MICHELIN
CROSSCLIMATE 2
  • 3PMSF

    3PMSF

  • Błoto i śnieg

    Błoto i śnieg

  • allseason

    allseason

  • Opony do samochodów osobowych

MICHELIN CROSSCLIMATE 2

  • Opony do samochodów osobowych

  • 3PMSF

    3PMSF

  • Błoto i śnieg

    Błoto i śnieg

  • allseason

    allseason

MICHELIN CROSSCLIMATE 2, ekspert w kategorii opon całorocznych[1].

MICHELIN CROSSCLIMATE 2 - ekspert w kategorii opon całorocznych[1] - zapewnia znakomite bezpieczeństwo przez cały rok w każdych warunkach pogodowych z najlepszymi i długotrwałymi osiągami na śniegu[2][3].

  • Ekspert w kategorii opon całorocznych[1], zaprojektowanych do bezpiecznej jazdy po wszystkich drogach i przy każdej pogodzie
  • Lider w zakresie hamowania i trakcji na śniegu[2][3]
  • Lider w zakresie osiągów na mokrej i zaśnieżonej nawierzchni przy dopuszczalnym poziomie zużycia[2][3][4]
  • Lider w zakresie hamowania na suchej nawierzchni[5]
  • Znakomita trwałość[6]
  • Niższe zużycie paliwa[7]
Fits your vehicle

Oszczędzaj czas i pieniądze, jeżdżąc na jednym komplecie opon przez cały rok.

Oszczędzaj swój cenny czas i pieniądze wydawane na sezonową zmianę opon, inwestując w oponę, która zapewnia całoroczne osiągi: MICHELIN CROSSCLIMATE 2. Opona z certyfikatem zimowym (3PMSF*) zapewniająca najlepsze osiągi w zakresie hamowania i trakcji na śniegu[2][3] i zajmująca czołowe pozycje w testach hamowania na suchej[5] i mokrej[4] nawierzchni. Termoadaptacyjna mieszanka gumy bieżnika dostosowuje się do zmiennej temperatury nawierzchni. Ząbki na krawędziach klocków bieżnika poprawiają przyczepność na śniegu, a fazowanie V-Ramp maksymalizuje kontakt z podłożem, zapewniając możliwie najlepsze hamowanie na suchej nawierzchni. Rowki w kształcie litery V odprowadzają wodę spod opony, zapewniając znakomite hamowanie na mokrej nawierzchni.

* 3PMSF: 3 szczyty górskie i płatek śniegu

4w 461 tire michelin crossclimate 2 en features and benefits 1 signature landscape

Możesz polegać na długotrwałym bezpieczeństwie niezależnie od pogody.

Cały rok na drodze z MICHELIN CROSSCLIMATE 2: całorocznej oponie zapewniającej długotrwałe bezpieczeństwo[1]. Lider w swojej kategorii w zakresie hamowania na mokrej nawierzchni oraz hamowania i trakcji na śniegu w testach opon o dopuszczalnym poziomie zużycia[2][3][4]. Opona posiada technologię P-edge, która podnosi przyczepność na śniegu. Technologia MaxTouch Construction maksymalizuje obszar kontaktu opony z podłożem, równomiernie rozkładając na nim siły występujące podczas przyspieszania, hamowania i pokonywania zakrętów, aby zapewnić znakomitą trwałość.

4w 461 tire michelin crossclimate 2 en features and benefits 2 signature landscape a

Korzystaj z większej oszczędności paliwa[7].

Dzięki całorocznej oponie MICHELIN możesz cieszyć się niższym zużyciem paliwa[7], porównywalnym z normami zużycia dla opon letnich[8]. Opory toczenia opony są o 10% niższe od oporów toczenia bestsellerowej poprzedniczki[7][9] dzięki bokom Cool Running zaprojektowanym dla podniesienia efektywności paliwowej lub zasięgu akumulatora pojazdu elektrycznego poprzez pochłanianie mniejszej energii podczas uginania. Lamele LEV zwiększają mobilność klocków bieżnika, co ogranicza straty energii.

4w 461 tire michelin crossclimate 2 en features and benefits 5 signature landscape

Opinie o MICHELIN CROSSCLIMATE 2
Czy posiadasz tę oponę?
Napisz opinię

Czy ta opona pasuje do mojego pojazdu?

Liczba dostępnych rozmiarów MICHELIN CROSSCLIMATE 2: 124

INFORMACJE PRAWNE

(1) Równowaga osiągów potwierdzonych w testach przeprowadzonych w 2020 i 2021 r. w zakresie hamowania na suchej nawierzchni opon nowych, hamowania na mokrej nawierzchni opon nowych i przy dopuszczalnym zużyciu, hamowania na śniegu opon nowych i przy dopuszczalnym zużyciu, trakcji na śniegu opon nowych i przy dopuszczalnym zużyciu, oporu toczenia i trwałości - patrz szczegółowe informacje o testach w notach prawnych 2, 3, 4, 5, 6, 7. Na 9 przeprowadzonych testów opona MICHELIN CrossClimate2 zajęła czołowe miejsce w 6 z nich.

