Dlaczego w kabinie słyszymy szum?
Aby w pełni zrozumieć i docenić skuteczność rozwiązania Michelin, warto wyjaśnić, skąd bierze się hałas czy też szum słyszalny w kabinie pojazdu. Odpowiedzialne za niego są nie tylko opony, ale również szorstka powierzchnia drogi, składającą się z rozdrobnionego tłucznia, na który najeżdża bieżnik toczącej się opony. Elementy bieżnika, wchodząc w kontakt z podłożem generują niewielkie uderzenia, które kumulując się, tworzą wibracje o różnej częstotliwości, w zależności od jakości drogi, prędkości jazdy i samego pojazdu.
Wypełnione sprężonym powietrzem wnętrze opony działa jak komora rezonansowa, którą można porównać do bębna. Dźwięk wibracji i uderzeń o podłoże jest wzmacniany przez pustą komorę wewnątrz opony i wprawia w rezonans inne elementy pojazdu, co zazwyczaj odbieramy jako nieprzyjemny szum lub dudnienie, zwłaszcza w samochodach elektrycznych z niemal bezgłośnym silnikiem.