MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 CONNECT

  • Opony do samochodów osobowych

  • letnie

    letnie

Opona, która zapewnia krótsze i bardziej jednolite czasy okrążeń (1) 

DLACZEGO TO ODPOWIEDNIA OPONA DLA MNIE?

neutral

Krótsze i bardziej jednolite czasy okrążeń(1)

O 7,29 s szybciej od opony poprzedniej generacji MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 okrążenie po okrążeniu. Przesuwaj granice i nieustannie zwyciężaj! (1)

200210 pscup 2 con features and benefits 1 signature square 1

Znakomite panowanie nad pojazdem i jeszcze lepsza sterowność

Zoptymalizowana powierzchnia kontaktu opony z podłożem dla maksymalnej precyzji kierowania

MICHELIN Track Connect : la solution pneu connecté

Sięgaj po lepsze wyniki na torze z MICHELIN Track Connect 

Wszystkie opony są kompatybilne z systemem MICHELIN Track Connect, Twoim osobistym instruktorem pokładowym od Michelin, który wyniesie Twoje wrażenia z jazdy na torze na wyższy poziom.

200212 pscup 2 con features and benefits 2 signature 16 slash 9 v2

Zadawaj szyku oponami z bokami wykonanymi w Technologii Premium Touch

Zachwycaj osiągami na torze i eleganckimi, ozdobionymi flagą z szachownicą bokami opon wykonanymi w technologii Premium Touch

CO SIĘ W NIEJ KRYJE?

Michelin Pilot Sport Cup 2 Connect Tech Video

Technologia podwójnych mieszanek Bi-Compound 2.0

Dwie różne mieszanki gumowe po zewnętrznej i wewnętrznej stronie bieżnika:
- strona zewnętrzna: elastomer z mocnych łańcuchów molekularnych zapewniający dużą przyczepność, szczególnie w ciasnych zakrętach
- strona wewnętrzna: sztywniejszy elastomer zapewniający precyzyjne kierowanie pojazdem i kontrolę toru jazdy

Auto Edito michelin pilot sport cup 2 technology 1 Tyres

Technologia Track Longevity 2.0®

- Większa odporność zewnętrznego barku na zużycie
- Zewnętrzne barki wzmocnione specjalną mieszanką gumy o wysokiej odporności na ścieranie
Dla większej wytrzymałości i trwałości na torze

Auto Edito michelin pilot sport cup 2 technology 3 Tyres

Technologia Dynamic Response 

Technologia Dynamic Response to aramidowo-nylonowe opasanie zapewniające precyzyjne przenoszenie reakcji kierowcy na drogę
- Nowa rzeźba bieżnika
- Sztywniejszy bieżnik dla lepszej kierowalności i większej  stabilności podczas hamowania

170517_Bibendum_Bienvenue_vectorisation_02
MICHELIN
pilot sport cup 2 connect
0/5
★★★★★
★★★★★
Ogólna ocena z 0 opinii
David
20 września 2022
5 /5
★★★★★
★★★★★
  • Dry grip and braking
  • Longevity
  • Wet grip and braking
Originally posted on
www.michelin.co.uk
Przetłumacz opinię

The Michelin Pilot Sport Cup 2 Connect is a fantastic tyre. It’s performance is very impressive considering how drive able the tyre is day to day. On track the tyre holds up very well, supplying ample grip and seems to be lasting considerably longer than other semi slicks I have experienced. The thing that surprised me the most was it’s performance in the wet, I would say it has comparable wet performance to a Michelin Pilot Super Sport, if not better, especially once the tyre has built up a bit of heat ! Overall, it’s the perfect tyre if you want a capable semi slick and don’t want to worry about changing your tyres every time it rains.

The most useable semi slick on the market !

