MICHELIN Track Connect: pytania i odpowiedzi

Jak działa system Michelin Track Connect?

Aplikacja przeznaczona jest dla użytkowników posiadających opony MICHELIN Pilot Sport Cup 2 Connect oraz zestaw MICHELIN Track Connect. W trybie eksperta kierowca może mierzyć czas przejazdu, analizować każde okrążenie, monitorować temperaturę i ciśnienie w oponach w czasie rzeczywistym oraz otrzymywać zalecenia dotyczące regulacji ciśnienia dla optymalizacji osiągów i zrównoważenia sterowności pojazdu w zależności od warunków pogodowych.

Jak działa pomiar czasu okrążeń?

Na każdym torze wyznaczona została linia pomiaru czasu. Pozycja pojazdu na torze jest ustalana przy pomocy geolokalizacji. W momencie przekraczania linii pomiarowej zapisywany jest czas pokonanego okrążenia i rozpoczyna się pomiar czasu kolejnego okrążenia. Aby pomiar czasu był możliwy, średnią prędkość okrążenia musi być mniejsza niż 200 km/h, linię pomiaru czasu należy przekroczyć czasu z prędkością chwilową większą niż 80 km/h.

Jakie smartfony są kompatybilne z aplikacją?

System iOS: wszystkie modele telefonów od iPhone SE (1. generacji); system iOS 13 lub nowszy.
System Android: urządzenia muszą obsługiwać technologię Bluetooth Low Energy (BLE). Smartfony Samsung: nie starsze niż 3-letnie z systemem Android 5 lub nowszym.

Jakie opony i rozmiary są kompatybilne z MTC?

System współpracuje z 47 rozmiarami opon MICHELIN Pilot Sport Cup2 Connect.

Jakie pojazdy mogą korzystać z rozwiązania?

Zgodność z MICHELIN Track Connect można sprawdzić na liście 270 kompatybilnych pojazdów.

Jaki jest koszt podłączenia zestawu MICHELIN Track Connect do opon MICHELIN Pilot Sport Cup 2 Connect?

Koszt montażu można sprawdzić u lokalnego sprzedawcy opon (patrz lista sprzedawców). Cena zestawu jest porównywalna do kosztu dwóch opon Cup 2. Wyniki testów dowodzą jedna, że eksploatacja opon w optymalnych warunkach może podwoić liczbę okrążeń na torze wyścigowym. Dlatego Track Connect może faktycznie obniżać roczne wydatki na opony wysokich osiągów.

Gdzie znajdę system MICHELIN Track Connect?

Aplikację można pobrać ze sklepu z aplikacjami na urządzenia mobilne.

Zestaw MICHELIN Track Connect można zamówić i zamontować u wybranych sprzedawców (patrz załączona lista).

Jak uruchomić system?

Po montażu i sparowaniu systemu przez dilera/instalatora wystarczy uruchomić aplikację, nacisnąć przycisk START i rozpocząć pierwszą jazdę z połączonym cyfrowo systemem!

Czy będę mógł używać MICHELIN Track Connect w innych pojazdach?

MICHELIN Track Connect można używać we wszystkich pojazdach wyposażonych w opony MICHELIN Pilot Sport Cup 2 Connect w rozmiarach z listy.
Aby połączyć kolejny samochód, należy zakupić tylko opony i czujniki. Odbiornik można przenosić między pojazdami.
Nowy pojazd należy dodać w aplikacji (menu My garage > New car)

Czy można kupić same czujniki?

Tak, czujniki można kupić oddzielnie, gdy oryginalne czujniki z zestawu przestana działać (szacowana żywotność to 3 lata) lub gdy chcemy podłączyć inny pojazd do aplikacji.

KORZYSTANIE Z APLIKACJI: ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW, WSKAZÓWKI I PORADY

Czy muszę założyć konto, aby móc korzystać z systemu?
Tak, ponieważ w ten sposób mamy dostęp do wszystkich zapisanych danych na komputerze, w smartfonie i tablecie. W przypadku wymiany któregokolwiek z urządzeń nie stracimy swoich danych. Aby korzystać z systemu, konieczne jest założenie konta.

