(1) Hamowanie na śniegu - Na podstawie wyników testów przeprowadzonych przez UTAC na zlecenie Michelin w Północnej Finlandii (Mellatracks) w grudniu 2023 r. na oponach w rozmiarze 205/55 R16 91H zamontowanych w VW Golf 8. Na podstawie wyników porównawczych testów hamowania na śniegu z ABS (od 30 km/h do 10 km/h) nowych opon MICHELIN Alpin 7 (100%) i MICHELIN Alpin 6 (93,6%).
(2) Przyspieszanie na śniegu - Na podstawie wyników testów przeprowadzonych przez UTAC na zlecenie Michelin w Północnej Finlandii (Mellatracks) w grudniu 2023 r. na oponach w rozmiarze 205/55 R16 91H zamontowanych w VW Golf 8. Na podstawie wyników porównawczych testów przyspieszania na śniegu (od 5 km/h do 30 km/h) nowych opon MICHELIN Alpin 7 (100%) i MICHELIN Alpin 6 (98,5%).
(3) Zużycie energii - Zużycie energii oznacza paliwo w przypadku pojazdów spalinowych i hybrydowych oraz energię elektryczną w przypadku pojazdów elektrycznych.
(4) Opór toczenia - Na podstawie wyników testów oporu toczenia przeprowadzonych na maszynie przez UTAC CERAM na zlecenie Michelin w Linas-Monthlery (Francja) w styczniu 2024 r. na oponach w rozmiarze 205/55 R16 91T. Porównanie opon Alpin (7,444 kg/t) i Alpin 6 (8,238 kg/t).
(5) Przyczepność na mokrej nawierzchni - Nowe i zbliżające się do zużycia opony MICHELIN Alpin 7 w rozmiarze 205/55 R16 91H przewyższają próg przyczepności na mokro określony w regulaminie nr 117 EKG ONZ.
(6) Bezpieczeństwo i mobilność - Opona MICHELIN Alpin 7 posiada homologację do użytkowania na śniegu (oznaczenie 3PMSF). Aby otrzymać oznaczenie 3PMSF, opony muszą gwarantować minimalny poziom bezpieczeństwa i mobilności na śniegu.