wytrzymałości i prędkości (np.: MICHELIN Power Performance 24 oraz MICHELIN Performance Slick), a także MICHELIN Power Rain, oferującej znakomitą przyczepność na wilgotnej nawierzchni, a nawet w deszczu.
Wszystkie nasze opony wyścigowe znajdziesz na poświęconej im stronie. Kliknij tutaj, aby zobaczyć nasze opony wyścigowe.
Nie zapomnij sprawdzić, czy rozmiar odpowiedni do Twojego motocykla jest dostępny.
Opony do motocykli terenowych

Przyjemność z jazdy off-road przybiera różne formy. Cross, enduro, trail i rajd to różne aktywności terenowe, które wymagają opon o optymalnej przyczepności i trakcji. MICHELIN oferuje kompletną gamę opon testowanych w wyścigach, dopasowanych do Twoich potrzeb i do każdego typu terenu, jaki możesz napotkać (piaszczystego, mieszanego, miękkiego, twardego itp.).
Opony enduro
Przy enduro należy przestrzegać zatwierdzonych rozmiarów, tak by zachować zgodność z przepisami podczas jazdy po drodze.
W ramach naszej oferty enduro można wybierać spośród naszych dedykowanych lub kompatybilnych gam do terenu twardego, miękkiego, piaszczystego lub mieszanego, np.: MICHELIN Enduro Xtrem NHS, MICHELIN Enduro Medium, MICHELIN Enduro Hard oraz MICHELIN Tracker.
Wszystkie nasze opony enduro znajdziesz na poświęconej im stronie. Kliknij tutaj, aby zobaczyć nasze opony enduro.
Nie zapomnij sprawdzić, czy rozmiar odpowiedni do Twojego motocykla jest dostępny.
Opony typu cross
W motocrossie o tym, jakie opony można założyć do motocykla, decyduje rozmiar silnika. Kolejnym krokiem jest wybranie opony zaprojektowanej specjalnie do terenu, po którym jeździsz.
W podjęciu ostatecznego wyboru pomoże Ci nasz artykuł o wybieraniu opon cross.
Wszystkie nasze opony do motocrossu znajdziesz na poświęconej im stronie. Kliknij tutaj, aby zobaczyć nasze opony motocross.
Nie zapomnij sprawdzić, czy rozmiar odpowiedni do Twojego motocykla jest dostępny.
Opony trialowe
Dobra przyczepność jest kluczowa przy pokonywaniu najtrudniejszych przeszkód podczas trialu. Nasza specjalna gama została zaprojektowana właśnie z myślą o spełnieniu tej potrzeby.
Nasza MICHELIN Trial Light, liderka kategorii, zapewnia znakomitą przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni, a jednocześnie pozostaje lekka i elastyczna. Niezrównane właściwości jezdne na miękkim lub trudnym terenie oferuje natomiast MICHELIN Trial Competition, od lat doceniana również przez zawodowców za swoją przyczepność i solidność.
Nasze opony trialowe znajdziesz na stronie opon terenowych.
Nie zapomnij sprawdzić, czy odpowiedni rozmiar do Twojego motocykla jest dostępny.
Rajd
Jeśli uwielbiasz rajdy, najlepszym towarzyszem będzie dla Ciebie albo opona MICHELIN Desert Race, idealna na kręte drogi, albo MICHELIN Desert Race Baja, zaprojektowana specjalnie do dróg piaszczystych. Pierwsza oferuje optymalną stabilność przy dużej prędkości i dobre osiągi na zakrętach. Druga jest bardzo stabilna dzięki wzmocnionym klockom bieżnika, a po zastosowaniu rozwiązania MICHELIN Bib Mousse staje się odporna na przebicia.
Nasze opony rajdowe znajdziesz na poświęconej im stronie. Kliknij tutaj, aby zobaczyć nasze opony rajdowe.
Nie zapomnij sprawdzić, czy rozmiar odpowiedni do Twojego motocykla jest dostępny.
Opony do motocykli turystyczno-terenowych

Piękna droga, piękne zakręty, piękne słońce – pora ruszać w trasę! Dzięki oponom MICHELIN nie musisz wybierać między wyprawą życia a bezpiecznym wypadem za miasto.
Założenie do motocykla właściwych opon do krótkich lub dłuższych wycieczek w teren to pierwszy krok do spełnienia marzenia o przygodzie i wolności.
Oferujemy kilka gam idealnych do tego celu dzięki zwiększonej przyczepności oraz znakomitym właściwościom jezdnym i stabilności, np.: gamy MICHELIN Anakee, MICHELIN Road 6 albo MICHELIN Scorcher Adventure (ta ostatnia została zaprojektowana specjalnie do motocykli Harley Davidson).
Nasze opony turystyczno-terenowe znajdziesz na poświęconej im stronie. Kliknij tutaj, aby zobaczyć nasze opony turystyczno-terenowe.
Nie zapomnij sprawdzić, czy rozmiar odpowiedni do Twojego motocykla jest dostępny.
Opony do motocykli sportowo-turystycznych