Marvin 9912
29 maja 2021
5 /5
★★★★★
★★★★★
  • Dry grip and braking
  • Longevity
  • Wet grip and braking
Originally posted on
www.michelin.co.uk
Przetłumacz opinię

I have decided to purchase these tyres for my Golf Mk VII GTI TCR after not beeing fully satisfied with driving behaviour of the vehicle during spirited driving with factory fitted tyres from other manufacturer. As I had good experience with MIchelinCup 2 tyres mounted on my Porsche 991.2 GT3 I decided to purchase set of Pilot sport Cup 2 Connect tyres. I was ready to sacrifice some riding comfort and performance on wet surface. After fitting the tyres I was positively surprised. The behaviour of the car improoved in all areas on dry surface. Traction, lateral grip, braking performance and steering feedback improoved radically. Theese tyres give me so much confidence during spirited driving. And I was surprised that there is no trade off in driving comfort or noise. For me game changer and leading product in its class. Best tyre I have ever had fitted on my vehicles.

Game changer

/ 1

Liczba dostępnych rozmiarów MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 CONNECT: 53

INFORMACJE PRAWNE

(1) WEWNĘTRZNY test na torze w Walencji z Porsche 991 GT3 wyposażonym w opony w rozmiarze 245/35ZR20 i 305/30ZR20 (lipiec 2018) oraz na torach w Charade i Ladoux nr 3 z Renault Megane 3 RS na 235/35ZR19 (październik 2018).
                                                                                                                                                                                         

 

UŻYTKOWANIE DROGOWE
• Przestrzegać ciśnienia powietrza zalecanego przez producenta samochodu

UŻYTKOWANIE NA TORZE

- PODSTAWOWE ZASADY
• Przed rozpoczęciem jazdy po torze należy napompować opony MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 do ciśnienia zalecanego do JAZDY DROGOWEJ, a następnie stopniowo rozgrzać opony, wykonując kilka okrążeń z umiarkowaną prędkością
• Po kilku spokojnych okrążeniach sprawdzić i skorygować ciśnienie dla najlepszych osiągów.
- OPONY ROZGRZANE
• Najlepsze ciśnienie robocze rozgrzanych opon MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 wynosi 2,3-2,7 bara (33-39 psi), a wahania zależą od modelu pojazdu i charakterystyki toru
• Niektóre modele pojazdów mogą wymagać ciśnienia powyżej 2,7 bara (39 psi) w rozgrzanych oponach.
- OPONY ZIMNE
• Nie wolno schodzić poniżej ciśnienia 1,9 bara (28 psi) w zimnych oponach
• Dla osiągnięcia optymalnej trwałości opon MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 na torze, Michelin zdecydowanie zaleca stosowanie minimalnego ciśnienia w zakresie 2,0-2,4 bara (29-35 psi).

UWAGA
• Należy regularnie kontrolować pozostałą głębokość bieżnika (co najmniej 1,6 mm) i sprawdzać oponę pod kątem ewentualnych uszkodzeń.
• Regularnie sprawdzaj zewnętrzne boki opon: jeśli zauważysz jakiekolwiek ślady zużycia, takie jak starcie oznakowania, to może to być oznaką ZBYT NISKIEGO ciśnienia roboczego. W takim przypadku, dla zwiększenia przyczepności i trwałości opony na torze, należy zwiększyć ciśnienie o co najmniej +0,2 bara (+3 psi).
• Najlepsze osiągi w zakresie przyczepności gwarantuje przyleganie bieżnika, a nie boków opony do podłoża.

Po dniu na torze
• Zawsze sprawdzaj stopień zużycia opon MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 pod kątem pozostałej głębokości bieżnika (co najmniej 1,6 mm) i obecności ewentualnych uszkodzeń.
• Przed powrotem z toru na drogę upewnij się, że opony ostygły i dopiero wtedy ustaw ciśnienie zalecane przez producenta samochodu do jazdy drogowej.
• Nie zapomnij włączyć w samochodzie elektronicznych systemów bezpieczeństwa i wspomagania oraz zresetować system monitorowania ciśnienia w oponach.

