(1) - Zrównoważone osiągi - Zrównoważone osiągi potwierdzone w przeprowadzonych w latach 2020 i 2021 testach hamowania na suchej nawierzchni, hamowania na mokrej nawierzchni opon nowych i przy dopuszczalnym poziomie zużycia, hamowania na śniegu opon nowych i przy dopuszczalnym poziomie zużycia, trakcji na śniegu opon nowych i przy dopuszczalnym poziomie zużycia i trwałości - patrz szczegółowe informacje o testach w informacjach prawnych 2, 3, 4, 5, 6. W 8 testach porównawczych z MICHELIN CROSSCLIMATE SUV opona MICHELIN CROSSCLIMATE 2 SUV zajęła 8 czołowych miejsc. Dopuszczalny poziom zużycia lub „zużycie” oznacza opony z bieżnikiem startym maszynowo do poziomu wskaźnika zużycia bieżnika zgodnie z regulaminem nr 30 EKG ONZ.
(2) - Test hamowania na śniegu - Wyniki przeprowadzonych przez TÜV SÜD Product Service na zlecenie Michelin (październik 2021 - styczeń 2022) testów hamowania na śniegu od 50 km/h do 0 km/h opon nowych i z bieżnikiem startym maszynowo do głębokości 2 mm w rozmiarze 235/60 R18 107V i 107W zamontowanych w Audi Q5 40TDI (204 KM) i Audi Q5 50TFSIe (300 KM). Porównanie opon MICHELIN CROSSCLIMATE 2 SUV (nowa: 30,5 m - zużycie: 38,4 m) z MICHELIN CROSSCLIMATE SUV (nowa: 33,8 m - zużycie: 45,4 m). Ekstrapolacja wyników hamowania od 30 km/h do 10 km/h na założenie hamowania od 50 km/h do 0 km/h w oparciu o uśrednione pomiary drogi hamowania przeprowadzane w testach w warunkach rzeczywistych.
(3) - Test trakcji na śniegu - Wyniki przeprowadzonych przez TÜV SÜD Product Service na zlecenie Michelin (październik 2021 - styczeń 2022) testów trakcji na śniegu przy przyspieszaniu od 5 km/h do 30 km/h opon nowych i z bieżnikiem startym maszynowo do głębokości 2 mm w rozmiarze 235/60 R18 107V i 107W zamontowanych w Audi Q5 40TDI (204 KM) i Audi Q5 50TFSIe (300 KM). Porównanie opon MICHELIN CROSSCLIMATE 2 SUV (nowa: 100% - zużycie: 100%) z MICHELIN CROSSCLIMATE SUV (nowa: 94% - zużycie: 85,1%). Obliczeń dokonano w oparciu o uśrednione pomiary czasu przyspieszania od 5 km/h do 30 km/h osiągnięte w testach w warunkach rzeczywistych.
(4) - Test hamowania na mokrej nawierzchni - Wyniki przeprowadzonych przez TÜV SÜD Product Service na zlecenie Michelin (październik 2021 - styczeń 2022) testów hamowania na mokrej nawierzchni od 80 km/h do 20 km/h opon nowych i z bieżnikiem startym maszynowo do głębokości 2 mm w rozmiarze 235/60 R18 107V i 107W zamontowanych w Audi Q5 40TDI (204 KM), Audi Q5 50TFSIe (300 KM). Porównanie opon MICHELIN CROSSCLIMATE 2 SUV (nowa: 26,5 m - zużycie: 37,3 m) z MICHELIN CROSSCLIMATE SUV (nowa: 28,9 m - zużycie: 38,1 m). Średnie osiągi na mokrej nawierzchni o wysokim i niskim współczynniku μ w dwóch różnych zakresach temperatur.
(5) - Test hamowania na suchej nawierzchni - Wyniki przeprowadzonych przez TÜV SÜD Product Service na zlecenie Michelin (październik 2021 - styczeń 2022) testów hamowania na suchej nawierzchni od 100 km/h do 0 km/h opon nowych i z bieżnikiem startym maszynowo do głębokości 2 mm w rozmiarze 235/60 R18 107V i 107W zamontowanych w Audi Q5 40TDI (204 KM), Audi Q5 50TFSIe (300 KM). Porównanie opon MICHELIN CROSSCLIMATE 2 SUV (34,7 m) z MICHELIN CROSSCLIMATE SUV (34,8 m).
(6) - Trwałość - Wyniki przeprowadzonych przez DEKRA Test Center na zlecenie Michelin (styczeń 2022) testów trwałości opon w rozmiarze 235/60 R18 107V i 107W zamontowanych w HYUNDAI Santa Fé 2.2 I. CRDI. Porównanie opon MICHELIN CROSSCLIMATE 2 SUV (szac. 34 093 km) z MICHELIN CROSSCLIMATE SUV (szac. -7296). Test trwałości przeprowadzony w warunkach przeciętnego użytkowania (D50) na dystansie 11 568 km z ekstrapolacją wyników do zużycia bieżnika do 1,6 mm.
(7) - Bestseller - Źródło: Panel Sell Out GFK całorocznych opon osobowych (wszystkich kategorii) - Okres: 01.2021-12.2021. Rynki objęte badaniem: Wlk. Brytania, Niemcy, Włochy, Hiszpania, Turcja, Grecja, Polska i Rumunia.
(8) - 38% e-głosów wśród opon całorocznych / numer 1, znacznie powyżej wyników konkurentów / +24 pkt ponad wynik pierwszego konkurenta / (Źródło = Social Listening przez Synthesio/Lizeo 2020. FR, UK, SP, IT, NE, GER, SWN, TUR, PLD, ROM, CZR).