Tęsknisz za przygodą? Nasze opony będą Ci towarzyszyć zarówno na gładkich drogach, jak i niezbadanych trasach w poszukiwaniu nowych wrażeń. Nasz cel to dać Ci trwałe opony, na których możesz pojechać w każde miejsce przy najwyższym poziomie komfortu i bezpieczeństwa.
Turystyczne
Na ucieczkę od codziennej rutyny najlepsza jest wyprawa za miasto! Nasza szeroka gama opon do tego celu spełni wszystkie Twoje potrzeby, jednocześnie oferując optymalne bezpieczeństwo i komfort podczas każdej podróży. Np.: opony z rodziny MICHELIN Road i Pilot Road.
Nasze opony turystyczne znajdziesz na poświęconej im stronie. Kliknij tutaj, aby zobaczyć nasze opony turystyczne.
Nie zapomnij sprawdzić, czy rozmiar odpowiedni do Twojego motocykla jest dostępny.
Sportowe
Oczekiwania tych, którzy wolą więcej emocji i bardziej sportowy styl jazdy, spełnią nasze opony z rodziny MICHELIN Power oraz MICHELIN Pilot Power, np.: MICHELIN Power 6, MICHELIN Power GP2, MICHELIN Power Cup 2, MICHELIN Power Cup Evo, MICHELIN Power Slick 2, MICHELIN Pilot Power 2CT i MICHELIN Pilot Power 3.
Nasze opony sportowe znajdziesz na poświęconej im stronie. Kliknij tutaj, aby zobaczyć nasze opony sportowe.
Nie zapomnij sprawdzić, czy rozmiar odpowiedni do Twojego motocykla jest dostępny.
Opony custom (niestandardowe)

Długie trasy motocyklem typu custom w pięknej scenerii pozwalają poczuć smak wolności.
Najlepsze opony do motocykli typu custom to te z rodziny MICHELIN Commander, takie jak MICHELIN Commander III Cruiser czy MICHELIN Commander III Touring, albo MICHELIN Scorcher, jeśli masz Harleya Davidsona.
Nasze opony typu custom znajdziesz na poświęconej im stronie. Kliknij tutaj, aby zobaczyć nasze opony custom.
Nie zapomnij sprawdzić, czy rozmiar odpowiedni do Twojego motocykla jest dostępny.
Opony motocyklowe typu retro

Dla fanów motocykli typu retro Michelin opracował opony MICHELIN Road Classic, które dzięki nowoczesnym technologiom pozwalają wykorzystać pełen potencjał klasycznego motocykla bez szkody dla stabilności i przyczepności.
Opony radialne czy diagonalne?

Przy konstrukcji radialnej druty osnowy są ułożone równolegle poczynając od środkowej części opony. Dodatkowo czoło opony jest wykonane z warstw tworzących opasanie. Powoduje to, że czoło i boki mają różne, szczególne dla nich właściwości.
Dzięki miękkim bokom czoło opony radialnej przy kontakcie z drogą bardzo dobrze do niej przylega. Powierzchnia styku, krótsza, ale szersza niż w przypadku opony diagonalnej, zapewnia dodatkową przyczepność przy mocnym nachyleniu na zakrętach. W oponach radialnych ciśnienie powietrza w styczności z powierzchnią opony jest rozprowadzane bardziej równomiernie, co z czasem powoduje bardziej równomierne zużycie bieżnika.
Opony radialne zapewniają także lepszy komfort przy wysokich prędkościach. Również tę cechę zawdzięczają miękkim bokom, które amortyzują wstrząsy spowodowane nierównościami nawierzchni.

Karkas opony diagonalnej jest wykonany z warstw drutów osnowy ułożonych pod kątem, tak by się krzyżowały. Cała struktura jest w pełni jednorodna; czoło i boki opony mają podobne właściwości mechaniczne.
Opony diagonalne mają lepszą nośność dzięki sztywniejszym bokom. Przy wysokich prędkościach opony diagonalne mogą ulec zniekształceniom tak dużym, że wpływa to na ich osiągi. Dlatego też nadają się do pojazdów poruszających się z umiarkowaną prędkością, wyposażonych w małe lub średnie silniki i elastyczne podwozie.
Istnieje wersja opon diagonalnych określana jako opony diagonalne z opasaniem, dodanym, aby usztywnić profil opony. Niektóre ciężkie motocykle są homologowane przez producentów z oponami diagonalnymi z opasaniem, aby zapewnić wysoką wytrzymałość.
Jak odróżnić opony diagonalne od opon diagonalnych z opasaniem?
Oponę diagonalną z opasaniem można poznać po literze B w oznaczeniu rozmiaru opony,
na przykład: 180/65 B 16
Jeśli jest to zwykła opona diagonalna (bez opasania), w miejscu B będzie widoczny myślnik,
na przykład: 180/65 - 16
Dobierz idealną oponę
Szukaj wg pojazdu lub rozmiaru opon
We're searching for your tire...
Wait few seconds we're processing your photo