(1) Więcej informacji na stronie https://www.michelin.com/en/sustainable-development-mobility/working-towards-sustainable-mobility/
(2) Od zaopatrzenia w surowce, poprzez produkcję i eksploatację po recykling.
(3) „Ostatni kilometr” w rozumieniu do poziomu dopuszczalnego zużycia bieżnika w Europie (1,6 mm). Minimalna dopuszczalna głębokość bieżnika może być różna w poszczególnych krajach. Więcej informacji na stronie https://www.michelin.pl/auto/performance-made-to-last
Gamy opon zaprojektowane pod kątem wysokiej trwałości i długotrwałych osiągów to: MICHELIN CrossClimate², MICHELIN CrossClimate 2 SUV, MICHELIN Primacy 4+, MICHELIN e.Primacy, MICHELIN Pilot Sport 4S, MICHELIN Pilot Sport 5, MICHELIN Pilot Sport EV, MICHELIN Pilot Sport 4 SUV, MICHELIN Alpin 6 i MICHELIN Pilot Alpin 5.
(4) Wewnętrzne obliczenia porównujące MICHELIN Energy (RR >12 kg/t) z MICHELIN e.Primacy i MICHELIN Pilot sport EV (RR <5 kg/t).
(5) „Codzienne odpady” to m.in. odpady z uprawy kukurydzy, drewno odpadowe, pojemniki na żywność, opakowania i butelki z tworzyw sztucznych…
(6) Estymacja łącznej ilości materiałów pochodzących z recyklingu, które będą zużyte przez Grupę Michelin w latach 2020-2030 do produkcji opon z docelową zawartością 40% materiałów pochodzących z recyklingu w oponach do 2030 roku.
(7) Jako zrównoważone materiały Michelin uznaje materiały pochodzące z recyklingu lub materiały pochodzące ze źródeł biologicznych, odnawialne w skali czasu ludzkiego życia, które nie konkurują z sektorem spożywczym. Jako materiały zrównoważone Michelin nie uznaje surowców naturalnych, które są nieodnawialne w skali życia ludzkiego, takie jak na przykład ropa naftowa. Zgodnie z tym niektóre materiały, pomimo pochodzenia naturalnego, mineralnego, takie jak krzemionka, nie wpisują się w stworzoną przez Michelin definicję materiałów zrównoważonych.
(8) Na podstawie wyników testów wewnętrznych, w porównaniu z dostępnymi na rynku oponami MICHELIN Primacy 4 w rozmiarze 235/55R19 105W.
(9) Materiały pochodzące z recyklingu to surowce wytworzone w procesach odzysku, na skutek których odpady przemysłowe lub pokonsumpcyjne są ponownie przetwarzane na produkty, materiały lub substancje. Wyłączone z tego jest ponowne wykorzystanie energii i ponowne przetwarzanie materiałów do wykorzystania jako energia. (Na podstawie definicji zawartej w europejskiej dyrektywie o odpadach).
(10) UPTIS (Unique Puncture-proof Tyre System) to opona bezpowietrzna, opracowana we współpracy z firmą Maxion, dostawcą specjalnej felgi do opony UPTIS.
(11) Odpowiadające średniej ważonej masy przednich i tylnych opon, czyli odpowiednio 33% i 46% zrównoważonych materiałów.