OPONA MICHELIN DO NOWEGO FERRARI 296 GTB

OPONY ZAPROJEKTOWANE SPECJALNIE DO WYJĄTKOWEGO SAMOCHODU

Jako jeden z największych na świecie producentów luksusowych samochodów o dużej mocy, Ferrari już od 75 lat nieustannie przesuwa kolejne granice osiągów swoich samochodów sportowych homologowanych na drogi publiczne. Blisko 50 lat temu Michelin rozpoczął współpracę z włoskim producentem samochodów, opracowując dla niego opony. Nałożone przez Ferrari rygorystyczne standardy wymagały bliskiej i intensywnej współpracy nad innowacyjnymi rozwiązaniami. Michelin sprostał temu wyzwaniu, oferując najnowocześniejsze technologie, inżynierów-pasjonatów motoryzacji z niezwykle bogatym doświadczeniem w konstrukcji kół i technologiach pomiarowych. Do tego dochodzi jeszcze zespół kierowców testowych, który pomaga konstruktorom w spełnianiu oczekiwań.

Ferrari 296 GTB jest doskonałym przykładem współpracy Ferrari i Michelin w najlepszym wydaniu.

MICHELIN Pilot Sport 4 S K1 i MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R K2
Dwie opony MICHELIN zaprojektowane specjalnie do wyjątkowego samochodu Ferrari 296 GTB

Michelin został wybrany przez firmę Ferrari jako oficjalny dostawca opon do nowego Ferrari 296 GTB. Zgodnie z tym Michelin dostarczy dwie różne opony do nowego modelu: MICHELIN Pilot Sport 4 S K1 do jazdy głównie po drogach publicznych oraz sportowe, dopuszczone do użytkowania na drogach publicznych MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R K2 dla kierowców, którzy chcą przekroczyć granice osiągów swoich samochodów na torze. Każdy kolejny model Ferrari przewyższa swoimi osiągami model poprzedni. Michelin podziela tę samą filozofię i od wielu lat wraz z włoskim producentem samochodów sportowych, projektuje specjalne opony przeznaczone wyłącznie do tych pojazdów.

Osiągi
Dla tak wyjątkowych aut osiągi opon to coś więcej niż tylko aspekt funkcjonalny. W dążeniu do najwyższych osiągów opona jest czynnikiem decydującym, zapewniającym bezpieczeństwo, precyzję kierowania i przyjemność z jazdy, jednocześnie idealnie wpisującym się w estetykę pojazdu.

Niepowtarzalny proces konstrukcyjny
Opony do Ferrari 296 GTB, zaprojektowane w ramach wspólnego projektu z zespołami Ferrari, posiadają na bokach oznaczenie „K”. Konstrukcja na zamówienie była jedynym rozwiązaniem zapewniającym osiągi oczekiwane przez Ferrari.

Zespoły Michelin były zaangażowane w projekt od samego początku, czyli momentu określenia specyfikacji technicznych. Zaprojektowanie opon, które są obecnie dostępne w sprzedaży, zajęło ekipom specjalistów 18 miesięcy, a całość prac składała się z 4 cykli rozwojowych. Niezwykle istotne było zaangażowanie w proces tworzenia opon wysoce zaawansowanych, najnowocześniejszych narzędzi symulacyjnych. Dzięki nim udało się znacząco ograniczyć negatywny wpływ całego projektu na środowisko. Symulatory pozwoliły bowiem na wyprodukowanie mniejszej liczby prototypowych opon testowych, zmniejszenie liczby fizycznych testów i skrócenie czasu prac rozwojowych. Symulatory umożliwiły także bardzo precyzyjne dostosowanie wszystkich aspektów technologicznych opon do wymogów pojazdu.

Dwie opony, dwa rodzaje użytkowania
Michelin opracował dwa innowacyjne komponenty i dwie specjalne technologie, które pozwoliły stworzyć dwie opony o różnej charakterystyce i przeznaczonych do różnych warunków użytkowania. Cały proces był ściśle podporządkowany strategii zrównoważonego rozwoju Grupy polegającej między innymi na zmniejszeniu ilości surowców niezbędnych do produkcji opon, obniżeniu oporów toczenia opon, ograniczeniu liczby opon wyprodukowanych na różnych etapach prac projektowych oraz ograniczeniu liczby fizycznych testów opon.