• UWAGA!
• Jeżeli opony MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 nie będą użytkowane przez dłuższy czas, należy je zdemontować (razem z kołem) i na czas przechowania zmniejszyć wartość ciśnienia w oponach o połowę.
• Opony przechowywać w czystym, suchym miejscu, z dala od bezpośredniego światła słonecznego i źródeł ozonowania (urządzenia elektryczne i materiały / chemikalia) i w temperaturze powyżej 0°C zgodnie z informacjami dostarczonymi przez Michelin w dokumentacji technicznej lub na stronach internetowych.
• NIE WOLNO używać, przechowywać ani przenosić opon MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 w temperaturze otoczenia poniżej -10°C.
• W niskiej temperaturze właściwości fizykochemiczne komponentów opony mogą ulec pogorszeniu, a na gumie mogą pojawić się pęknięcia lub uszkodzenia innego rodzaju, co będzie prowadzić do obniżenia ogólnych osiągów opon.
• Nie wolno używać opon z widocznym spękaniem, pęknięciami lub uszkodzeniami boków lub bieżnika. W razie jakichkolwiek wątpliwości należy skontaktować się z przedstawicielem handlowo-technicznym Michelin.
• Podczas intensywnej i długotrwałej jazdy na torze opona i karkas mogą ulec uszkodzeniu spowodowanemu regularnym najeżdżaniem opony na krawędzie łączenia poszczególnych odcinków toru.
• Po każdorazowym zjeździe pojazdu z toru i przed jego powrotem na tor zaleca się przeprowadzenie wizualnej kontroli stanu opon.
• W przypadku długotrwałego najeżdżania na krawędzie odcinków toru (oraz wypadnięcia z toru) zaleca się sprawdzenie stanu wnętrza opon i spójności ich struktury. W tym celu konieczny jest demontaż opon i zlecenie specjaliście sprawdzenia ich stanu pod kątem ewentualnych uszkodzeń na zewnątrz i wewnątrz.

Geometria układu jezdnego np. kąt pochylenia / kąt zbieżności całkowitej kół
• Przed jazdą po torze można zmodyfikować ustawienia geometrii układu jezdnego pojazdu, w szczególności kąt pochylenia kół. Poprzez optymalizację powierzchni kontaktu bieżnika opony z podłożem uzyskuje się większą prędkość i przyczepność na zakrętach i zapobiega nadmiernemu zużyciu/zmęczeniu zewnętrznych barków opon.
• Kąt pochylenia kół: dla optymalizacji jazdy na torze, w zależności od charakterystyki toru i osiągów pojazdu, kąt pochylenia kół należy ustawiać między -1.5° a -3°. Ujemny kąt pochylenia kół NIE MOŻE przekraczać -4°.
• Wartość kąta pochylenia kół do jazdy drogowej musi być zgodna z zaleceniami producenta pojazdu w celu zapewnienia prawidłowego zachowania pojazdu i opon.

ZALECENIA DOTYCZĄCE UŻYTKOWANIA
• Opona MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 jest oponą typu semi slick zoptymalizowaną pod kątem użytkowania na SUCHYM torze, natomiast jej najnowsze wersja, opona MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R jest przeznaczona do ekstremalnej jazdy po SUCHYM torze wyścigowym.
Na mokrym torze lub drodze opony semi slick, zwłaszcza częściowo zużyte, mogą być mocno podatne na zjawisko aquaplaningu. Jedź ostrożnie z ograniczoną prędkością na mokrej nawierzchni. Upewnij się także, że systemy wspomagania pojazdu są włączone.
Opona spełnia wymogi prawne w zakresie użytkowania na autostradach i drogach publicznych w krajach, w których jest dostępna w sprzedaży.
• Dla zapewnienia właściwego panowania nad pojazdem na torze i na drodze Michelin stanowczo zaleca montaż kompletu 4 opon w pojeździe.
Informacje uzupełniające o użytkowaniu opony MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R:
Aby zapewniać optymalne osiągi, opona MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R, jako specjalna opona do ekstremalnej jazdy na suchej nawierzchni, wymaga wstępnego rozgrzania, podobnie jak opony wyścigowe.