(1) Zrównoważone osiągi – zrównoważone osiągi potwierdzone testami przeprowadzonymi w 2020 i 2021 r. w zakresie hamowania na suchej i mokrej nawierzchni dla opon nowych i przy dopuszczalnym poziomie zużycia, przyczepności na śniegu dla opon nowych i przy dopuszczalnym poziomie zużycia, trwałości – zobacz szczegóły testów w informacjach prawnych 2, 3, 4, 5, 6 – MICHELIN CrossClimate 2 SUV zajmuje 8 czołowych pozycji w 8 testach.
(2) Trwałość – test trwałości przeprowadzony przez CENTRUM TESTOWE DEKRA na zlecenie Michelin w styczniu 2022 r., na oponach w rozmiarze 235/60 R18 107V i 107W, założonych w pojeździe HYUNDAI Santa Fé 2,2 l. CRDI, w którym porównano opony MICHELIN CrossClimate 2 SUV (100%) z oponami BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (55,9%); CONTINENTAL AllSeason Contact (93,0%); GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (95,8%); PIRELLI Scorpion Verde All Season SF (95,5%). Test trwałości przeprowadzony w warunkach przeciętnego rzeczywistego użytkowania (D50) na dystansie 11 568 km z przewidywaną trwałością do zużycia bieżnika do 1,6 mm.
(3) Test hamowania na śniegu – testy hamowania na śniegu, przeprowadzone przez TÜV SÜD Product Service na zlecenie Michelin, z prędkości 30 do 10 km/h, w okresie październik 2021 – styczeń 2022 (poziom zużycia oznacza zużycie na maszynie (starcie) do głębokości wskaźnika zużycia bieżnika zgodnie z europejskimi przepisami dotyczącymi wskaźnika zużycia bieżnika: ECE R30r03f), na oponach w rozmiarze 235/60 R18 107V oraz 107W w samochodzie Audi Q5 40TDI 204 KM, Audi Q5 50TFSIe 300 KM, porównujące model MICHELIN CrossClimate 2 SUV (nowe:100% – przy dopuszczalnym poziomie zużycia: 100%) z BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nowe: 82,2% – przy dopuszczalnym poziomie zużycia: 67,0%); CONTINENTAL AllSeason Contact (nowe: 93,6% – przy dopuszczalnym poziomie zużycia: 83,5%); GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (nowe: 89,9% – przy dopuszczalnym poziomie zużycia: 83,9%) ; PIRELLI Scorpion Verde All Season SF (nowe: 71,8% – przy dopuszczalnym poziomie zużycia: 61,2%). Obliczenia na podstawie średnich wartości hamowania wynikających ze zmierzonych dróg hamowania w przedziale prędkości 30–10 km/h.
(4) Test przyczepności na śniegu – testy przyczepności na śniegu przeprowadzone przez TÜV SÜD Product Service na zlecenie Michelin, w przedziale prędkości 5–30 km/h, w okresie październik 2021 – styczeń 2022 (poziom zużycia oznacza zużycie na maszynie (starcie) do głębokości wskaźnika zużycia bieżnika zgodnie z europejskimi przepisami dotyczącymi wskaźnika zużycia bieżnika: ECE R30r03f), na oponach w rozmiarze 235/60 R18 107V oraz 107W w samochodzie Audi Q5 40TDI 204 KM, Audi Q5 50TFSIe 300 KM, porównujące model MICHELIN CrossClimate 2 SUV (nowe: 100% – przy dopuszczalnym poziomie zużycia: 100%) z BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nowe: 75,2% – przy dopuszczalnym poziomie zużycia: 67,3%); CONTINENTAL AllSeason Contact (nowe: 93,4% – przy dopuszczalnym poziomie zużycia: 84,1%); GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (nowe: 88,8% – przy dopuszczalnym poziomie zużycia: 80,9%) ; PIRELLI Scorpion Verde All Season SF (nowe: 64,3% – przy dopuszczalnym poziomie zużycia: 46,3%). Obliczenia na podstawie średnich wartości przyspieszenia wynikających ze zmierzonych czasów przyspieszenia w przedziale prędkości 5–30 km/h, osiągniętych w rzeczywistych testach.
(5) Testy hamowania na mokrej nawierzchni – testy hamowania na mokrej nawierzchni, przeprowadzone przez TÜV SÜD Product Service na zlecenie Michelin, z prędkości 80 do 20 km/h, w okresie październik 2021 – styczeń 2022 (poziom zużycia oznacza zużycie na maszynie (starcie) do głębokości wskaźnika zużycia bieżnika zgodnie z europejskimi przepisami dotyczącymi wskaźnika zużycia bieżnika: ECE R30r03f), na oponach w rozmiarze 235/60 R18 107V oraz 107W w samochodzie Audi Q5 40TDI 204 KM, Audi Q5 50TFSIe 300 KM, porównujące model MICHELIN CrossClimate 2 SUV (nowe: 100% – przy dopuszczalnym poziomie zużycia: 100%) z BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nowe: 96,3% – przy dopuszczalnym poziomie zużycia: 98,5%); CONTINENTAL AllSeason Contact (nowe: 94,5% – przy dopuszczalnym poziomie zużycia: 91,7%); GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (nowe: 95,5% – przy dopuszczalnym poziomie zużycia: 99,1%) ; PIRELLI Scorpion Verde All Season SF (nowe: 87,2% – przy dopuszczalnym poziomie zużycia: 90,4%). Średnie osiągi na mokrej nawierzchni o wysokiej i niskiej wartości współczynnika μ, w dwóch różnych zakresach temperatur.
(6) Test hamowania na suchej nawierzchni – testy hamowania na suchej nawierzchni, przeprowadzone przez TÜV SÜD Product Service na zlecenie Michelin, z prędkości 100 do 0 km/h, w okresie październik 2021 – styczeń 2022, na oponach w rozmiarze 235/60 R18 107V oraz 107W w samochodzie Audi Q5 40TDI 204 KM, Audi Q5 50TFSIe 300 KM, porównujące opony MICHELIN CrossClimate 2 SUV (100%) z BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (96,4%); CONTINENTAL AllSeason Contact (96,1%); GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (95,6%); PIRELLI Scorpion Verde All Season SF (94,9%).