W tych dwóch oponach zastosowano innowacyjne technologie opracowane przez Michelin:

  • Technologia Dynamic Response: hybrydowe aramidowo-nylonowe opasanie zapewniające precyzyjne przenoszenie reakcji kierowcy na drogę
  • Bieżnik z dwóch typów mieszanek gumowych: zewnętrzna część bieżnika zapewniająca trakcję na suchej nawierzchni i wewnętrzna dla trakcji na mokrej nawierzchni
  • Wavy Summit: dodatek gumy pod stalowym kordem zapewniający bardziej dynamiczną reakcyjność opony i wzmacniający jej sportowy, odczuwany przez kierowcę charakter
     

Wyposażenie

  • PRZÓD: 245/35ZR20 (95Y) XL TL PILOT SPORT 4 S K1
  • TYŁ: 305/35ZR20 (107Y) XL TL PILOT SPORT 4 S K1
     

lub

  • PRZÓD: 245/35 ZR20 (95Y) XL TL PILOT SPORT CUP 2 R K2
  • TYŁ: 305/35 ZR20 (107Y) XL TL PILOT SPORT CUP 2 R K2

MICHELIN i FERRARI - Wspólny cel: osiągi

Komentując projekt, Hervé Charbonnel, inżynier Michelin zaangażowany w projekt tworzenia opon do nowego Ferrari 296 GTB, powiedział : “To było duże wyzwanie, ale też i wspaniała przygoda. Wymagania inżynierów Ferrari zmusiły nas do poszukiwania najlepszych rozwiązań technologicznych w celu opracowania specjalnych opon MICHELIN Pilot Sport 4 S K1 i MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R K2. Połączenie know-how Michelin i technik symulacyjnych pozwoliło nam przesunąć jeszcze dalej granice przyczepności za sprawą optymalizacji bieżnika zapewniającego jednocześnie precyzję prowadzenia i niezapomniane wrażenia ze sportowej jazdy, z których słyną auta marki Ferrari.” 

MICHELIN x Ferrari 296 GTB – One goal: performance

Michelin opracowuje opony z oznaczeniem na oryginalne wyposażenie Ferrari

Opony OE z oznaczeniami MICHELIN K1 - K2 lub K3

Zaprojektowane przez inżynierów Michelin w ścisłej współpracy z zespołami Ferrari.

map search desktop

Opony z homologacją FERRARI do poszczególnych modeli aut są dostępne w specjalistycznych sklepach w Internecie i wybranych punktach sprzedaży

Car
  • Car
  • Motorbike
Car
  • Car
  • Motorbike
Zlokalizuj mnie

Historia współpracy Michelin i Ferrari

Ponad 50 lat współpracy
Michelin opracowuje opony dla Ferrari już od ponad 50 lat. Model Ferrari 275 GTB z 1964 r. był pierwotnie wyposażony w opony MICHELIN.

W ciągu ostatnich 20 lat Michelin był obecny jako dostawca opon na oryginalne wyposażenie w wielu modelach Ferrari:

  • 550 Maranello (1996)
  • 456M (1998)
  • 360 Modena (1999)
  • 575M Maranello (2002)
  • F430 (2004)
  • 599 GTB Fiorano (2006)
  • California (2008)
  • 458 Italia (2009)
  • 599 GTO (2010)
  • FF (2011)
  • F12 Berlinetta (2012)
  • 458 Speciale (2013)
  • California T (2014)
  • 488 GTB (2015)
  • GTC4Lusso (2016)
  • Portofino (2017)
  • 812 Superfast (2017)
  • 488 Pista (2018)
  • F8 Tributo (2019)
  • SF90 Stradale (2020)
  • Roma (2020)
  • 812 Competizione (2021)
  • Portofino M (2021)
  • 296 GTB (2022)
     

Modele Ferrari wyposażone fabrycznie wyłącznie w opony MICHELIN :

Ferrari 599 GTO (2010)

  • 285/30 ZR20 (99Y) XL TL PILOT SUPER SPORT K1 MI
  • 315/35 ZR20 (110Y) XL TL PILOT SUPER SPORT K1 MI
     

Ferrari 458 Speciale (2013)

  • 245/35 ZR20 (91Y) TL PILOT SPORT CUP 2 K1 MI
  • 305/30 ZR20 (103Y) XL TL PILOT SPORT CUP 2 K1 MI
     

Ferrari 488 Pista (2018)

  • 245/35 ZR20 (95Y) XL TL PS CUP 2 K2 MI
  • 305/30 ZR20 (103Y) XL TL PS CUP 2 K2 MI  
Używasz nieobsługiwanej przeglądarki internetowej.
Używasz przeglądarki internetowej, która nie jest obsługiwana przez tę witrynę. Oznacza to, że niektóre funkcje mogą nie działać zgodnie z przeznaczeniem. Może to powodować dziwne zachowania podczas przeglądania. Użyj lub uaktualnij / zainstaluj jedną z następujących przeglądarek, aby korzystać ze wszystkich możliwości z tej witryny