(1) Zrównoważone osiągi potwierdzone w testach przeprowadzonych w latach 2020 i 2021 w zakresie hamowania na suchej nawierzchni, hamowania na mokrej nawierzchni opon nowych i przy dopuszczalnym poziomie zużycia, hamowania na śniegu opon nowych i przy dopuszczalnym poziomie zużycia, trakcji na śniegu opon nowych i przy dopuszczalnym poziomie zużycia, oporu toczenia, trwałości - patrz szczegółowe informacji o testach w informacjach prawnych 2, 3, 4, 5, 6, 7 - MICHELIN CrossClimate 2 zajęła 6 czołowych miejsc w 9 testach.
(2) Wyniki przeprowadzonych przez TÜV SÜD Product Service na zlecenie Michelin (grudzień 2020 - kwiecień 2021) testów hamowania na śniegu od 30 km/h do 10 km/h opon nowych i z bieżnikiem startym maszynowo do poziomu wskaźnika zużycia zgodnie z regulaminem nr 30 EKG ONZ (zużycie) w rozmiarze 205/55 R16 94V XL zamontowanych w VW Golf 7. Porównanie opon MICHELIN CrossClimate 2 (nowa: 100% - zużycie: 100%) z MICHELIN CrossClimate+ (nowa: 95,0% - zużycie: 88,2%), BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nowa: 92,4% - zużycie: 70,9%), CONTINENTAL AllSeasonContact (nowa: 99,5% - zużycie: 96,4%), GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (nowa: 97,6% - zużycie: 94,1%) oraz wyniki przeprowadzonych przez TÜV SÜD Product Service na zlecenie Michelin (kwiecień 2021) testów hamowania na śniegu od 30 km/h do 10 km/h opon w rozmiarze 205/55 R16 94V XL zamontowanych w VW Golf 7. Porównanie opon MICHELIN CrossClimate 2 (nowa: 100% - zużycie: 100%) i PIRELLI Cinturato All Season SF2 (nowa: 92,1% - zużycie: 89,3%).
(3) Wyniki przeprowadzonych przez TÜV SÜD Product Service na zlecenie Michelin (grudzień 2020 - kwiecień 2021) testów trakcji na śniegu opon nowych i z bieżnikiem startym maszynowo do poziomu wskaźnika zużycia zgodnie z regulaminem nr 30 EKG ONZ (zużycie) w rozmiarze 205/55 R16 94V XL zamontowanych w VW Golf 7. Porównanie opon MICHELIN CrossClimate 2 (nowa: 100% - zużycie: 100%) z MICHELIN CrossClimate+ (nowa: 95,1% - zużycie: 87,6%), BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nowa: 84,6% - zużycie: 65,2%), CONTINENTAL AllSeasonContact (nowa: 95,6% - zużycie: 91,6%), GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (nowa: 94,6% - zużycie: 90,4%) oraz wyniki przeprowadzonych przez TÜV SÜD Product Service na zlecenie Michelin (kwiecień 2021) testów trakcji na śniegu opon w rozmiarze 205/55 R16 94V XL zamontowanych w VW Golf 7. Porównanie opon MICHELIN CrossClimate 2 (nowa: 100% - zużycie: 100%) i PIRELLI Cinturato All Season SF2 (nowa: 94,0% - zużycie: 92,1%).
(4) Wyniki przeprowadzonych przez TÜV SÜD Product Service na zlecenie Michelin (grudzień 2020 - kwiecień 2021) testów hamowania na mokrej nawierzchni od 80 km/h do 20 km/h opon nowych i z bieżnikiem startym maszynowo do poziomu wskaźnika zużycia bieżnika zgodnie z regulaminem nr 30 EKG ONZ (zużycie) w rozmiarze 205/55 R16 94V XL zamontowanych w VW Golf 7. Porównanie opon MICHELIN CrossClimate 2 (nowa: 100% - zużycie: 100%) z MICHELIN CrossClimate+ (nowa: 98,2% - zużycie: 101,1%), BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nowa: 103,2% - zużycie: 99,5%), CONTINENTAL AllSeasonContact (nowa: 94,9% - zużycie: 96,1%), GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (nowa: 95,0% - zużycie: 93,5%) oraz przeprowadzonych przez TÜV SÜD Product Service na zlecenie Michelin (kwiecień 2021) testów hamowania na mokrej nawierzchni od 80 km/h do 20 km/h opon w rozmiarze 205/55 R16 94V XL zamontowanych w VW Golf 7. Porównanie opon MICHELIN CrossClimate 2 (nowa: 100% - zuzycie 100%) i PIRELLI Cinturato All Season SF2 (nowa: 96,8% - zużycie: 89,5%).
