
OPONA MICHELIN DO NOWEGO FERRARI 296 GTB
OPONY ZAPROJEKTOWANE SPECJALNIE DO WYJĄTKOWEGO SAMOCHODU
Jako jeden z największych na świecie producentów luksusowych samochodów o dużej mocy, Ferrari już od 75 lat nieustannie przesuwa kolejne granice osiągów swoich samochodów sportowych homologowanych na drogi publiczne. Blisko 50 lat temu Michelin rozpoczął współpracę z włoskim producentem samochodów, opracowując dla niego opony. Nałożone przez Ferrari rygorystyczne standardy wymagały bliskiej i intensywnej współpracy nad innowacyjnymi rozwiązaniami. Michelin sprostał temu wyzwaniu, oferując najnowocześniejsze technologie, inżynierów-pasjonatów motoryzacji z niezwykle bogatym doświadczeniem w konstrukcji kół i technologiach pomiarowych. Do tego dochodzi jeszcze zespół kierowców testowych, który pomaga konstruktorom w spełnianiu oczekiwań.
Ferrari 296 GTB jest doskonałym przykładem współpracy Ferrari i Michelin w najlepszym wydaniu.
Michelin został wybrany przez firmę Ferrari jako oficjalny dostawca opon do nowego Ferrari 296 GTB. Zgodnie z tym Michelin dostarczy dwie różne opony do nowego modelu: MICHELIN Pilot Sport 4 S K1 do jazdy głównie po drogach publicznych oraz sportowe, dopuszczone do użytkowania na drogach publicznych MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R K2 dla kierowców, którzy chcą przekroczyć granice osiągów swoich samochodów na torze. Każdy kolejny model Ferrari przewyższa swoimi osiągami model poprzedni. Michelin podziela tę samą filozofię i od wielu lat wraz z włoskim producentem samochodów sportowych, projektuje specjalne opony przeznaczone wyłącznie do tych pojazdów.
Osiągi
Dla tak wyjątkowych aut osiągi opon to coś więcej niż tylko aspekt funkcjonalny. W dążeniu do najwyższych osiągów opona jest czynnikiem decydującym, zapewniającym bezpieczeństwo, precyzję kierowania i przyjemność z jazdy, jednocześnie idealnie wpisującym się w estetykę pojazdu.
Niepowtarzalny proces konstrukcyjny
Opony do Ferrari 296 GTB, zaprojektowane w ramach wspólnego projektu z zespołami Ferrari, posiadają na bokach oznaczenie „K”. Konstrukcja na zamówienie była jedynym rozwiązaniem zapewniającym osiągi oczekiwane przez Ferrari.
Zespoły Michelin były zaangażowane w projekt od samego początku, czyli momentu określenia specyfikacji technicznych. Zaprojektowanie opon, które są obecnie dostępne w sprzedaży, zajęło ekipom specjalistów 18 miesięcy, a całość prac składała się z 4 cykli rozwojowych. Niezwykle istotne było zaangażowanie w proces tworzenia opon wysoce zaawansowanych, najnowocześniejszych narzędzi symulacyjnych. Dzięki nim udało się znacząco ograniczyć negatywny wpływ całego projektu na środowisko. Symulatory pozwoliły bowiem na wyprodukowanie mniejszej liczby prototypowych opon testowych, zmniejszenie liczby fizycznych testów i skrócenie czasu prac rozwojowych. Symulatory umożliwiły także bardzo precyzyjne dostosowanie wszystkich aspektów technologicznych opon do wymogów pojazdu.
Dwie opony, dwa rodzaje użytkowania
Michelin opracował dwa innowacyjne komponenty i dwie specjalne technologie, które pozwoliły stworzyć dwie opony o różnej charakterystyce i przeznaczonych do różnych warunków użytkowania. Cały proces był ściśle podporządkowany strategii zrównoważonego rozwoju Grupy polegającej między innymi na zmniejszeniu ilości surowców niezbędnych do produkcji opon, obniżeniu oporów toczenia opon, ograniczeniu liczby opon wyprodukowanych na różnych etapach prac projektowych oraz ograniczeniu liczby fizycznych testów opon.
Ta ciesząca się uznaniem użytkowników opona zapewniająca osiągi na drodze sprawdzi się również podczas sporadycznych wypadów na tor wyścigowy, ponieważ zapewnia znakomitą równowagę między przyczepnością, kontrolą toru jazdy i przyjemnością.
W celu uzyskania bardziej jednorodnej struktury materiału w oponie zastosowano połączenie specjalnych mieszanek gumowych z dodatkiem elastomerów funkcjonalnych.
W tych dwóch oponach zastosowano innowacyjne technologie opracowane przez Michelin:
Wyposażenie
lub
Komentując projekt, Hervé Charbonnel, inżynier Michelin zaangażowany w projekt tworzenia opon do nowego Ferrari 296 GTB, powiedział : “To było duże wyzwanie, ale też i wspaniała przygoda. Wymagania inżynierów Ferrari zmusiły nas do poszukiwania najlepszych rozwiązań technologicznych w celu opracowania specjalnych opon MICHELIN Pilot Sport 4 S K1 i MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R K2. Połączenie know-how Michelin i technik symulacyjnych pozwoliło nam przesunąć jeszcze dalej granice przyczepności za sprawą optymalizacji bieżnika zapewniającego jednocześnie precyzję prowadzenia i niezapomniane wrażenia ze sportowej jazdy, z których słyną auta marki Ferrari.”
Aby obejrzeć film, należy zaakceptować niektóre pliki cookie z platformy YouTube. Aby otworzyć moduł plików cookie, kliknij przycisk poniżej.
Opony do samochodów osobowych
Opona zaprojektowana na tor wyścigowy i homologowana na drogi publiczne.
Opony do samochodów osobowych
Stworzone, by zapewnić długotrwałe ekstremalne osiągi na torze wyścigowym.
Opony do samochodów osobowych
Samochody elektryczne lub hybrydowe
Prawdziwa pasja. wyjątkowe emocje.
Opony do samochodów osobowych
Większa kontrola na drodze we wszystkich warunkach zimowych.
Zaprojektowane przez inżynierów Michelin w ścisłej współpracy z zespołami Ferrari.