Michelin został wybrany przez firmę Ferrari jako oficjalny dostawca opon do nowego Ferrari 296 GTB. Zgodnie z tym Michelin dostarczy dwie różne opony do nowego modelu: MICHELIN Pilot Sport 4 S K1 do jazdy głównie po drogach publicznych oraz sportowe, dopuszczone do użytkowania na drogach publicznych MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R K2 dla kierowców, którzy chcą przekroczyć granice osiągów swoich samochodów na torze. Każdy kolejny model Ferrari przewyższa swoimi osiągami model poprzedni. Michelin podziela tę samą filozofię i od wielu lat wraz z włoskim producentem samochodów sportowych, projektuje specjalne opony przeznaczone wyłącznie do tych pojazdów.
Osiągi
Dla tak wyjątkowych aut osiągi opon to coś więcej niż tylko aspekt funkcjonalny. W dążeniu do najwyższych osiągów opona jest czynnikiem decydującym, zapewniającym bezpieczeństwo, precyzję kierowania i przyjemność z jazdy, jednocześnie idealnie wpisującym się w estetykę pojazdu.
Niepowtarzalny proces konstrukcyjny
Opony do Ferrari 296 GTB, zaprojektowane w ramach wspólnego projektu z zespołami Ferrari, posiadają na bokach oznaczenie „K”. Konstrukcja na zamówienie była jedynym rozwiązaniem zapewniającym osiągi oczekiwane przez Ferrari.
Zespoły Michelin były zaangażowane w projekt od samego początku, czyli momentu określenia specyfikacji technicznych. Zaprojektowanie opon, które są obecnie dostępne w sprzedaży, zajęło ekipom specjalistów 18 miesięcy, a całość prac składała się z 4 cykli rozwojowych. Niezwykle istotne było zaangażowanie w proces tworzenia opon wysoce zaawansowanych, najnowocześniejszych narzędzi symulacyjnych. Dzięki nim udało się znacząco ograniczyć negatywny wpływ całego projektu na środowisko. Symulatory pozwoliły bowiem na wyprodukowanie mniejszej liczby prototypowych opon testowych, zmniejszenie liczby fizycznych testów i skrócenie czasu prac rozwojowych. Symulatory umożliwiły także bardzo precyzyjne dostosowanie wszystkich aspektów technologicznych opon do wymogów pojazdu.
Dwie opony, dwa rodzaje użytkowania
Michelin opracował dwa innowacyjne komponenty i dwie specjalne technologie, które pozwoliły stworzyć dwie opony o różnej charakterystyce i przeznaczonych do różnych warunków użytkowania. Cały proces był ściśle podporządkowany strategii zrównoważonego rozwoju Grupy polegającej między innymi na zmniejszeniu ilości surowców niezbędnych do produkcji opon, obniżeniu oporów toczenia opon, ograniczeniu liczby opon wyprodukowanych na różnych etapach prac projektowych oraz ograniczeniu liczby fizycznych testów opon.