 

Jak utworzyć konto w MICHELIN Track Connect?
Po pobraniu aplikacji MICHELIN Track Connect należy dotknąć Register i wpisać nazwisko, imię i adres e-mail. Aby zakończyć proces tworzenia konta, należy zatwierdzić podane informacje.

 

Jak dodać tor lub pojazd?

W aplikacji znajdziemy większość samochodów sportowych, jakie można spotkać na torach wyścigowych. Jeśli nie znajdziemy naszego samochodu w aplikacji, to możemy dodać go w aplikacji. W aplikacji można wybrać tylko oryginalne rozmiary opon i typy pojazdów. Aplikacja nie obsługuje niestandardowych rozmiarów opon aut tuningowych. Aby dodać tor, należy skontaktować się z Michelin poprzez aplikację.

 

Co zrobić, jeśli toru na który się wybieram nie ma w aplikacji? 
Można poprosić o dodanie toru w menu Tours > Add a Tour lub skontaktować się bezpośrednio Michelin, wybierając w części kontaktowej opcję „I can't find my circuit”. System umożliwia także monitorowanie temperatury i ciśnienia w oponach w trybie jazdy drogowej (Road).

 

Jak zarejestrować czujniki w aplikacji? 
Czujniki są rejestrowane w aplikacji na etapie jej instalacji i konfiguracji pojazdu. W Menu My garage należy wybrać istniejący pojazd lub skonfigurować nowy. Po przejściu w dół widzimy ekran z rzutem pojazdu podzielony na 4 pola. Każdemu z nich przyporządkowana jest opona. Aby rozpocząć parowanie czujników, należy dotknąć pola. Jeżeli korzystamy z narzędzia ATEQ, wybieramy tryb Auto, jeżeli nie dysponujemy narzędziem, wybieramy tryb Manual.
W trybie Auto wybieramy pierwszą oponę, dla której chcemy zarejestrować czujnik. Na przykład lewy górny róg dla przedniej lewej opony. Czytnik ATEQ wzbudzi czujnik w oponie i odbierze od niego dane rejestracyjne. Identyfikator czujnika z przedniej lewej opony został pobrany. Czynność należy powtórzyć dla pozostałych opon i zatwierdzić konfigurację.
W trybie Manual wybieramy pierwszą oponę, której czujnik chcemy zarejestrować. Na przykład lewy górny róg dla przedniej lewej opony. Powoli spuszczamy powietrze z opony do wybudzenia czujnika i jego identyfikacji. Identyfikator czujnika z przedniej lewej opony został pobrany. Czynność należy powtórzyć dla pozostałych opon i zatwierdzić konfigurację. Po zakończeniu konfiguracji pompujemy opony do ciśnienia zalecanego przez producenta (dla zimnych opon).

 

Co robić, jeśli odbiornik nie działa?

Sprawdź, czy gniazdo zapalniczki działa i urządzenie jest prawidłowo podłączone i zasilane. Po podłączeniu odbiornika do zasilania, dioda w rogu urządzenia powinno świecić się na niebiesko.

 

Czy miejsce, gdzie umieszczony jest odbiornik w pojeździe ma znaczenie?

Odbiornik powinien znajdować się na środku pojazdu, w równej odległości od każdego koła. Optymalne miejsce na umieszczenie odbiornika znajduje się pomiędzy siedzeniami kierowcy i pasażera. W tym miejscu jakość przesyłu danych z czujników w oponach będzie najlepsza. Jeżeli odbiornik nie znajduje się na środku pojazdu, to dane z czujników odbierane przez urządzenie mogą być niekompletne.

 

Jak sprawdzić, czy odbiornik działa? 

Odbiornik należy podłączyć za pomocą jednego z dwóch przewodów zasilających (w zestawie) do gniazda zapalniczki lub gniazda USB 5V w pojeździe. Po podłączeniu dioda w rogu urządzenia zacznie migać na biało. Zmiana światła diody z białego migającego na ciągłe niebieskie będzie oznaczać, że czujniki komunikują się z odbiornikiem i aplikacją.

