header

Najlepsze opony wielosezonowe do SUV-a

Porady i wskazówki: opony do samochodów osobowych, SUV i dostawczych

Opony wielosezonowe oferują wiele korzyści w porównaniu z oponami letnimi i zimowymi. A dokładniej? Które opony wielosezonowe warto dobrać do swojego SUV-a? Odpowiedzi znajdziesz w tym artykule.

Dlaczego warto wybrać opony całoroczne z oznakowaniem 3PMSF do SUV-a?

car in snow

W porównaniu z oponami letnimi lub zimowymi opony całoroczne z oznakowaniem 3PMSF wspierają ducha mobilności, jakiego daje SUV, zapewniając dodatkowe możliwości wykorzystania tego pojazdu.

W przypadku stosowania w SUV-ie opon całorocznych z oznakowaniem 3PMSF można cieszyć się dobrą wydajnością nawet na podłożu, które nie jest już drogą. Oznacza to większą wygodę i bezpieczeństwo za kierownicą SUV-a podczas jazdy w trudnych lub nieprzewidywalnych warunkach atmosferycznych.

Oszczędność czasu i pieniędzy

Opony wielosezonowe zostały opracowane pod kątem użytkowania całorocznego, co stanowi znaczną oszczędność czasu i pieniędzy:

- Brak konieczności wymiany opon zimowych na letnie (i odwrotnie),
- Brak kosztów montażu i wyważenia opon dwa razy do roku,
- Brak konieczności przechowywania opon w czasie, gdy nie są użytkowane.

Które opony całoroczne z oznakowaniem 3PMSF warto wybrać w przypadku SUV-a?

W 2015 roku firma Michelin wprowadziła dużą innowację w oponach całorocznych, udostępniając gamę CrossClimate z oznakowaniem dopuszczającym do stosowania w porze zimowej (3PMSF). Jej sukces okazał się szczególnie przydatny dla właścicieli SUV-ów. Oponę taką można bez problemu rozpoznać po logo 3PMSF umieszczonym na jej ścianie bocznej. 

Dlaczego opony MICHELIN CrossClimate są tak innowacyjne?

Opracowując ofertę opon na 4 pory roku, inne marki podwyższyły parametry opony zimowej. W przypadku opon MICHELIN CrossClimate firma Michelin przyjęła zupełnie inną strategię. Oponą wyjściową była opona letnia, którą zmodyfikowaliśmy pod kątem parametrów jazdy w warunkach zimowych.

Dlaczego?

- Ponieważ w warunkach wysokich temperatur trwałość opony zimowej jest ograniczona. Wyszliśmy z założenia, że nie ma powodu, aby opona wielosezonowa miała taką wadę.
- Ponieważ chcieliśmy opracować oponę, która dobrze poradzi sobie zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni latem, nie tracąc na komforcie ani na parametrach. Ponieważ chcieliśmy, aby opona ta spełniała nasze kryteria pod kątem trwałości, zgodnie z hasłem „długotrwałe osiągi”(1)

Właśnie dlatego linia opon CrossClimate jest tak innowacyjna i przekonała do siebie tak wielu klientów.

4w 239 tire michelin cross climate suv en us features and benefits 2 nosignature square

Opony całoroczne z oznakowaniem 3PMSF i zaprojektowane z myślą o SUV-ach

picture1

Firma MICHELIN stworzyła nową kategorię opon wielosezonowych w ramach linii CrossClimate:MICHELIN CrossClimate 2 SUV. „SUV” w nazwie informuje o tym, że są to opony zaprojektowane specjalnie z myślą o tej kategorii pojazdów.

MICHELIN CrossClimate 2 SUV zapewniają większy średni przebieg(2) w porównaniu z głównymi konkurentami, zachowując najwyższe parametry bezpieczeństwa w każdych warunkach pogodowych.(1)

Wykorzystują technologie MICHELIN EverGrip na potrzeby zapewnienia najkrótszej drogi (3)(4)(5) hamowania na suchej, mokrej lub pokrytej śniegiem nawierzchni oraz MaxTouch technology, która zapewnia równomierny rozkład na drodze, przedłużając trwałość bieżnika bez pogarszania parametrów bezpieczeństwa.

Główne zalety opon Michelin CrossClimate 2 / CrossClimate 2 SUV:

  • Opony do użytku całorocznego
  • Certyfikowane do jazdy w warunkach zimowych (3PMSF)
  • Lider w zakresie hamowania na suchej nawierzchni (6)
  • Lider w zakresie hamowania na mokrej oraz zaśnieżonej nawierzchni w stanie nowym i przy dopuszczalnym poziomie zużycia (3)(4)(5)
  • Lider trwałości bez pogarszania parametrów bezpieczeństwa (1)(2)

Niezawodna wydajność: nasza gwarancja mobilności do ostatniego kilometra

W przypadku opon letnich na śniegu występuje ryzyko poślizgu, który może zagrażać bezpieczeństwu. Gdy wsiądziesz do swojego SUV-a po niespodziewanych opadach śniegu, może okazać się, że na letnich oponach nie wyjedziesz z parkingu.

