Rzeźba bieżnika opony MICHELIN Pilot Alpin 4 może różnić się od opony na zdjęciu. W zależności od rozmiaru, opona może posiadać bieżnik asymetryczny lub kierunkowy.
Dlaczego stosujecie bieżniki asymetryczne i kierunkowe?
Rzeczywiście, nowa opona MICHELIN Pilot Alpin 4 jest dostępna z dwiema różnymi rzeźbami bieżnika. MICHELIN pracował jednocześnie nad tymi dwoma rozwiązaniami: pierwsze zostało wyprodukowane we współpracy z Porsche, a drugie w ramach bardziej ogólnego rozwoju produktu. Obydwa rozwiązania sprawdzają się znakomicie. Oba bieżniki są zgodne z filozofią „Ridge'n'Flex” i posiadają te same elementy, ale w nieco innych kombinacjach.
Zazwyczaj bieżniki asymetryczne postrzegane są jako zapewniające lepsze prowadzenie. Jak zatem wygląda prowadzenie na MICHELIN Pilot Alpin 4 z bieżnikiem kierunkowym?
Asymetryczny bieżnik jest jednym z rozwiązań poprawiających prowadzenie, ale nie jedynym. Jak wiadomo, opona jest produktem składającym się z wielu elementów. Łącząc je na różne sposoby można uzyskać znakomite właściwości jezdne niezależnie od tego czy bieżnik jest asymetryczny, czy kierunkowy. Przykładem niech będzie nowa opona kierunkowa MICHELIN Pilot Alpin 4 homologowana przez Porsche na modele 911 i Boxster.
Czy to oznacza, że kierunkowa Pilot Alpin 4 jest zarezerwowana tylko dla pojazdów Porsche?
Nie, nie jest zarezerwowana, chociaż może tak się wydawać, ponieważ faktycznie pierwsze rozmiary były opracowane na Porsche. Opony z bieżnikiem kierunkowym możemy udostępniać też dla innych pojazdów w odpowiedzi na wymagania ich producentów.
Obecnie poniższe opon są dostępne w dwóch wersjach: V i W (ze specjalnym oznaczeniem dla Porsche lub bez niego).
Rozmiary z kierunkowym bieżnikiem: