llp header image

DŁUGOTRWAŁE OSIĄGI
OPON MICHELIN

Firma Michelin od dziesięcioleci angażuje się w opracowywanie i udoskonalanie osiągów swoich opon.

Kontynuacją tego podejścia jest nasza najnowsza innowacja – opona MICHELIN Primacy 4 oraz opony gamy MICHELIN CrossClimate,
które zapewniają bezpieczeństwo od nowości do zużycia(1)

OPONY SIĘ ZUŻYWAJĄ.
BEZPIECZEŃSTWO NIE MUSI NA TYM TRACIĆ.

ZOBOWIĄZANIE FIRMY MICHELIN

Opony MICHELIN zapewniają kierowcom bezpieczeństwo od nowości do ich zużycia (1), a to dzięki najnowszym innowacjom – oponie MICHELIN Primacy 4 oraz oponom gamy MICHELIN CrossClimate. 

ZRÓWNOWAŻONY ZWYCIĘSKI WYBÓR DLA KONSUMENTÓW

  • Oszczędź czas i pieniądze wymieniając opony jedynie wtedy, kiedy są już całkowicie zużyte
  • Zmniejsz zużycie paliwa poprzez ograniczenie oporu toczenia
  • Ogranicz wpływ odpadów na środowisko(2)

MICHELIN CrossClimate + : mobility on snow (English)

MICHELIN CrossClimate +

BEZPIECZEŃSTWO OD NOWOŚCI DO ZUŻYCIA, BEZ WZGLĘDU NA WARUNKI PODOGOWE(3)
Mobilność na śniegu od nowości do zużycia.(4)

michelin primacy 4 wet braking llp

michelin primacy 4 wet braking llp

MICHELIN Primacy 4

Wyjątkowe bezpieczeństwo

Znakomite osiągi w zakresie hamowania na mokrej nawierzchni(6) zarówno opon nowych, jak i opon, które osiągnęły dopuszczalny poziom zużycia (5) dzięki technologiom EverGrip.

MICHELIN Alpin 6 - Braking on snow

MICHELIN Alpin 6

BEZPIECZEŃSTWO OD NOWOŚCI DO ZUŻYCIA (9) 
NAWET W TRUDNYCH WARUNKACH ZIMOWYCH

#1 w zakresie hamowania na śniegu opony, która osiągnęła dopuszczalny poziom zużycia (10)

#1 w przyspieszeniu i trakcji na śniegu opony, która osiągnęła dopuszczalny poziom zużycia (11)

Michelin presents Wet Road Driving Secrets

Skąd wiesz, że jesteś bezpieczny na Twoich oponach?

Poznaj sekrety mokrej drogi.

Michelin presents Water Depth Secrets

Skąd wiesz, że jesteś bezpieczny na Twoich oponach?

Poznaj tajemnice konstrukcji opony

Michelin presents Tyre Grip Secrets

Skąd wiesz, że jesteś bezpieczny na Twoich oponach?

Poznaj sekrety przyczepności opony

CO CHCIELIBYŚMY ZOBACZYĆ W BRANŻY OPONIARSKIEJ

WPROWADZENIE OBOWIĄZKOWYCH BADAŃ OPON W TRAKCIE UŻYTKOWANIA JAKO UZUPEŁNIENIA BADAŃ NOWEGO OGUMIENIA

Niewymienianie opon przed osiągnięciem zgodnego z prawem limitu użytkowania, aby:

  • uniknąć niepotrzebnych wydatków po stronie konsumenta zapewniając jednocześnie bezpieczeństwo i jakość produktu pomimo upływu czasu
  • chronić w ten sposób środowisko

Chociaż zgodnie z przepisami w większości krajów minimalna dopuszczalna głębokość bieżnika to 1,6 mm (7), niektórzy producenci zalecają wymianę opon już po osiągnięciu 3 mm.

Chcemy zatem walczyć z planowanym ograniczaniem trwałości opon.

our wish

our wish

llp desk environmental

NASZE ZOBOWIĄZANIE: OGRANICZENIE WPŁYWU NA ŚRODOWISKO

Strategia firmy Michelin polega na rozwoju zrównoważonej mobilności dzięki rozwiązaniom, ograniczającym wpływ naszych działań i produktów  na środowisko

OBLICZYLIŚMY, ŻE JEŻELI WSZYSTKIE OPONY BYŁYBY WYKORZYSTYWANE, AŻ DO OSIĄGNIĘCIA ZGODNEGO Z PRAWEM LIMITU 1,6 MM (7) KAŻDEGO ROKU W EUROPIE:

Prawie 128 MILIONÓW

opon udałoby się zaoszczędzić(2) 

To oznacza oszczędność 

6,9 miliardów EUR(8) WYDATKÓW

kierowców 

To oznacza oszczędność

6,6 MILIONÓW 

ton CO2(2) 

INFORMACJE PRAWNE

(1) Termin „zużycie” oznacza opony z bieżnikiem startym maszynowo do głębokości wskaźnika zużycia bieżnika zgodnie z regulaminem nr 30 EWG (ECE R30r03f). W przypadku modeli MICHELIN PRIMACY 4, MICHELIN CrossClimate+ i MICHELIN CrossClimate SUV przewyższają progowe wartości tzw. przyczepności na mokro określone w europejskim Regulaminie R117.

