(1) Źródło: Michelin Automotive Original Equipment Department, analiza wewnętrznej bazy danych, grudzień 2021 r.
(2) Wyniki mogą się różnić w zależności od pojazdu, gamy i rozmiaru opon, prędkości oraz warunków drogowych.
(3) Opór toczenia opon został obniżony dwukrotnie: >12 kg/T dla opony MICHELIN Energy w porównaniu do opon <5 kg/T dla MICHELIN e.Primacy i MICHELIN Pilot sport EV.
(4) Technologia MICHELIN Acoustic obniża poziom hałasu słyszalny w kabinie pojazdu o ok. 20% (wewnętrzny pomiar hałasu przeprowadzony w 2016 r. na oponach w rozmiarze 245/45 R19 zamontowanych w KIA Cadenza. Zakres pomiaru hałasu: 170-230 Hz). Wyniki mogą się różnić w zależności od pojazdu, gamy i rozmiaru opon, prędkości oraz warunków drogowych.
(5) Współczynnik oporu toczenia MICHELIN e·Primacy jest niższy średnio o 2 kg/t od opon konkurentów, co odpowiada oszczędności do 0,21 l paliwa na 100 km i obniżeniu emisji CO2 o 5 g/km w VW Golf 7 1.5 TSI lub zwiększeniu zasięgu VW e.Golf o 7%. Zużycie energii oznacza zużycie paliwa w pojazdach spalinowych i hybrydowych oraz zużycie energii elektrycznej w pojazdach elektrycznych.
(6) Niskie zużycie paliwa - Opona MICHELIN ENERGY SAVER+ otrzymała od Auto Bild tytuł „€ko-Mistrz” w 2013 r.
(7) Przez trudne warunki rozumiemy testowanie opon w trudnych warunkach torowych. Nadmierna prędkość i ryzykowne zachowanie na jakichkolwiek drogach poza torem wyścigowym, jest prawnie zabronione.
(8) Więcej informacji na stronie: https://www.michelin.com/en/sustainable-development-mobility/for-the-planet/environmental-approach