Dobrze wiedzieć

Czy czujniki pracują przy każdej prędkości?
Czujniki zostały zaprojektowane do jazdy wyścigowej z dużą prędkością.

 

Czy kupując zestaw MTC muszę od razu kupić opony? 

Nie. Czujniki można zamontować w oponach Michelin Connect w dowolnym momencie. Aby zamontować czujniki w oponach, na których jeździmy, opony będzie trzeba zdjąć z felg.  Jednak montując czujniki w nowych oponach, osiągniemy największe korzyści z systemu Track Connect, który pozwala zoptymalizować osiągi i trwałość opon już od pierwszego kilometra.

Oczywiście, ponieważ czujniki można przekładać między oponami. Opony MICHELIN Pilot Sport Cup 2 Connect można zakupić w dowolnym czasie.

 

Kto dokonuje pierwszego uruchomienia systemu?
System MICHELIN Track Connect jest montowany, konfigurowany, uruchamiany i parowany z odbiornikiem przez sprzedawcę zestawu.

 

Czy zestaw jest objęty gwarancją?
Czujniki i odbiornik są objęte 2-letnią gwarancją. W przypadku awarii czujnika lub odbiornika w ciągu 24 miesięcy od uruchomienia urządzenia, niedziałające elementy zestawu zostaną wymienione na nowe.
Dodatkowe akcesoria, takie jak uchwyt na telefon, kable zasilające do odbiornika czy adapter USB do gniazda zapalniczki nie są objęte gwarancją handlową.

 

Czy system można używać dalej po zużyciu opon?
Czujniki można przełożyć do nowych opon pod warunkiem, że będą one kompatybilne z systemem.

 

Jaka jest żywotność systemu (czujników, odbiornika itp.)?
Nie ma szczególnych ograniczeń co do żywotności odbiornika, o ile nie będzie on narażony na wstrząsy i będzie przechowywany w normalnych warunkach (suche pomieszczenie, temperatura od -20°C do +35°C). Czujniki są zasilane wbudowaną baterią o szacowanej żywotności 3 lata (2-letnia gwarancja handlowa). Litowe baterie wbudowane w czujniki są niewymienne. 

 

Czy MICHELIN Track Connect może zastąpić system TPMS w moim aucie?
Nie, rozwiązanie MICHELIN Track Connect nie zastępuje urządzenia zabezpieczającego i regulacyjnego montowanego standardowo w pojazdach. Rozwiązanie MICHELIN Track Connect to dodatkowe urządzenie wspierające, które informuje o ciśnieniu i temperaturze w oponach i udziela odpowiednich zaleceń.

 

Czy opony wyposażone w czujniki należy przechowywać w specjalnych warunkach? 
Nie ma takiej konieczności. Opony MICHELIN Pilot Sport Cup 2 Connect przechowuje się tak samo jako opony standardowe. Opony najlepiej przechowywać w pomieszczeniu o stałej, umiarkowanej temperaturze, w miejscu zacienionym, suchym i nienarażającym opony na zgniecenie.

 

Czy można aktualizować oprogramowanie czujników?
Nie, aktualizacja oprogramowania czujników nie jest możliwa bez ich wymiany. 

 

Czy można zaktualizować odbiornik? 

Jeżeli aktualizacja oprogramowania odbiornika będzie dostępna, zostaniesz o tym poinformowany w aplikacji (ekran z danymi pojazdu w sekcji My garage). 

 

 Czy można wymienić baterię czujników?
Nie, czujnik posiada wbudowaną na stałe baterię litową.

 

 Czy czujniki są wrażliwe na niską lub wysoką temperaturę?
Czujniki są przystosowane do warunków użytkowania na torze wyścigowym. Maksymalna temperatura robocza to 120°C.

 

Co zrobić z zużytymi czujnikami? Czy jest jakiś specjalny sposób ich recyklingu?  
Czujniki posiadają wbudowane na stałe baterie litowe, a ich wymiana jest niemożliwa. Aby chronić środowisko i postępować zgodnie z przepisami, zużyte czujniki należy oddać sprzedawcy części samochodowych lub najbliższego punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. Zgodnie z unijną dyrektywą 2006/66/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie baterii, produkty z zużytymi bateriami i akumulatorami należy przekazać do właściwego punktu w celu ich wymontowania i poddania recyklingowi. 

