Opór toczenia jest niezwykle istotnym elementem w obszarze zasięgu pojazdów elektrycznych. Podczas jazdy opony generują opór toczenia wynikający z tarcia gumy o podłoże. Na pokonanie tego oporu potrzeba energii, a im większy opór, tym więcej jej potrzeba, a więc tym mniej jej pozostaje na napędzanie naszego „elektryka”. Dlatego opona zoptymalizowana pod kątem redukcji oporu toczenia może zwiększyć zasięg pojazdu elektrycznego.
Opór toczenia i hamowanie regeneracyjne
Samochody elektryczne mają tę szczególną cechę, że są w stanie odzyskiwać energię podczas hamowania dzięki systemowi hamowania regeneracyjnego. Działa on podobnie jak dynamo w rowerze: koła wprawiają silnik w ruch, który z kolei ładuje akumulator.
Jeśli jednak opór toczenia będzie duży, opony będą pochłaniać część energii, która inaczej zostałaby przekazana do akumulatora do jego podładowania. Dlatego tak ważne jest, aby pojazd elektryczny posiadał opony o zoptymalizowanym oporze toczenia.