Od 2012 roku firma Michelin wygrała każdą rundę głównej serii światowej klasy wyścigu enduro – w tym jego pokazowy fragment, 24-godzinny wyścig Le Mans.
Mistrzostwa świata FIA World Endurance Championship (FIA WEC) rozgrywa się w dwóch klasach, jednej dla hipersamochodów i drugiej dla samochodów GT3. Firmę Michelin wybrano na dostawcę opon do prototypów hybrydowych, które stają się głównym graczem w sporcie, zapewniających moc na poziomie prawie 700 koni mechanicznych.
Opony MICHELIN PILOT SPORT opracowano pod kątem zapewnienia najlepszych i trwałych parametrów dla prototypów hipersamochodów startujących w wyścigu Le Mans
Wybierane mieszanki i ich odpowiednie okna operacyjne
Gama opon MICHELIN Pilot Sport do prototypów hipersamochodów startujących w mistrzostwach świata FIA WEC obejmuje 3 rodzaje opon do śliskich nawierzchni (mieszanki miękka, średnia i twarda) oraz do jazdy w deszczu:
Mieszanka miękka: temperatura toru od 0°C do 15°C, suchy lub lekko wilgotny.
Mieszanka średnia: temperatura toru od 15°C do 25°C, suchy.
Mieszanka twarda: temperatura toru przekraczająca 25°C, suchy, nawierzchnia cierna.
Mokra: warunki mokre lub wysychanie.
Opony do mistrzostw FIA WEC projektowane całkowicie wirtualnie
W 2020 roku, przed wprowadzeniem klasy hipersamochodów, firma Michelin zaprojektowała gamę opon do tych nadchodzących pojazdów, które, w tamtej chwili, istniały tylko na papierze! Podczas wirtualnego opracowywania tych nowych i fascynujących prototypów, założenia dotyczące gamy MICHELIN Pilot Sport określono w podobny sposób, wykorzystując samą technologię symulacji, co zajęło zaledwie 10 miesięcy. Pierwsze testy na prawdziwych samochodach na torze miały miejsce dopiero później.
Materiały odnawialne i z recyklingu
Firma Michelin od dawna postrzega ogólne wyścigi enduro, a zwłaszcza wyścig Le Mans, jako idealne laboratoria do badania jej kolejnych innowacji. Realizacja programu firmy Michelin dotyczącego motosportu obecnie wybiega przed cele określone w planie Everything Sustainable Grupy na rok 2050. W oponach MICHELIN Pilot Sport do śliskich nawierzchni i jazdy w deszczu, które są stosowane w prototypach hipersamochodów startujących w mistrzostwach świata FIA WEC, wykorzystuje się już od 30 do 45 procent materiałów odnawialnych i z recyklingu.
Ponad 80 zwycięstw od 2012 roku i powstania FIA WEC
Firma Michelin zdecydowanie wygrała ponad 80 rund mistrzostw świata FIA World Endurance Championship, współpracując z takimi markami, jak Toyota, Porsche, Audi, Ferrari, Alpine itp.
Ponad 40 różnych kierowców wygrało wyścigi w mistrzostwach FIA WEC, korzystając z opon firmy Michelin. Wśród nich znajdują się były mistrz F1 Fernando Alonso, „Pan Le Mans” Tom Kristensen, Sébastien Buemi, Kamui Kobayashi, Mark Webber oraz Allan McNish.
Rekord firmy Michelin w mistrzostwach świata FIA WEC obejmuje także ponad 150 zwycięstw w kategorii LMGTE odniesionych we współpracy z takimi prestiżowymi producentami samochodów, jak Ferrari, Porsche, Aston Martin, Ford, BMW oraz Corvette.
W 2023 roku, w setną rocznicę turnieju, byliśmy świadkami zwycięstwa Ferrari 499P #51, przy udziale Guidiego, Giovinazziego oraz Calado
WEC i Michelin: partnerstwo oparte na zaufaniu!
W 1923 roku firma Michelin wybrała inauguracyjny 24-godzinny wyścig Le Mans, a od 1998 roku – od ponad ćwierć wieku – nikt nie zdołał jej pokonać podczas tych słynnych zawodów rozgrywanych we Francji. Przed obecnym sezonem firma Michelin odniosła sukces we wszystkich klasach startujących w mistrzostwach (LMP1, LMP2, LMGTE Pro, LMGTE Am) z kolejnymi generacjami prototypów i samochodów GT. To właśnie ten dorobek w pierwszorzędnych wyścigach enduro – konsekwencja ciągłego dążenia firmy Michelin do tworzenia innowacji – przekonywał na przestrzeni lat prestiżowych producentów samochodów, takich jak Toyota, Ferrari, Porsche, Audi, BMW, Alpine, Lamborghini, Aston Martin oraz Ford, do obdarzania tej francuskiej firmy zaufaniem. W międzyczasie w ostatnich pięciu sezonach w kategorii sportowej LMGTE – w której zezwolono na otwartą konkurencję między producentami opon – wszystkie marki decydowały się na opony firmy Michelin. W związku z tym organizacje Automobile Club de l'Ouest (ACO) oraz Fédération Internationale de l'Automobile (FIA) nie miały innego wyboru, jak przyznać firmie Michelin rolę ekskluzywnego dostawcy opon dla zespołów startujących w hipersamochodach w mistrzostwach WEC, którą odgrywa ona od 2021 roku.