(2) Mniej o 128 mln opon w Europie z uwagi na wcześniejszą wymianę oraz 6,6 mln ton emisji CO2. Stanowisko techniczne z dnia 27.09.2017 r. „Surowce, zużycie paliwa i emisje CO2 związane z wczesną wymianą opon w pojazdach osobowych”. Obliczenia wewnętrzne wykonane w Ladoux (centrum technologiczne, Clermont-Ferrand - Francja).

(3) W przypadku modelu 205/55 R16 91H MICHELIN CROSSCLIMATE+ sprawność opon nowych i częściowo zużytych (termin "zużyta" oznacza opony z bieżnikiem startym maszynowo do głębokości wskaźnika zużycia bieżnika zgodnie z regulaminem nr 30 EWG (ECE R30r03f) przewyższa progowe wartości tzw. przyczepności na mokro określone w europejskim Regulaminie R117 zarówno dla kategorii opon normalnych, jak i na śnieg.

(4) Badania przeprowadzone przez TestWorld, na zlecenie firmy Michelin w lipcu 2016 r. na oponach w rozmiarze 205/55 R16 zamontowanych w samochodzie VW Golf 7, w porównaniu z oponami: GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-2 i PIRELLI Cinturato All Season. Termin „zużycie” oznacza opony z bieżnikiem startym maszynowo do głębokości wskaźnika zużycia bieżnika zgodnie z regulaminem nr 30 EWG (ECE R30r03f)

(5)Od nowości do zużycia (zużycie oznacza opony z bieżnikiem startym maszynowo do głębokości wskaźnika zużycia bieżnika zgodnie z regulaminem nr 30 EWG (ECE R30r03f)). Opony MICHELIN PRIMACY 4 w rozmiarze 205/55 R16 91V przewyższają progowe wartości przyczepności na mokro określone w regulaminie nr 117 EKG ONZ.

(6) Na podstawie wyników testów hamowania na mokrej nawierzchni od 80 do 20 km/h przeprowadzonych przez TÜV SÜV Product Service na zlecenie Michelin w okresie od czerwca do lipca 2017 r. na oponach MICHELIN PRIMACY 4, CONTINENTAL PREMIUM CONTACT 5, DUNLOP BLURESPONSE, GOODYEAR EFFICIENT GRIP PERFORMANCE, PIRELLI CINTURATO P7 BLUE w rozmiarze 205/55 R16 91V zamontowanych w VW Golf 7. Zużycie oznacza opony z bieżnikiem startym maszynowo do głębokości wskaźnika zużycia bieżnika zgodnie z regulaminem nr 30 EWG (ECE R30r03f). 

(7) Z zastrzeżeniem normalnego zużycia opon oraz przestrzegania zaleceń producenta opon oraz pojazdu. W przypadku wątpliwości należy skonsultować się ze specjalistą. Dyrektywa Rady 89/459/EOG 

(8) Dane z raportu firmy Ernst & Young pt. "Pas de fatalité a l’obsolescence programmée" (maj 2017).

(9) Od nowości do zużycia, opony MICHELIN ALPIN 6 w rozmiarze 205/55 R16 91H przewyższają próg przyczepności na mokro ustalony w regulaminie nr 117 EKG ONZ. Certyfikat 3PMSF dla nowej opony i znakomita trakcja na śniegu opony używanej. Testy przyspieszania/trakcji przeprowadzone przez TÜV SÜD w grudniu 2017 r. Zużycie oznacza opony z bieżnikiem startym maszynowo do głębokości wskaźnika zużycia bieżnika zgodnie z regulaminem nr 30 EWG (ECE R30r03f). We wszystkich przypadkach należy przestrzegać lokalnych przepisów dotyczących opon zimowych.

(10) Na podstawie wyników testów hamowania na s´niegu przeprowadzonych przez TÜV SÜD na zlecenie Michelin w grudniu 2017 r. i styczniu 2018 r. na oponach w rozmiarze 205/55 R16 91H zamontowanych w VW Golf 7. Opony testowane: MICHELIN ALPIN 6, CONTINENTAL WinterContactTM TS 860, DUNLOP Winter Sport 5, GOODYEAR Ultra Grip 9, PIRELLI Cinturato Winter i NOKIAN WRD4. Dopuszczalny poziom zużycia oznacza opony z biez˙nikiem startym maszynowo do głe?bokos´ci wskaz´nika zuz˙ycia biez˙nika zgodnie z regulaminem nr 30 EWG (ECE R30r03f). We wszystkich przypadkach nalez˙y przestrzegac´ lokalnych przepisów dotycza?cych opon zimowych.

(11) Na podstawie wyników testów przyspieszania/trakcji na s´niegu przeprowadzonych przez TÜV SÜD na zlecenie Michelin w grudniu 2017 r. na oponach w rozmiarze 205/55 R16 91H zamontowanych w VW Golf 7. Opony testowane: MICHELIN ALPIN 6, CONTINENTAL WinterContactTM TS 860, DUNLOP Winter Sport 5, GOODYEAR Ultra Grip 9, PIRELLI Cinturato Winter i NOKIAN WRD4. Dopuszczalny poziom zużycia oznacza opony z biez˙nikiem startym maszynowo do głe?bokos´ci wskaz´nika zuz˙ycia biez˙nika zgodnie z regulaminem nr 30 EWG (ECE R30r03f). We wszystkich przypadkach nalez˙y przestrzegac´ lokalnych przepisów dotycza?cych opon zimowych.