 

(2) Wyniki przeprowadzonych przez TÜV SÜV Product Service na zlecenie Michelin (luty 2021 r.) testów hamowania na śniegu od 30 km/h do 10 km/h opon nowych i z bieżnikiem startym maszynowo do głębokości 2 mm (zużycie) w rozmiarze 205/55 R16 94V XL zamontowanych w VW Golf 7. Testowane opony MICHELIN CrossClimate2 (nowa: 100% - zużycie: 100%), MICHELIN CrossClimate + (nowa: 95% - zużycie: 88,1%), BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nowa: 92,4% - zużycie: 70,9%), CONTINENTAL AllSeasonContact (nowa: 99,5% - zużycie: 96,4%), GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (nowa: 97,6% - zużycie: 94,1%), PIRELLI Cinturato All Season Plus (nowa: 81,9% - zużycie: 77%).

 

(3) Wyniki przeprowadzonych przez TÜV SÜV Product Service na zlecenie Michelin (luty 2021 r.) testów trakcji na śniegu opon nowych i z bieżnikiem startym maszynowo do głębokości 2 mm (zużycie) w rozmiarze 205/55 R16 94V XL zamontowanych w VW Golf 7. Testowane opony: MICHELIN CrossClimate2 (nowa: 100% - zużycie: 100%), MICHELIN CrossClimate + (nowa: 95,1% - zużycie: 87,5%), BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nowa: 84,6% - zużycie: 65,2%), CONTINENTAL AllSeasonContact (nowa: 95,6% - zużycie: 91,9%), GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (nowa: 94,6% - zużycie: 90,6%), PIRELLI Cinturato All Season Plus (nowa: 72% - zużycie: 54,2%).

 

(4) Wyniki przeprowadzonych przez TÜV SÜV Product Service na zlecenie Michelin (październik 2020 - kwiecień 2021 r.) testów hamowania na mokrej nawierzchni od 80 km/h do 20 km/h opon nowych i o dopuszczalnym poziomie zużycia („dopuszczalny poziom zużycia” oznacza opony z bieżnikiem startym maszynowo do głębokości wskaźnika zużycia bieżnika zgodnie z regulaminem nr 30 EKG ONZ (ECE R30r03f)) w rozmiarze 205/55 R16 94V XL zamontowanych w VW Golf 7. Testowane opony: MICHELIN CrossClimate2 (nowa: 100% - zużycie: 100%), MICHELIN CrossClimate + (nowa: 98,2% - zużycie: 101,1%), BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nowa: 103,2% - zużycie: 99,5%), CONTINENTAL AllSeasonContact (nowa: 94,9% - zużycie: 96,1%), GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (nowa: 95% - zużycie: 93,5%), PIRELLI Cinturato All Season Plus (nowa: 96,7% - zużycie: 89%).

 

(5) Wyniki przeprowadzonych przez TÜV SÜD Product Service na zlecenie Michelin (luty 2021 r.) testów hamowania na suchej nawierzchni od 100 km/h do 0 km/h opon w rozmiarze 205/55 R16 94V XL zamontowanych w VW Golf 7. Testowane opony: MICHELIN CrossClimate 2 (100%), MICHELIN CrossClimate + (96,2%), BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (98,1%), CONTINENTAL AllSeasonContact (92,4%), GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (89,9%), PIRELLI Cinturato All Season Plus (89,4%).​​

 

(6) Wyniki przeprowadzonych przez TÜV SÜV Product Service na zlecenie Michelin (grudzień 2020 r.) testów trwałości opon w rozmiarze 205/55 R16 94V XL zamontowanych w VW Golf 7. Testowane opony: MICHELIN CrossClimate2 (100%), CONTINENTAL AllSeasonContact (100,8%), GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (108,4%), BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (69,7%), PIRELLI Cinturato All Season Plus (96,9%). Test trwałości przeprowadzony w warunkach przeciętnego rzeczywistego użytkowania (D50) na dystansie 14 460 km z ekstrapolacją wyników do zużycia bieżnika do 1,6 mm.

 

(7) Testy oporu toczenia przeprowadzone na maszynie przez Applus Idiada na zlecenie Michelin (sierpień 2020 r.). Porównanie opon MICHELIN CrossClimate2 (7,30 kg/t) i MICHELIN CrossClimate + (8,20 kg/t) w rozmiarze 205/55 R16 94V XL. Ekoodpowiedzialna jazda zależy w głównej mierze od stylu prowadzenia, pojazdu i ciśnienia w oponach.

 

(8) Opona MICHELIN CrossClimate 2 posiada klasę B oporu toczenia z europejskich etykiet (na skali A-B-C-D-E) dla większości rozmiarów. Jest to porównywalne ze standardem dla opon letnich premium, ponieważ większość z nich posiada klasy B lub wyższą, według Product Tracking – Średni rynek opon letnich Premium w Europie – 2021.

 

(9) Źródło: Panel Sell Out GFK całorocznych opon osobowych (wszystkich kategorii) - Okres: 01.2020-12.2020. Obszar: Francja, Niemcy, Wielka Brytania, Włochy, Hiszpania.