Inne wskazówki i porady
Objawy: z opony zeszło powietrze

Diagnostyka: Uszkodzenie opony, które wymaga naprawy
- Specjalista od opon może naprawić większość uszkodzeń po gwoździach i przecięć nie większych niż 6 mm w bieżniku przy użyciu zatwierdzonych procedur.
- Naprawa tylko przy użyciu tzw. zatyczki nie jest niezawodna i nie jest bezpieczna, ponieważ po przebiciu należy sprawdzić wnętrze opony.
Rozwiązanie:
- Właściwa naprawa opony radialnej (większość opon) obejmuje umieszczenie gumowej łaty na wewnętrznej okładzinie opony i wypełnienie otworu gumą.
- Nie należy próbować naprawy opony z bieżnikiem, którego uszkodzenie przekracza 6 mm lub z jakimikolwiek uszkodzeniem ściany bocznej. Ponadto, nie należy naprawiać opon, których zużycie sięga poniżej 1,6 mm głębokości bieżnika.
- Zamień koło z uszkodzoną oponą na zapasówkę, ale najpierw sprawdź ściankę boczną opony zapasowej, aby uzyskać informacje o prawidłowym ciśnieniu, ograniczeniu prędkości i przebiegu. Zabierz samochód na kontrolę do specjalisty.
Objawy: miękka opona
Diagnostyka: Zbyt małe ciśnienie powietrza
- Zmniejsza żywotność bieżnika poprzez jego zwiększone zużycie na zewnętrznych krawędziach opony.
- Generuje nadmierne ciepło, które zmniejsza trwałość opony i może prowadzić do jej uszkodzenia.
- Zwiększa zużycie paliwa poprzez zwiększony opór toczenia.
Rozwiązanie:
Dopompuj oponę, aż osiągnie właściwe ciśnienie powietrza (psi: mierzone miernikiem ciśnienia powietrza).
Aby poznać właściwą wartość ciśnienia powietrza w oponie, zapoznaj się z instrukcją obsługi pojazdu lub znajdź zalecaną wartość w psi na naklejce na drzwiach.

Inne wskazówki i porady