
(1) Pomiar hałasu w kabinie przeprowadzony w 2016 r. w samochodzie KIA Cadenza z oponami w rozmiarze 245/45 R19. Poziom hałasu mierzono w zakresie „170–230 Hz”. Wyniki mogą się różnić w zależności od pojazdu, gamy i rozmiaru opon, prędkości oraz warunków drogowych.
(2) Kategoria opon, do których należy MICHELIN e.PRIMACY, jest zdefiniowana jako opony letnie klasy premium marek CONTINENTAL, GOODYEAR, BRIDGESTONE, PIRELLI, DUNLOP; nieprzeznaczone do montażu jako oryginalne wyposażenie (tj. opony, które nie muszą spełniać określonych wymogów producentów samochodów), ale dostępne w handlu detalicznym.
Zwiększony zasięg pojazdu elektrycznego na akumulatorze i redukcja emisji CO₂ – współczynnik oporu toczenia nowej opony MICHELIN e·PRIMACY jest niższy średnio o 2 kg/t od opon konkurentów, co odpowiada oszczędności do 0,21 l paliwa na 100 km i obniżeniu emisji CO₂ o 5 g/km w przypadku samochodu VW Golf 7 1.5 TSI lub zwiększeniu zasięgu samochodu VW e.Golf o 7%.
(3) Wewnętrzne badanie oporu toczenia przeprowadzone w 10/2020 na rozmiarze 255/45 R19 jako porównanie MICHELIN Pilot Sport EV (6,7 kg/t) i MICHELIN Pilot Sport 4 SUV (8,8 kg/t). W przypadku pojazdu elektrycznego o masie 2151 kg i zasięgu 540 km różnica wynosząca 2,1 kg/t przekłada się na wzrost zasięgu o ponad 60 km, czyli więcej niż 10% pierwotnego zasięgu.