220513 header 1920x1080 v5

Innowacyjność w Michelin: podjęcie wyzwań elektromobilności

Czy zastanawiasz się nad zakupem samochodu elektrycznego? Pewnie nie ty jeden! W 2027 roku blisko 40% nowo rejestrowanych pojazdów będzie pojazdami elektrycznymi. To trzykrotnie więcej niż w 2022 roku. Ekosystem motoryzacyjny – do którego również należy Michelin – przeżywa rewolucję na pełną skalę. W Michelin wykorzystujemy naszą wiedzę, doświadczenie i zdolność do tworzenia innowacji w zakresie opon, aby przyspieszać dekarbonizację naszych miast. Zobacz, jakie rozwiązania mamy do zaoferowania w tym obszarze.

Od ponad 100 lat Michelin tworzy innowacyjne rozwiązania w zakresie mobilności. Produkty i usługi Michelin przewyższają oczekiwania klientów, jednocześnie ograniczając wpływ na środowisko. W 1899 roku Michelin opracował opony dla „La Jamais Contente”, pierwszego pojazdu elektrycznego, który przekroczył barierę prędkości 100 km/h. Od tego czasu, od wprowadzenia na rynek pierwszych opon radialnych aż po gamę MICHELIN EnergyTM Saver, Michelin nieustannie wprowadza w swoich oponach kolejne innowacje, które pozwalają sukcesywnie obniżać emisję CO2, zużywać mniej zasobów do produkcji opon, zwiększać ich trwałość i ograniczać ślad węglowy. Dziś, bardziej niż kiedykolwiek, zrównoważony rozwój jest siłą napędową misji Michelin oraz naszej oferty produktów i usług.

Michelin, pionier i lider technologiczny w oponach do samochodów elektrycznych

Pojazdy elektryczne są niezwykle wymagające dla opon. Waga akumulatora, wysoki moment obrotowy, hamowanie odzyskowe, zasięg czy poziom hałasu w pojazdach elektrycznych to aspekty, które zarówno konsumenci, jak i producenci biorą pod uwagę w odniesieniu do opon. Oczekujemy od nich coraz wyższych osiągów pod względem trwałości, efektywności energetycznej, nośności i komfortu jazdy. We wszystkich tych aspektach Michelin dąży do doskonałości.

  • Opór toczenia

Aby zoptymalizować zasięg akumulatora pojazdu elektrycznego potrzebujemy opon o niskim oporze toczenia. W tym obszarze Michelin jest uznanym innowatorem i liderem. W ciągu ostatnich 20 lat Michelin poprawił efektywność energetyczną swoich opon do samochodów osobowych o 20%, bez kompromisów w zakresie trwałości opon i bezpieczeństwa (1).  

Electric vehicle
electric mobility
  • Trwałość

Wysoki moment obrotowy, hamowanie odzyskowe i ciężkie akumulatory to cechy charakterystyczne pojazdów elektrycznych. Są to czynniki, które nieuchronnie wpływają na żywotność opon i ich osiągi w całym okresie użytkowania. To kolejny obszar, w którym Michelin był zawsze pionierem. „Długotrwałe osiągi(2) ilustrują zaangażowanie Michelin w produkcję opon, które są trwałe, a jednocześnie oferują znakomite osiągi w całym okresie użytkowania, pozwalając uniknąć przedwczesnej wymiany opon.

  • Nośność

Z uwagi na większą wagę akumulatorów, pojazdy elektryczne są cięższe od samochodów spalinowych. W związku z tym opony Michelin do samochodów elektrycznych w tym samym lub większym rozmiarze co opony do samochodów spalinowych mają większe indeksy nośności. Michelin wprowadził również na rynek oponę Selfseal, która samouszczelnia się po przebiciu, eliminując tym samym konieczność wożenia w samochodzie koła zapasowego, a tym samym odchudzając nieco pojazd. 

  • Hałas

Technologia MICHELIN Acoustic efektywnie ogranicza hałas w kabinie dzięki specjalnej wkładce z pianki poliuretanowej wewnątrz opony. To niebagatelna zaleta w pojazdach elektrycznych z cichymi silnikami.

Michelin – zaufany partner

Oprócz podnoszenia osiągów opon, Michelin dokłada starań, aby ograniczać wpływ swoich produktów na środowisko przez cały cykl ich życia. To zrównoważone podejście sprawia, że Grupa Michelin jest preferowanym partnerem producentów samochodów. Dzięki współpracy z ponad 50 markami pojazdów z całego świata Michelin może pochwalić się prawie 300 homologacjami dla pojazdów elektrycznych (3).

Pojazdy elektryczne są także w większym stopniu połączone cyfrowo. Tu również Michelin może poszczycić się pozycją lidera w zakresie rozwiązań z obszaru konserwacji predykcyjnej wykorzystujących algorytmy z urządzeń pokładowych pojazdów. Warto zauważyć, że w 2021 roku Michelin jako jedyny producent miał w swojej ofercie cyfrowo połączone opony z wbudowanymi czujnikami.

Opony, które robią różnicę w samochodach elektrycznych

Dzięki czynionym od ponad 20 lat inwestycjom we wszystkich gamach opon MICHELIN znajdziemy produkty przeznaczone do samochodów elektrycznych. Dwie przykładowe opony MICHELIN do Twojego pojazdu elektrycznego:

4w rt tire michelin pilot sport ev en product in context 1 nosignature 16 slash 9
MICHELIN Pilot Sport EV

MICHELIN Pilot Sport EV to ekologicznie zaprojektowana opona, która zapewnia cichą i przyjemną jazdę w pakiecie z długotrwałym utrzymaniem kontroli nad torem jazdy w elektrycznych samochodach sportowych.

INFORMACJE PRAWNE

(1) -  Źródło: Uniwersalny dokument rejestracyjny Michelin 2022

(2) - Gamy opon zaprojektowane pod kątem wysokiej trwałości i długotrwałych osiągów to: MICHELIN CrossClimate², MICHELIN CrossClimate 2 SUV, MICHELIN Primacy 4+, MICHELIN e.Primacy, MICHELIN Pilot Sport 4S, MICHELIN Pilot Sport 5, MICHELIN Pilot Sport EV, MICHELIN Pilot Sport 4 SUV,  MICHELIN Alpin 6, MICHELIN Pilot Alpin 5.

(3) - Źródło: Michelin Automotive Original Equipment Department (2023).

(4) - Opór toczenia nowej opony MICHELIN e·PRIMACY jest średnio o 2 kg/t niższy od średnich oporów toczenia opon konkurentów. Oznacza to obniżenie zużycia paliwa nawet o 0,21 l/100 km w VW Golf 7 1.5 TSI lub dodatkowe 7% zasięgu w VW e.Golf. „Zużycie energii” oznacza zużycie paliwa w pojazdach spalinowych i hybrydowych oraz zużycie energii elektrycznej w pojazdach elektrycznych.

Używasz nieobsługiwanej przeglądarki internetowej.
Używasz przeglądarki internetowej, która nie jest obsługiwana przez tę witrynę. Oznacza to, że niektóre funkcje mogą nie działać zgodnie z przeznaczeniem. Może to powodować dziwne zachowania podczas przeglądania. Użyj lub uaktualnij / zainstaluj jedną z następujących przeglądarek, aby korzystać ze wszystkich możliwości z tej witryny