Z kolei opony zimowe zostały zaprojektowane pod kątem zapewnienia optymalnych parametrów w warunkach niskich temperatur. Jazda samochodem typu SUV na tego typu oponach latem zmienia ich zachowanie i powoduje szybsze zużycie, co kończy się przedwczesną wymianą opon.

Zoptymalizowany bieżnik w kształcie litery V, w który wyposażone są nasze opony całoroczne z oznakowaniem 3PMSF, zapewnia dobrą przyczepność na śniegu lub w trudnym terenie zarówno w porze zimowej, jak i letniej. Technologia ta zapewnia także skuteczne odprowadzanie wody na boki na mokrych drogach. Ponadto mieszanka Thermal Adaptive Compound – nowa generacja mieszanki stosowanej w bieżnikach, która charakteryzuje się większą gęstością krzemionki i sadzy – dostosowuje się do zmiennych temperatur na drogach, zapewniając w ten sposób lepszą przyczepność przy suchej, mokrej lub śnieżnej pogodzie.

Innymi słowy posiadacze samochodów typu SUV zyskują dzięki tym oponom wielosezonowym poczucie bezpieczeństwa podczas jazdy. Opony te nadają się do jazdy przez cały rok, oszczędzając czas i pieniądze (brak konieczności wymiany opon co sezon), jednocześnie zapewniając wyjątkową przyczepność w nieprzewidywalnych warunkach pogodowych.

UWAGA: Jeśli nie możesz znaleźć opony MICHELIN CrossClimate 2 SUV we właściwym rozmiarze, to nie problem! Opona CrossClimate 2 bez słowa „SUV” w nazwie również doskonale pasuje do pojazdów tej kategorii, pod warunkiem prawidłowego dobrania rozmiaru.

W firmie Michelin „długotrwałe osiągi” są zasadą nadrzędną, którą kierujemy się przy projektowaniu opon. Dbamy, aby nasze opony sprawdzały się do ostatniego kilometra, nawet gdy osiągną koniec swojego cyklu eksploatacji. W przypadku opon wielosezonowych nie mogło być inaczej.

Najważniejsze dla Twojego SUV-a jest zapewnienie najwyższego poziomu bezpieczeństwa przez cały czas, do ostatniego kilometra. „Ostatni kilometr” dotyczy osiągnięcia granicznej wartości zużycia określonej przepisami. Gdy opona osiągnie odpowiedni poziom zużycia, należy ją wymienić.

A ponieważ są to opony, na których można jeździć przez cały rok, potencjał zużycia jest lepiej wykorzystany. Koniec z wymianą opon zimowych/letnich! Możesz bezpiecznie jeździć na tych samych oponach do momentu ich zużycia. Poza oszczędnością pieniędzy wybór ten jest także krokiem w kierunku ochrony środowiska.

4w 461 3528702522950 tire michelin crossclimate 2 205 slash 55 r16 91v c main

The optimised V-shaped tread offers good grip on difficult terrain.

Znajdź najlepsze opony całoroczne do SUV-a

Find the best all-season tyres for your SUV

Informacje prawne

(1) Zrównoważone osiągi – zrównoważone osiągi potwierdzone testami przeprowadzonymi w 2020 i 2021 r. w zakresie hamowania na suchej i mokrej nawierzchni dla opon nowych i przy dopuszczalnym poziomie zużycia, przyczepności na śniegu dla opon nowych i przy dopuszczalnym poziomie zużycia, trwałości – zobacz szczegóły testów w informacjach prawnych 2, 3, 4, 5, 6 – MICHELIN CrossClimate 2 SUV zajmuje 8 czołowych pozycji w 8 testach.

 

(2) Trwałość – test trwałości przeprowadzony przez CENTRUM TESTOWE DEKRA na zlecenie Michelin w styczniu 2022 r., na oponach w rozmiarze 235/60 R18 107V i 107W, założonych w pojeździe HYUNDAI Santa Fé 2,2 l. CRDI, w którym porównano opony MICHELIN CrossClimate 2 SUV (100%) z oponami BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (55,9%); CONTINENTAL AllSeason Contact (93,0%); GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (95,8%); PIRELLI Scorpion Verde All Season SF (95,5%). Test trwałości przeprowadzony w warunkach przeciętnego rzeczywistego użytkowania (D50) na dystansie 11 568 km z przewidywaną trwałością do zużycia bieżnika do 1,6 mm.