(5) Wyniki przeprowadzonych przez TÜV SÜD Product Service na zlecenie Michelin (grudzień 2020 - kwiecień 2021) testów hamownia na suchej nawierzchni od 100 km/h do 0 km/h opon w rozmiarze 205/55 R16 94V XL zamontowanych w VW Golf 7. Porównanie opon MICHELIN CrossClimate 2 (100%) z MICHELIN CrossClimate+ (96,3%), BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (98,1%), CONTINENTAL AllSeasonContact (92,8%), GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (90,1%) oraz przeprowadzonych przez TÜV SÜD Product Service na zlecenie Michelin (kwiecień 2021) testów hamownia na suchej nawierzchni od 100 km/h do 0 km/h opon w rozmiarze 205/55 R16 94V XL zamontowanych w VW Golf 7. Porównanie opon MICHELIN CrossClimate 2 (100%) i PIRELLI Cinturato All Season SF2 (95,9%).
(6) Wyniki przeprowadzonych przez DEKRA Test Center na zlecenie Michelin (marzec 2021) testów trwałości opon w rozmiarze 205/55 R16 94V XL zamontowanych w VW Golf 7. Porównanie opon MICHELIN CrossClimate 2 (100%) z CONTINENTAL AllSeasonContact (100,8%), GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (108,4%), BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (69,7%). Test trwałości przeprowadzony w warunkach przeciętnego użytkowania (D50) na dystansie 11 568 km z ekstrapolacją wyników do zużycia bieżnika do 1,6 mm oraz wyniki przeprowadzonych przez DEKRA Test Center na zlecenie Michelin (kwiecień 2021) testów trwałości opon w rozmiarze 205/55 R16 94V XL zamontowanych w VW Golf 7. Porównanie opon MICHELIN CrossClimate 2 (100%) i PIRELLI Cinturato All Season SF2 (78,0%). Test trwałości przeprowadzony w warunkach przeciętnego użytkowania (D50) na dystansie 10 000 km z ekstrapolacją wyników do zużycia bieżnika do 1,6 mm.
(7) Wyniki testów oporu toczenia przeprowadzonych na maszynie przez Applus Idiada na zlecenie Michelin (sierpień 2020) na oponach w rozmiarze 205/55 R16 94V XL. Porównanie opon MICHELIN CrossClimate 2 (7,11 kg/t) z MICHELIN CrossClimate+ (8,05 kg/t). Ekoodpowiedzialna jazda zależy przede wszystkim od stylu prowadzenia, pojazdu i ciśnienia w oponach.
(8) Opór toczenia - Opona MICHELIN CrossClimate 2 posiada klasę B oporu toczenia z europejskich etykiet dla większości rozmiarów (na skali A-B-C-D-E). Jest to porównywalne ze standardem dla opon letnich premium, ponieważ większość z nich posiada klasy B lub wyższą, według Product Tracking – Średnia z rynku opon letnich premium w Europie – 2021.
(9) Bestseller - Źródło: Panel Sell Out GFK całorocznych opon osobowych (wszystkich kategorii) - Okres: od 01/2021 do 12/2021. Badane rynki: Wielka Brytania, Niemcy, Włochy, Hiszpania, Turcja, Grecja, Polska i Rumunia.
(10) 3PMSF: trzy szczyty górskie i płatek śniegu.