samochód edito wskazówki i porady dla bezpiecznej jazdy

Różnica w obsłudze –– dlaczego mój samochód wibruje?

Porady i wskazówki: opony do samochodów osobowych, SUV i dostawczych

Objawy: wibracje lub chybotanie

samochód edito wibracje lub chybotanie porady

Diagnostyka: Niewyważone opony LUB usterka układu kierowniczego i zawieszenia

  • Niewyważone opony mogą powodować wibracje, które prowadzą do zmęczenia kierowcy, przedwczesnego lub nierównomiernego zużycia opon oraz niepotrzebnego zużycia zawieszenia pojazdu.

Rozwiązania i porady

  • Rozwiązanie stanowi wyważenie opon.
  • Konieczne może być również naprawienie układu kierowniczego i zawieszenia.
  • Przy pierwszym objawie wibracji lub chybotania należy zaprowadzić auto do specjalisty od opon.
  • Jeśli wyważenie nie wyeliminuje wibracji, należy sprawdzić elementy zawieszenia i/lub wyosiować koła.
  • Opony należy wyważyć podczas pierwszego montażu lub ponownego, który ma miejsce po naprawie.

 Objawy: Zjeżdżanie na jedną stronę lub złe kierowanie

Diagnostyka 1: Źle wyosiowane koła

Nierówne zużycie przedniej lub tylnej opony oznacza potrzebę osiowania kół.

Rozwiązanie:

Wiele pojazdów jest dzisiaj wyposażonych w tylne zawieszenie, które można dopasować do osiowania.

W takim przypadku pojazd może wymagać osiowania „przód-tył” lub osiowania czerech kół, w zależności od występujących objawów. Aby dokonać sprawdzenia, udaj się do swojego dealera opon.

infografika edito zjeżdżanie kierowanie porady

Objawy: Zła obsługa

infografika samochodowa edito zła obsługa porady

Diagnostyka: Uszkodzenie opony, które wymaga naprawy

  • Specjalista od opon może naprawić większość dziur po gwoździach i przecięć nie większych niż 6 mm w bieżniku przy użyciu zatwierdzonych procedur.
  • Naprawa tylko przy użyciu tzw. zatyczki nie jest niezawodna i nie jest bezpieczna, ponieważ po przebiciu należy sprawdzić wnętrze opony.
     

Rozwiązanie:

  • Właściwa naprawa opony radialnej (większość opon) obejmuje umieszczenie gumowej łaty na wewnętrznej okładzinie opony i wypełnienie otworu gumą.
  • Nie należy próbować naprawy opony z bieżnikiem, którego uszkodzenie przekracza 6 mm lub z jakimikolwiek uszkodzeniem ściany bocznej. Ponadto, nie należy naprawiać opon, których zużycie sięga poniżej 1,6 mm głębokości bieżnika.
  • Zamień koło z uszkodzona opona na zapasówkę, ale najpierw sprawdź ściankę boczną opony zapasowej, aby uzyskać informacje o prawidłowym ciśnieniu, ograniczeniu prędkości i przebiegu. Zabierz samochód na kontrolę do specjalisty.
Używasz nieobsługiwanej przeglądarki internetowej.
Używasz przeglądarki internetowej, która nie jest obsługiwana przez tę witrynę. Oznacza to, że niektóre funkcje mogą nie działać zgodnie z przeznaczeniem. Może to powodować dziwne zachowania podczas przeglądania. Użyj lub uaktualnij / zainstaluj jedną z następujących przeglądarek, aby korzystać ze wszystkich możliwości z tej witryny