Inne wskazówki i porady
Objawy: wcięcie

Diagnostyka: To nie jest problem. Jest to normalna radialna ścianka boczna.
- Wcięcia są dość naturalne dla opon radialnych (większość opon) i nie wpływają na osiągi.
- Twoje opony są zbudowane z jednej lub większej liczby warstw tkaniny tekstylnej z nitek kordu, które biegną równolegle do siebie (opasanie stalowe znajduje się wewnątrz bieżnika). W miejscach, gdzie kordy nachodzą na siebie, często pojawia się delikatne wcięcie.
Objawy: wybrzuszenie lub pęcherz
Diagnostyka: Uszkodzenie opony, które wymaga naprawy
- Specjalista od opon może naprawić większość uszkozeń po gwoździach i przecięć nie większych niż 6 mm w bieżniku przy użyciu zatwierdzonych procedur.
- Naprawa tylko przy użyciu tzw. zatyczki nie jest niezawodna i nie jest bezpieczna, ponieważ po przebiciu należy sprawdzić wnętrze opony.
Rozwiązanie:
- Właściwa naprawa opony radialnej (większość opon) obejmuje umieszczenie gumowej łaty na wewnętrznej okładzinie opony i wypełnienie otworu gumą.
- Nie należy próbować naprawy opony z bieżnikiem, którego uszkodzenie przekracza 6 mm lub z jakimikolwiek uszkodzeniem ściany bocznej. Ponadto, nie należy naprawiać opon, których zużycie sięga poniżej 1,6 mm głębokości bieżnika.
- Zamień koło z uszkodzoną opona na zapasówkę, ale najpierw sprawdź ściankę boczną opony zapasowej, aby uzyskać informacje o prawidłowym ciśnieniu, ograniczeniu prędkości i przebiegu. Zabierz samochód na kontrolę do specjalisty.

Inne wskazówki i porady