 

(3) Test hamowania na śniegu – testy hamowania na śniegu, przeprowadzone przez TÜV SÜD Product Service na zlecenie Michelin, z prędkości 30 do 10 km/h, w okresie październik 2021 – styczeń 2022 (poziom zużycia oznacza zużycie na maszynie (starcie) do głębokości wskaźnika zużycia bieżnika zgodnie z europejskimi przepisami dotyczącymi wskaźnika zużycia bieżnika: ECE R30r03f), na oponach w rozmiarze 235/60 R18 107V oraz 107W w samochodzie Audi Q5 40TDI 204 KM, Audi Q5 50TFSIe 300 KM, porównujące model MICHELIN CrossClimate 2 SUV (nowe:100% – przy dopuszczalnym poziomie zużycia: 100%) z BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nowe: 82,2% – przy dopuszczalnym poziomie zużycia: 67,0%); CONTINENTAL AllSeason Contact (nowe: 93,6% – przy dopuszczalnym poziomie zużycia: 83,5%); GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (nowe: 89,9% – przy dopuszczalnym poziomie zużycia: 83,9%) ; PIRELLI Scorpion Verde All Season SF (nowe: 71,8% – przy dopuszczalnym poziomie zużycia: 61,2%). Obliczenia na podstawie średnich wartości hamowania wynikających ze zmierzonych dróg hamowania w przedziale prędkości 30–10 km/h.

 

(4) Test przyczepności na śniegu – testy przyczepności na śniegu przeprowadzone przez TÜV SÜD Product Service na zlecenie Michelin, w przedziale prędkości 5–30 km/h, w okresie październik 2021 – styczeń 2022 (poziom zużycia oznacza zużycie na maszynie (starcie) do głębokości wskaźnika zużycia bieżnika zgodnie z europejskimi przepisami dotyczącymi wskaźnika zużycia bieżnika: ECE R30r03f), na oponach w rozmiarze 235/60 R18 107V oraz 107W w samochodzie Audi Q5 40TDI 204 KM, Audi Q5 50TFSIe 300 KM, porównujące model MICHELIN CrossClimate 2 SUV (nowe: 100% – przy dopuszczalnym poziomie zużycia: 100%) z BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nowe: 75,2% – przy dopuszczalnym poziomie zużycia: 67,3%); CONTINENTAL AllSeason Contact (nowe: 93,4% – przy dopuszczalnym poziomie zużycia: 84,1%); GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (nowe: 88,8% – przy dopuszczalnym poziomie zużycia: 80,9%) ; PIRELLI Scorpion Verde All Season SF (nowe: 64,3% – przy dopuszczalnym poziomie zużycia: 46,3%). Obliczenia na podstawie średnich wartości przyspieszenia wynikających ze zmierzonych czasów przyspieszenia w przedziale prędkości 5–30 km/h, osiągniętych w rzeczywistych testach.

(5) Testy hamowania na mokrej nawierzchni – testy hamowania na mokrej nawierzchni, przeprowadzone przez TÜV SÜD Product Service na zlecenie Michelin, z prędkości 80 do 20 km/h, w okresie październik 2021 – styczeń 2022 (poziom zużycia oznacza zużycie na maszynie (starcie) do głębokości wskaźnika zużycia bieżnika zgodnie z europejskimi przepisami dotyczącymi wskaźnika zużycia bieżnika: ECE R30r03f), na oponach w rozmiarze 235/60 R18 107V oraz 107W w samochodzie Audi Q5 40TDI 204 KM, Audi Q5 50TFSIe 300 KM, porównujące model MICHELIN CrossClimate 2 SUV (nowe: 100% – przy dopuszczalnym poziomie zużycia: 100%) z BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nowe: 96,3% – przy dopuszczalnym poziomie zużycia: 98,5%); CONTINENTAL AllSeason Contact (nowe: 94,5% – przy dopuszczalnym poziomie zużycia: 91,7%); GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (nowe: 95,5% – przy dopuszczalnym poziomie zużycia: 99,1%) ; PIRELLI Scorpion Verde All Season SF (nowe: 87,2% – przy dopuszczalnym poziomie zużycia: 90,4%). Średnie osiągi na mokrej nawierzchni o wysokiej i niskiej wartości współczynnika μ, w dwóch różnych zakresach temperatur.

 

(6) Test hamowania na suchej nawierzchni – testy hamowania na suchej nawierzchni, przeprowadzone przez TÜV SÜD Product Service na zlecenie Michelin, z prędkości 100 do 0 km/h, w okresie październik 2021 – styczeń 2022, na oponach w rozmiarze 235/60 R18 107V oraz 107W w samochodzie Audi Q5 40TDI 204 KM, Audi Q5 50TFSIe 300 KM, porównujące opony MICHELIN CrossClimate 2 SUV (100%) z BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (96,4%); CONTINENTAL AllSeason Contact (96,1%); GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (95,6%); PIRELLI Scorpion Verde All Season SF (94,9%).

 

 

Używasz nieobsługiwanej przeglądarki internetowej.
Używasz przeglądarki internetowej, która nie jest obsługiwana przez tę witrynę. Oznacza to, że niektóre funkcje mogą nie działać zgodnie z przeznaczeniem. Może to powodować dziwne zachowania podczas przeglądania. Użyj lub uaktualnij / zainstaluj jedną z następujących przeglądarek, aby korzystać ze wszystkich możliwości z tej witryny