 

 Czy za każdym muszę parować mój telefon z odbiornikiem?
Nie, technologia Bluetooth Low Energy lub Bluetooth 4.0 wymaga jednorazowego parowania urządzeń przy pierwszym uruchomieniu (menu Konfiguracja w aplikacji > My garage > Receiver). Przy każdym uruchomieniu aplikacji telefon i odbiornik połączą się automatycznie (należy upewnić się, że Bluetooth w smartfonie jest włączony).

 

 Co stanie się, gdy zmienię smartfon?
Po zmianie smartfona należy zainstalować aplikację w nowym urządzeniu. Wszystkie parametry dotyczące pojazdu(-ów), w tym dane dotyczące lokalizacji czujników, są przechowywane na koncie użytkownika. Ponowne parowanie z odbiornikiem nie jest konieczne, ponieważ jego identyfikator jest zapisany na koncie użytkownika. Po ponownym zainstalowaniu aplikacji na nowym smartfonie należy zalogować się przy użyciu nazwy użytkownika login i hasła do konta. Wszystkie zapisane dane będą dostępne w nowo zainstalowanej aplikacji.

 

Co jeśli smartfon nie wykryje odbiornika?
Należy sprawdzić, czy odbiornik oraz Bluetooth w telefonie są włączone. Oczywiście odbiornik należy podłączyć do zasilania. Włączenie urządzenia jest sygnalizowane migającą białą diodą. 
Jeżeli pomimo włączenia Bluetooth w telefonie odbiornik nie łączy się z nim, to należy zapomnieć odbiornik w podłączonych urządzeniach w telefonie i sparować go ponownie. Aby sparować odbiornik z telefonem, należy uruchomić aplikację, wejść w menu My garage > Receiver, sprawdzić, czy odbiornik jest włączony i ponownie włączyć skanowanie urządzeń Bluetooth. Na liście dostępnych urządzeń powinien pojawić się identyfikator odbiornika. Dotykamy identyfikator na liście i parujemy urządzenia. 
Jeśli to rozwiązanie nie będzie działać, należy odłączyć odbiornik na minutę, uruchomić ponownie telefon i powtórzyć czynności opisane powyżej.

 

Jak postępować w przypadku uszkodzenia opony?
W takim przypadku należy skonsultować się ze specjalistą od opon. Możliwe, że da się naprawić oponę. Jeśli do naprawy opony konieczny będzie jej demontaż z felgi, to przy jej zakładaniu należy sprawdzić, czy czujnik jest na swoim miejscu.

 

Co w przypadku konieczności zmiany opon?
Czujniki można przenosić między oponami (trwałość baterii szacuje się na ok. 3 lat). W tym celu należy udać się do autoryzowanego punktu sprzedaży, w którym zestaw MICHELIN Track Connect i zlecić przełożenie czujników do kompletu nowych opon.

 

Czy odbiornik może być podłączony do zasilania przez cały czas?
Tak, ale jeżeli port USB lub zapalniczki jest podłączony jest zasilany stałym napięciem +12V, to istnieje ryzyko rozładowania akumulatora w samochodzie zaparkowanym przez dłuższy czas.

Jak utworzyć konto w MICHELIN Track Connect?

Należy pobrać aplikację MICHELIN Track Connect, dotknąć Register, wpisać nazwisko, imię, adres e-mail i numer seryjny MICHELIN TRACK CONNECT (podany z tyłu pudełka). Potwierdzając te informacje, właśnie utworzyłeś swoje konto.

Używasz nieobsługiwanej przeglądarki internetowej.
Używasz przeglądarki internetowej, która nie jest obsługiwana przez tę witrynę. Oznacza to, że niektóre funkcje mogą nie działać zgodnie z przeznaczeniem. Może to powodować dziwne zachowania podczas przeglądania. Użyj lub uaktualnij / zainstaluj jedną z następujących przeglądarek, aby korzystać ze wszystkich możliwości z tej witryny