OPONYOPONY PORADYPORADY DILERZYDILERZY

Kontrola opon na tor i na szosę

Kontrola opon na tor i na szosę

  • Co powinniśmy sprawdzać w oponach przed wyjechaniem na tor lub po dniu na torze?
    Zalecamy sprawdzić, czy ciśnienie w zimnych oponach wróciło do właściwej wartości i czy w oponie nie widać żadnego elementu jej wewnętrznej struktury (m.in. z powodu zużycia, uszkodzeń, uderzenia itp.). Bieżnik może być zużyty tylko do minimalnego dopuszczalnego poziomu.
  • Jakie są oznaki nierównomiernego zużycia opon na torze? Jak one się mają w odniesieniu do geometrii zawieszenia mojego pojazdu lub stylu prowadzenia?
    Naprężenia powstające w oponie podczas jazdy po torze powodują szybsze zużywanie się opon. Inne są też formy zużycia niż w użytkowaniu drogowym. Pokonywanie licznych zakrętów z dużą prędkością powoduje powstawanie bardziej widocznego zużycia zewnętrznej części bieżnika oraz barków opon. Takie zużycie może też sygnalizować zbyt małą wartość ujemnego kąta pochylenia koła i/lub zbyt dużą podsterowność pojazdu. W pojazdach z dużym ujemnym kątem pochylenia koła zużycie może być widoczne po wewnętrznej stronie barków.
  • Dlaczego wskaźnik zużycia bieżnika jest wewnątrz, a nie na zewnątrz rowków bieżnika?
    Wskaźniki zużycia znajdują się wewnątrz rowków, ponieważ wymagają tego przepisy. Opony do samochodów osobowych muszą posiadać wskaźnik zużycia na bieżniku opony, tak aby wskazywał, że głębokość głównych rowków wynosi co najmniej 1,6 mm. Wskaźnik powinien mieć postać wypustki wewnątrz głównych rowków.
    Bieżnik opony musi przylegać do podłoża na całej szerokości opony. Ślady zużycia nie powinny być widoczne ani na powierzchni bieżnika, ani na dnie rowków. Na bokach opon nie może być głębokich pęknięć.
    06/2013 - Sport tyres - club911.net
  • Jeśli do wskaźnika zużycia na środku opony pozostało jeszcze 2 mm, ale w okolicach barków zużycie już sięga wskaźnika, to czy użytkowanie takiej opony jest wciąż zgodne z przepisami?
    Tutaj problemem nie jest to, co mówią przepisy, ale raczej dobre praktyki w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego. Zalecamy zmianę opon z wyraźnym zużyciem na barkach. Jeśli zużycie jest w jakikolwiek sposób nierównomierne (wewnątrz lub na zewnątrz bieżnika), to zalecamy także sprawdzenie zbieżności kół pojazdu.
    06/2013 - Sport tyres - club911.net

Jesteś wielbicielem aut o wysokich osiągach?

Gama opon o wysokich osiągach

Gama opon o wysokich osiągach

Poznaj gamę opon o wysokich osiągach MICHELIN Znajdź swoje opony
Poznaj opony MICHELIN Pilot Sport <sup>4</sup> S

Poznaj opony MICHELIN Pilot Sport 4 S

Czy poznałeś już jedną z najnowszych innowacji Michelin? Poznaj oponę
MICHELIN Passion

MICHELIN Passion

Kanał YouTube poświęcony w całości sportom motorowym i autom o wysokich osiągach Oglądaj teraz